Toon posts:

[WinXP] op Compaq 7980

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb in de search al gekeken, kreeg geen bruikbare info, dus daar gaat ie: [edit difficult] kon SA HW zijn [edit]

Een kennis van me heeft in zijn enthousiasme WinXP aangeschaft. Hij heeft een Compaq Presario 7980 (Deskpro geloof ik) Niet gechecked of ie compatibel was :'(
Kortom hij heeft nu een baard van 4 dagen, de bijl ligt met de hamer naast zijn PC en vroeg of ik kan helpen.
Elke poging XP te installen loopt op niks uit.
Maandag ga ik naar hem toe, heb zelf geen ervaring met die Compaq-dingen, bouw ze zelf :P

Ik heb intussen Compaq.com bezocht, de Consumer Community gezien ( wat een warboel zeg!) En ben er niet uit gekomen.

Hij krijgt constant foutmeldingen over software-incomptabiliteit en nu ook dat het sys zou zijn beschadigd.

Oke, DriversHQ ken ik en ook de anderen, heb voor de zekerheid ook maar het ROMpaq servicepack 13663 gedowned.
De handleiding (88! pages) heb ik ook. Dus dat zijn dingen die wel moeten lukken.
Udate voor het USB-Alcatel |:( modem heb ik ook.
De rest moet ook geen prob geven.

Vraag van mijn kant:
Stel het lukt niet te upgraden naar XP.

Kan ik in de Bios komen? en hoe (ivm booten van cdrom)
Dus een harde format c: toepassen
Er zit namelijk ook nog iets van een virtuele d:schijf op voor restore functie.

Moet/Kan ik van die Compaq een gewone machine maken, dus zelf bepalen wat er voor software opkomt.
Zijn garantie vervalt waarschijnlijk mjah

Denken jullie met me mee :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, het valt mij dus ook niet mee :)
Iemand al een idee?

Verwijderd

Gewoon een clean instal uitvoeren dus eerst format c: dan xp installeren. Wil je de optie hebben om in de bios te komen; tijdens opstart, als compaq op het scherm verschijnt
F10 indrukken (een paar keer).

Heb het zelfde gedaan bij mijn compraq 5726, alleen mijn geluidskaart werkt nog niet, wacht nog even op een driver,
voor de rest werkt alles prima.

Kijk ook even bij http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp

groeten D.

Verwijderd

O dit was ik nog even vergeten, geen programma's van de
bijgeleverde cd van compaq gebruiken. Dit gaf bij mij
de nodige problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hoef ik me daar geen zorgen over te maken; wel de laatste Rompaq update installen?
Nway bedankt, als je nog wat te binnen schiet waar ik op letten graag ;)
De link had ik ook al gevolgd.

Heb je voor deze starter ook nog aanvullende tips?

[topic=351131/1/25]

Verwijderd

Ja, wel de Rompaq update van 10-04-2000 en 8-11-2000 installeren voordat je xp installeerd. Print wel de installatie instrukties (als je dat al niet gedaan had).

Kun je dit nader toelichten: adsl = niet afsluiten

Verwijderd

Ja, wel de Rompaq update van 10-04-2000 en 8-11-2000 installeren voordat je xp installeerd. Print wel de installatie instrukties (als je dat al niet gedaan had).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 06:11 schreef dougi het volgende:

Iemand met een ander probleem met een compaq in een andere topic. Vroeg me gewoon af je daar een handje kon helpen.
Thx :)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 08:28

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik heb een 7120 , en daar op een losse partitie WinXP gezet, werkt perfect (Geen problemen)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Is prima gelukt :) Gisteravond had ie nog een Badtrans geopend :(
Dus voor de hand liggend format c. Was voor hem spannend, alles weg, wat een pech. Wel wat dat bck's gedaan.
XP draait nu als een zonnetje, morgen nog ff het modem aan de praat krijgen. Lukt wel.
Thnx ;)

Verwijderd

Ik heb hier een 3 jaar oude Compaq 5170 draaien met Windows XP.... draait als een 8-) zonnetje 8-)

Maar alleen de multimediale functies van me toetsenbord doen het nog niet. Iemand daar een oplossing voor ???

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Op maandag 17 december 2001 17:43 schreef Leonstyle het volgende:
Ik heb hier een 3 jaar oude Compaq 5170 draaien met Windows XP.... draait als een 8-) zonnetje 8-)

Maar alleen de multimediale functies van me toetsenbord doen het nog niet. Iemand daar een oplossing voor ???
Er slingeren voor de meeste KB's toch wel XP drivers rond tegenwoordig...
Anywayz hier zijn standaarddrivertjes die op 90% van de KB's werken die ikke gebruik...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Heb zelf compaq presario 7950
geen problemen met winXP dus met de 7980
moet het ongetwijfeld ook lukken
gewoon clean install....

• SH007
  • Registratie: November 2001