Switch-Box

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb een vaag probleempje. Ik heb hier 2 computers staan met 1 monitor, 1 toetsenbord en 1 muis. Dit heb ik opgelost met een switchboxje. De muis is aangesloten op serieel, en het toetsenbord ps2 bij de ene computer en DIN bij de andere computer.

Dit alles werkte goed. Op de ene computer had ik NT server staan, en op de andere NT Workstation. Ook de combinatie NT Server en Win95/98 heeft goed gewerkt.

Nu heb ik echter Windows 2000 Pro op één van de computers gezet. En nu werkt het switchboxje niet goed meer. VGA signaal gaat gewoon goed, en toetsenbord ook. Maar de muis niet meer. Op het moment dat ik windows 2000 opstart gaat alles goed, maar als ik ff switch naar NT, en dan weer terug naar 2000 is mijn muiscursor weg. Het toetsenbord doet het dan nog wel. De enige manier om mijn muiscursor terug te krijgen is het opnieuw opstarten van de PC OF naar add hardware te gaan. Dan gaattie zoeken, en heb ik mijn muiscursor ineens terug. :?

Dit werkt dus niet echt prettig. Elke keer als ik overschakel moet ik die muiscursor weer activeren. :(

Weet iemand misschien hoe dit zit?

PS. Ik kom er net achter dat als ik heel snel overschakel, de muiscursor wel verdwijnt, maar ook automatisch terugkomt.....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat kan nu eenmaal gebeuren met die analoge switchboxen. Daarom heb ik hier ook digitale versies, die laten toch een signaal uitgaan naar de pc die NIET bediend wordt, zodat het lijkt alsof de muis er nog steeds opzit.
Dit probleem is helaas inherent aan dit type switchboxes.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Toch vaag dat het dan wel werkt met NT en 98 maar niet met windows 2000 :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, sommige muis/driver-combinaties kunnen zelfs met een digital switch-box niet overweg. Ik ben de dolgelukkige eigenaar van een 8-poorts Compaq (Apex-OEM) switch, menu-gestuurd enz., en toch is er een systeem dat zijn eigen muisje moet hebben.
Probeer een andere muis of een recentere driver, dat is de enige hoop die ik kan geven.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Mmm. Kan ik proberen, een andere muis. Maar ik heb geen serieele muis meer :(

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik had ook zo'n analoog vods-ding :r ik moest met de muis blijven bewegen tijdens het switchen, anders deed ie het niet meer. Sindskort voor 450 piek een 4 poorts Cybex switchview gekocht en dat werkt majestueus!!! Schakelen tussen PC's met CTRL-CTRL-A/B/C/D en me mouseman optical doet het en me logitech internet keyboard ook. Ze geld dubbel en dwars waard!!

Mijn iRacing profiel

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Ik heb ook een analoge gehad ooit (tot ik de kwaliteit van het beeld ineens heel belqangrijk ging vinden >:) ) en ik kan me herineren dat als je (in jouw geval) in W2k zit zonder muis, dat als je dan ff terug gaat naar halverwege w2k en nt (dus niet helemaal erop maar ertussenin blijven) en dan zwevend als het ware weer teruggaat naar w2k dat je muis dan weer pakt.......

Ik heb nu zelf de Belkin Omnicube 4-port en voor thuis gebruik is die perfekt, zoals reeds meerdere malen gezegd in dit draadje, koop een iets duurdere en je hebt dat gezeur niet.

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Pagina: 1