mededelingenforum, prive felicitatie forum?

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:48

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Het getuigd natuurlijk van warme sociale omgangsnormen om een nieuwe mod/admin/dokter/bemiddelaar/etc. te feliciteren met de nieuwe functie, maar is het werkelijk noodzakelijk dat dit in het mededelingenforum gebeurd?

Doorgaans kijk ik in het mededelingenforum voor mededelingen van het kader. Dat er nieuws is valt op dmv een fraai rood mapje, en weet ik dat er dan zinvolle of belangrijke mededelingen zijn.
Vervelend vind ik het dan als blijkt dat er slechts felicitaties gepost zijn door de andere kaderleden. Deze kaderleden kunnen ook, net als iedereen, de felicitaties in LA plaatsen als ze daar behoefte toe voelen, zodat het mededelingenforum sec blijft waar het voor is:

mededelingen

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
[topic=350429]

check mijn reactie maar eens. Ergens klopt er iets niet in het hele felicitatieverhaal (imho).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ah, please, gaan we daar nou ook al een probleem van maken? Hij is vandaag aangesteld en daarom feliciteren we hem vandaag...

Sorry, maar dit vind ik wel errug ver gezocht...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:27

Exirion

Gadgetfetisjist

In een mededelingentopic is bijna altijd alleen de bovenste post relevant. Als jij ziet dat er iemand bij de crew gevoegd is en vervolgens een felicitatie tegenkomt, dan kun je gerust op het kruisje rechtsboven in je window clicken zodat het venster gesloten wordt. Dan kun je weer rustig ademhalen en genieten van de rust :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Renegade
Op vrijdag 14 december 2001 16:14 schreef Grrrrrene het volgende:
Ah, please, gaan we daar nou ook al een probleem van maken? Hij is vandaag aangesteld en daarom feliciteren we hem vandaag...
Met feliciteren lijkt me sowieso niets mis, ik gun het hem dan ook van harte :)
Sorry, maar dit vind ik wel errug ver gezocht...
Helder het dan eens enigzins op aub?
Een mededeling is genoeg (lijkt me) waarop de crew hem in het felicitatiedraadje kan feliciteren (eventueel een link naar het fel. draadje in de mededeling), of anders zoals al eens werd gezegd door Jotti, geen felicitatiedraadjes meer toestaan (zover is het niet, en over komt het hopelijk ook niet :)), maar dan moet zoiets ook voor de crew gelden lijkt me?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Nee dokter Grrrrrene, ik maak geen probleem, ik kaart iets aan wat door velen als irritant beschouwd word, n.l. het vermeende 'de modjes staan boven de users' effect.
Om kort te gaan, dit gefeliciteer cq vriendelijk doch onnodig gezwets, in een forum dat specifiek bedoeld is voor mededelingen verdikt dat effect, en dat is nergens voor nodig.
Als je vanuit een kaderpositie opereert heb je een voorbeeldfunctie en dan ga je imho geen onbelangrijke dingen in een mededelingenforum plaatsen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Renegade
Op vrijdag 14 december 2001 16:19 schreef Exirion het volgende:
Dan kun je weer rustig ademhalen en genieten van de rust :)
:{

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 16:23 schreef botoo het volgende:
Nee dokter Grrrrrene, ik maak geen probleem, ik kaart iets aan wat door velen als irritant beschouwd word, n.l. het vermeende 'de modjes staan boven de users' effect.
Om kort te gaan, dit gefeliciteer cq vriendelijk doch onnodig gezwets, in een forum dat specifiek bedoeld is voor mededelingen verdikt dat effect, en dat is nergens voor nodig.
Als je vanuit een kaderpositie opereert heb je een voorbeeldfunctie en dan ga je imho geen onbelangrijke dingen in een mededelingenforum plaatsen.
Absoluut, maar kom zeg, in LA heb ik veel grotere problemen gezien en sorry dat ik het zeg: heb je hier nou echt zoveel last van? Ik bedoel: in LA worden problemen aangekaart met banners die 100% CPU load trekken of groepen users die dingen doen die niet kunnen, beleidszaken.

