Toon posts:

ISA server en bandwith control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het gebruik van bandwidth control in ISA (Internet Information Server)server.
Ben namelijk zeer geïnteresseerd in hoe goed of slecht dit werkt. ook ben ik benieuwd in hoeverre het gebruik van bandwidth control effect heeft op de performance van de server.
Als deze functie doet wat hij zou moeten doen dan is het een verdomd interessante functionaliteit in ISA server. Zeker als je in ogen schouw neemt dat dedicated bandwidth control devices schreeuwend duur zijn (vanaf fl. 15.000,-)

Wie heeft er "hands on" ervaring mee

Verwijderd

Ik heb het gebruikt, is redelijk stabiel, en werkt eenvoudig. Bandwith limiting is mogelijk. Control weet ik niet ...

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met redelijk stabiel... knalt de service (firewall) er uit, loopt de server vast, of is de processsor belasting ineens met 50% omhoog geschoten...

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Hmmmz vraag me af wat je nou bedoelt, als je de bandwidth rules bedoelt die isa server heeft dan kan ik je vertellen dat deze alleen een bepaalde prioriteit kunnen toekennen aan bepaalde connecties (op basis van protocol,user,content etc..) hievoor gebruikt isa de Qos packet scheduler. Je kan binnen isa dus niet zeggen dit of dat krijg zoveel kb van me bandwidth, je kan wel zeggen dit of dat krijgt die prioriteit (van 1-200) dus zodat je mission critical connecties (management leden die leukliedje.mp3 downloaden) op drukke momenten voorrang krijgen op jan met de pet die viesplaatje.jpg binnen wil halen. :)

Ik wil hierbij wel zeggen dat IIS zelf per site de bandwidth kan bepalen in kb met bandwidth throttling.

Over het eerste kan ik zeggen dat het niet heel erg veel cpu power vreet. Heb met beide nog niet echt veel tests gedaan, maarja ms is geen kleine jongen dus mag er vanuit gaan dat het in elk geval wel redelijk zal werken.

Als iemand al wel wat getest heb laat het dan ff weten, ben wel nieuwsgierig.

9worlds.net @ hattrick.org