Toon posts:

Extreme MX overclocking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met TEC >:)
Ik zit eraan te denken om een Alpha FC-PAL15U en een 36w pelt te monteren op mijn Asus V7100 Pro.
Dit kost ongeveer 70+50=120 piek.
Verder heb ik dan nog wat adhesive nodig, en ik zaag een stuk heatsink af van dit blok, dat gaat op de geheugenchips:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/pics/blok.jpg

Is dit het geld waard?
Of zal de MX niet veel sneller gaan?

Verwijderd

Ik weet niet of jij het je geld waard vind, maar het is zeker leuk om te doen :) Denk wel om de stroomvoorziening, want op je normale voeding gaat het niet lukken denk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Antec 300w voeding dus denk dat dat wel lukt :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:22

chromeeh

the Gnome

De Pelt trekt dan alle power uit je PSU >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ow jah, en mijn 2 Delta HPtjes staan bijna altijd uit ;) ik heb wel een blauwe ccfl zoals je ziet op de pic.

Verwijderd

Op zich een cool idee, maar ik denk dat je aan die peltier op je GPU niet veel hebt. Je framerates gaan pas echt een stuk omhoog als je je geheugen hoger kunt klokken, dus wat dat betreft zullen die heatsinks op je mem's het meeste verschil uitmaken.

Een hogere core snelheid van je GPU is natuurlijk niet helemaal zinloos, maar voor dat geld kun je beter ff doorsparen voor een GF3 ti200 denk ik.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 16:33 schreef bitvreter het volgende:
Op zich een cool idee, maar ik denk dat je aan die peltier op je GPU niet veel hebt. Je framerates gaan pas echt een stuk omhoog als je je geheugen hoger kunt klokken, dus wat dat betreft zullen die heatsinks op je mem's het meeste verschil uitmaken.

Een hogere core snelheid van je GPU is natuurlijk niet helemaal zinloos, maar voor dat geld kun je beter ff doorsparen voor een GF3 ti200 denk ik.
Zeker weten! Heb zelf een ASUS V8200 T2 (Ti200). Beetje overgeklokt en hij scoort beter dan een standaard Geforce3. *D GPU(core,mem) is nu (220,480) i.p.v. (175,400).
Heb geen heatsinks gebruikt, maar een 8x8 fan gemonteerd.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:41
voor een tec heb je een aparte powersupply nodig.

(ik dacht omdat die op gelijkspanning werkt maar dat weet ik niet zeker)

(erg duur om te kopen maar je kunt hem wel zelf maken)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

nee, peltier gebruikt idd, gelijkstroom, maar dat geeft je voeding ook, maar een peltier gebruikt een hoger voltage d8 ik :) 24 volt bij optimnaal gebruik als ik me niet vergis....

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op vrijdag 14 december 2001 16:51 schreef _Dennizz_ het volgende:
nee, peltier gebruikt idd, gelijkstroom, maar dat geeft je voeding ook, maar een peltier gebruikt een hoger voltage d8 ik :) 24 volt bij optimnaal gebruik als ik me niet vergis....
Niet alle peltiers verbruiken zoveel.

Verwijderd

leuk, voor 120 peik je MX overclocken, terwijl je voor 100 piek een GTS hebt...

ik ze niet dta je het niet mag, maar een gts kun je natuurlijk weer verder overclocken dan een MX :)
(en de GTS loopt standaard al beter dan de MX)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als het je puur gaat om performance is 't z'n geld niet waard, maar dit is natuurlijk wel VEEL koeler :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
GTS voor 100 piek? of bedoel je dat je voor 220 een GTS haalt?

Verwijderd

Topicstarter
tja is inderdaad wel duur... kheb alleen geen idee voor andere upgrade/overclock

Verwijderd

Als je nou een iets zwaardere peltier haalt kun je hem later ook op een nieuwe videokaart zetten.

Als je nou eens een plak koper neemt, en daarom een afdruk van je kaart maakt, zodat alleen de core en het geheugen contact maakt. Zet je daar je peltier en fan op. Ik heb het eens ergens gezien, en die kwam aardig ver.

Het is idd war dat je meer snelheid bereikt met sneller geheugen dan een snellere core.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 18:54

Garrett

Watercooler

Op vrijdag 14 december 2001 16:59 schreef daNpy het volgende:
leuk, voor 120 peik je MX overclocken, terwijl je voor 100 piek een GTS hebt...

ik ze niet dta je het niet mag, maar een gts kun je natuurlijk weer verder overclocken dan een MX :)
(en de GTS loopt standaard al beter dan de MX)
Je hebt gelijk, vind ik, maar voor hem is het denk ik de sport om die MX zo ver mogelijk te overclocken.

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
er is wel een probleem bij mijn Asus kaart, er zitten condensatoren naast de chip waardoor er geen Coolermaster opkan :( zou wel goedkoper zijn :o

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 17:02 schreef SiCnEsSs het volgende:
GTS voor 100 piek? of bedoel je dat je voor 220 een GTS haalt?
100euro bedoelt ie ...duidelijk toch :-)

Ik zou lekker zo'n koeling aanschaffen (loopt trouwens op 12-16volt en trekt echt amper wat vergeleken met de ECHTE peltiers.... ik gok een Amp of 4 MAX dus dat kan nog wel op een compu voeding...

Die setup moet je wel zo maken dat ie gemakkelijk kan overleven, want ik denk toch dat je heeel snel een gf3 wilt hebben nadat je gezien hebt, dat dat ding echt niet heeeel veel sneller wil!

suc6
Pagina: 1