Dan vind ik dit echt zoiets van "laat ik ook 's wat melden". Maar misschien zie ik het verkeerd? In ieder geval kun je er vanuit gaan dat je MF een keer per dag kunt checken, er komen echt geen updates van serveronderhoud dat over 2 uur plaats gaat vinden.

• JvS
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

*zucht*

"wat door velen als irritant beschouwd word"

Waar je je zoal aan kan irriteren zeg :Z. Het is inderdaad een mededelingenforum, en die felecitaties zijn geen mededelingen. Maar als je ja gaat irriteren omdat wij daar wel kunnen posten en jullie niet, jazeg... Ik vind dit wel HEEL erg ver gezocht (ik moet eerlijk toegeven dat ik al een beetje op dit topic zat te wachten, omdat een grote groep mensen vrij voorspelbaar is; er moest toch wel iemand zijn die zich er dusdanig aanstoot van ging nemen om een topic over te starten...

twee woorden: Lekker belangrijk (en dat meen ik).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

[+management pet]
Hmmmzz, blijkbaar gaat het te goed, er is teveel aandacht voor te kleine issues.
-> Op de grote trom slaan en schreeuwen hoe goed het gaat.
[-management pet]

Who is John Galt?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik moet aangeven dat ik het er wel mee eens ben dat in het MF alleen relevante info moet komen.

Om dan weer te gaan zeggen dat we op die manier ons "boven de users staan" imago bekrachtigen vind ik weer wat ver gaan.

Aannames zijn fataal.

• Grrrrrene
  • Niet online
botoo: Wat wil je nou? Jullie mogen LuNaTiC feliciteren in LA en wij in MF. Zal ik je 's een geheimpje vertellen? In GTC heb ik hem ook al gefeliciteerd en op IRC ook al en op de private channels op IRC ook al. En via ICQ. Tsja, is een overdaad, maar dan heb je ook alles gehad.

Ik wilde het niet zeggen, maar ik vind dit zeuren om het zeuren... En daar is LA niet voor bedoeld

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hmm jah je kon er op wachten :o

Persoonlijk boeit het me weinig of er en feliciteer topic komt of niet, felicitaties komen ook wel anders aan... Er posten anders vrolijk meer mensen mee in dat topic, dan er tegen wordt geklaagd. Kun je straks echt weer lekkerder slapen als dit 'probleem' opgelost is :? ;)

Van mij mag ie dan dicht... en over dat modjes staan boven users-verhaal: :z

tis jammer dat overal een probleem van gemaakt moet worden :)

edit: ik lees weer niet echt goed :o het gaat hier specifiek om MF... ach zoveel last heb je er toch niet van :? Een felicitatie posten in dezelfde thread doet toch niks aan de relevantie van de echte relevante 1e post af (kan die zin :? :D )

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Renegade
Op vrijdag 14 december 2001 16:28 schreef JvS het volgende:
Het is inderdaad een mededelingenforum, en die felicitaties zijn geen mededelingen. Maar als je ja gaat irriteren omdat wij daar wel kunnen posten en jullie niet, jazeg...
Dat is ook niet de reden, maar om het verhaal eens om te draaien..... "Is het teveel moeite om 3 links te volgen en hem te feliciteren in het draadje waar iedereen dit doet :?"

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 14 december 2001 16:31 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik moet aangeven dat ik het er wel mee eens ben dat in het MF alleen relevante info moet komen.
Absoluut. Ik heb mijn message getrashed.
Om dan weer te gaan zeggen dat we op die manier ons "boven de users staan" imago bekrachtigen vind ik weer wat ver gaan.
Precies.

Zeggeh, ik heb mijn message getrashed en dat kunnen users niet. Nu maak ik zeker ook misbruik van mijn positie door bewijsmateriaal te vernietigen :Z./

Kortom: ik vind idd dat er alleen met med's gereageerd moet worden in med of aanvullingen, maar het argument "nu doen jullie alsof jullie het lekker wel kunnen en wij niet" raakt mij in het geheel niet. Dat zegt meer over degeen die dat zegt. Ik probeer nergens misbruik te maken van mijn positie... Ik kan dit soort aantijgingen niet echt waarderen eerlijk gezegd.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 16:35 schreef Renegade het volgende:

[..]

