Vigor 2200E, hoe poort doorsturen?

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Hoi, ik heb net een Vigor 2200E, maar ik snap niet echt hoe ik een poort moet mappen/doorsturen. Het gaat om poort 2064 (idd voor de }:O proxy). Hij moet naar 192.168.1.11. Het zal denk wel heel makelijk zijn, maar ik heb het al geprobeerd, maar het lukte niet.

Juist

Verwijderd

moet je bij nat setup doen en dan bij open ports...

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 17:38 schreef keepitcool het volgende:
moet je bij nat setup doen en dan bij open ports...
Heb ik geprobeerd, eerst als:
code:
1
 TCP, SP: 2064, EP: 2064, IP: 192.168.1.11, en daarna hetzelfde maar dan als UDP, werkte ook niet

Ben ook al bij Redirection geweezd en van pulic poort 2064 naar private poort 2064 op mijn interne IP (ook eerst TCP en daarna UDP), werkte ook niet.

Juist

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Niemand? Als ik de }:O laat flushen op het Chello IP adres dan doet ie het niet, maar als ik hem laat flushen op het interne IP dan doet ie het wel, m.a.w. hij komt niet door de router heen.

Juist

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Je wil je koe van een interne client (achter de router) naar een server flushen die ook achter de router zit? Dan hoef je op de router niks aan te passen. Of begrijp ik je nou verkeerd?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:08 schreef Wannapuf het volgende:
Je wil je koe van een interne client (achter de router) naar een server flushen die ook achter de router zit? Dan hoef je op de router niks aan te passen. Of begrijp ik je nou verkeerd?
Ik heb op mijn pc een }:O draaien en de proxy software daarvoor. Deze gebruik ik, omdat nog een pc (intern netwerk) de koe draait, maar ook 2 pc's die niet in het netwerk staan, zodat die via inet erbij kunnen komen, maar als ik er niet door heen kom, dan kunnen die andere 2 dus al helemaal niet fetchen en flushen.

Juist

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
^^

Juist

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
In dat geval moet je naar

NAT Setup >> Configure Port Redirection Table

En dan vul je het volgende in:

Index 1
Service Name: Koe!
Protocol: TCP
Public Port: poortje van de koe (bijv. 2001)
Private IP: het IP nummer van de server met de proxy
Private Port: poortje van de proxy, waarschijnlijk hetzelfde als de public port.

en vergeet dan vooral niet het vinkje bij Active aan te zetten.

Ik neem aan dat je dit al hebt gedaan. Anders zou je nog ff je firmware na moeten kijken misschien. En eventueel je hardware defaults weer instellen.

Ik heb zelf ook deze router en heb 3 verschillende poorten naar 2 verschillende computers binnen mijn netwerk gerouteerd. En dat werkt perfect. Dus het ligt niet aan de router, neem ik aan.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 21:59 schreef Wannapuf het volgende:
In dat geval moet je naar

NAT Setup >> Configure Port Redirection Table

En dan vul je het volgende in:

Index 1
Service Name: Koe!
Protocol: TCP
Public Port: poortje van de koe (bijv. 2001)
Private IP: het IP nummer van de server met de proxy
Private Port: poortje van de proxy, waarschijnlijk hetzelfde als de public port.

en vergeet dan vooral niet het vinkje bij Active aan te zetten.
Heb ik gedaan, maar het werkt niet, hij zegt: "EDISCONNECT: connection lost", daarna kijkt hij op het interne IP, en die pakt hij wel.

Heb BTW firmware 2.00

Juist

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ah, werkt al, lag dus aan ZoneAlarm Pro, maar hoe ik dit moet oplossen vraag ik wel in SA.

Juist

Pagina: 1