Dat is ook niet de reden, maar om het verhaal eens om te draaien..... "Is het teveel moeite om 3 links te volgen en hem te feliciteren in het draadje waar iedereen dit doet :?"
Nee hoor, maar hebben jullie er last van dat we daar feliciteren?

• El Jefe
  • Niet online
[i]- Off-Topic (en dat weet ik) -
[/i]Op vrijdag 14 december 2001 16:34 schreef LuNaTiC het volgende:
Hmm jah je kon er op wachten :o

Persoonlijk boeit het me weinig of er en feliciteer topic komt of niet, felicitaties komen ook wel anders aan... Er posten anders vrolijk meer mensen mee in dat topic, dan er tegen wordt geklaagd. Kun je straks echt weer lekkerder slapen als dit 'probleem' opgelost is :? ;)

Van mij mag ie dan dicht... en over dat modjes staan boven users-verhaal: :z

tis jammer dat overal een probleem van gemaakt moet worden :)

edit: ik lees weer niet echt goed :o het gaat hier specifiek om MF... ach zoveel last heb je er toch niet van :? Een felicitatie posten in dezelfde thread doet toch niks aan de relevantie van de echte relevante 1e post af (kan die zin :? :D )
Gefeliciteerd nog he.. ;)

• Renegade
Op vrijdag 14 december 2001 16:37 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Nee hoor, maar hebben jullie er last van dat we daar feliciteren?
Nee, maar ik ga er van uit dat als het "lampje brand" (;)) er ook iets belangrijks te melden is. Jaloezie met het wel of niet iets kunnen posten/verplaatsen/verwijderen/bannen/wat_dan_ook heeft hier weinig mee te maken. Het is meer een irritatie van mijzelf dan iets anders, maar het is er wel een die ik wil aankaarten, niet zozeer om het posten van "iets zeikerigs", alswel het aankaarten van een probleem wat me dwars zit, en waarvan ik denk dat ik daarop een redelijkerwijs antwoord kan krijgen.

[edit]komma's zijn best wel praktisch :P[/edit]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fijn dat je om een terechte opmerking alsnog wordt afgeserveerd.

Wees een keer een man en doe niet moeilijk: "ik haal mijn reactie daar wel weg" ipv op LA "zeikers" zeggen. De term "zeikers" gaat namelijk als een boemerang functioneren.

[edit], Mededelingenforum en LA zijn de wat functionelere fora, boejuh wat erbuiten gebeurt, maar leer een keer maat.

[disclaimer], tussen mond en lippenopmerking, hopend dat deze fout een keer definitief verdwijnt.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik kan het me ook goed voorstellen die reacties van rennie en Botoo (/tmf tegen de rest :? ) en ben het ook nog met hun eens ook.
Het is een mededelingen forum en niet een "felicitatie draad" ik dacht wat te kunnen zien over eventuele problemen bij het onderhoud en alles wat je ziet is een felicitatie draadje op huiskamer niveau :{

[quote]
Op vrijdag 14 december 2001 14:59 schreef Phreak het volgende:
Whuuh jij hier? :P
Welkom :)
[/quote]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Renegade
Op vrijdag 14 december 2001 16:52 schreef ecteinascidin een heftig stukje:
offtopic:
* Renegade Ect, please doe rustig, we willen je goede input nog lang niet kwijt op /16

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan met felicitatiedraden geen problemen zien. Mij boeit het niet, maar als een user een valide punt heeft en op LA aankaart, dan moet je 'm niet voor mierenneuker uitmaken. Zowiezo dat het gewoon een flame is en daarnaast nodigt het niet echt andere users uit om een mieren-piepshow te geven op LA.

Ik bedoel, dit forum is voor dingetjes. Als je iets als probleem ervaart dat een ander als mierengedoe ziet hoef je niet echt duidelijk te maken dat iemand zit te mieren. 't is iig niet de eerste keer en mieren blijven echt wel tippelen op LA.

[disclaimer], Deze reactie is wederom niet bedoeld om een user op wat voor manier dan ook uit de tent te lokken. Uitsluitend het in beweging zetten van een denkproces is het doel.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ET, dat het niet de bedoeling is om in het ME forum te feliciteren hadden we ook door, alleen het argument schoot me een beetje in het verkeerde keelgat. Zeg niet dat jij nooit last hebt van een misinterpretatie. In dit geval stond er zelfs letterlijk:
'de modjes staan boven de users'
Die vind ik niet echt relevant. Deze weer wel:
geen onbelangrijke dingen in een mededelingenforum plaatsen.
Daarom heb ik mijn reply daar al weggehaald.

• Palomar
  • Niet online
ik vind dat de topicstarter gelijk heeft en dr is imo niks zeikerigs aan.. ik kijk ook altijd als er een geel lampje staat voor het mededelingenforum.. en vandaag was ie een paar keer geel dus ik dacht "er zijn weer belangrijke mededelingen" (zoals uitleg waarom de usersearch plotseling niet werkt....), blijken er alleen maar felicitaties te staan.. das gewoon niet handig vind ik..

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat de topicstarter ongelijk heeft, maar zijn bewoording schoot me ff in het verkeerde keelgat. Ik haal mijn reactie BTW niet weg, dat lost ook totaal niks op. Het lampje brandt al lang niet meer, of mijn reactie nou wel of niet getrashed wordt.

Maar goed, ik feliciteer in het vervolg wel in LA only, sorry.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

JvS, je hebt gelijk.
De opmerking die jij rommel vind is idd rommel. Mijn opmerking over een 'vent zijn' ging igg niet over jou, aangezien jij je zowel in ME als hier als een bikkel hebt gereageert.

JvS bikkel :P

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
heren, heren, mag ik even storen? ;)

Ik ben deze topic niet gestart om een aanval te openenen, maar ik probeer om een stukje helderheid te verzoeken.

Die helderheid (MF voor mededelingen) is imiddels wel duidelijk.

Verder verwijs ik naar; (quote botoo) het * botoo vermeende(!) 'de modjes staan boven de users' effect, waarmee ik niet bedoel dat ikzelf dat zo zie, maar ik doel op een veelgebezigde kreet, die ontevredenen plegen te gebruiken.

Grrrrre: Ik meld dus niet iets om de lol van het melden/zaniken.

JvS & GaMe OvEr: Ik irriteer me niet aan het 'modjes kunnnen ergens wel posten, maar gewone users niet', maar ik zie om me heen dat dat wel vaak het geval is (dat kan je als kader negeren, maar je kunt er ook iets aan doen). Sterker nog, ik ervaar dat in het geheel niet als ergens boven staan.

LuNaTiC: Van mij mag 'ie niet dicht, een beetje discussie moet kunnen imho.

JvS weer: er stond dus niet letterlijk dat de modjes boven de users staan, nogmaals, ik verwijs naar een door anderen (ontevreden users) veel gebruikte term.

Ik hoop dat ik niemand tegen de schenen geschopt hebt in mijn poging om een stukje opbouwende (!!!) kritiek neer te leggen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 18:02 schreef Grrrrrene het volgende:
...maar zijn bewoording schoot me ff in het verkeerde keelgat...
Errr, die tekortkoming mag je mij dan aanrekenen, communicatie (iets bedoelen en die boodschap ook werkelijk over laten komen) is niet altijd een makkelijk iets...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:48 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

botoo: dat 'dichtkunnen' was niet voor dit draadje bedoeld (wie ben ik om deze discussie af te kappen - vind het eik wel goed, mits er naar alle redelijkheid en gefundeerd kan worden gediscussieerd) maar op het felicitatiedraadje in LA. ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 18:25 schreef botoo het volgende:

[..]

Errr, die tekortkoming mag je mij dan aanrekenen, communicatie (iets bedoelen en die boodschap ook werkelijk over laten komen) is niet altijd een makkelijk iets...
OK, never mind dan... Je hebt gelijk met dat lampje, maar ik begreep je achterliggende bedoeling verkeerd :D

• Renegade
Op vrijdag 14 december 2001 18:32 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

OK, never mind dan... Je hebt gelijk met dat lampje, maar ik begreep je achterliggende bedoeling verkeerd :D
En zo komen we d'r samen toch weer uit O+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1