muismat voor optische muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.078 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Topicstarter
Ik had ergens gelezen of gehoord, dat je voor een optische muis een lichte muismat of ondergrond moet hebben voor de beste performance.

ik heb nu een zwarte ondergrond en ik merk dat hij niet echt snel reageert.

ligt dit aan de ondergrond of aan de muis?

het is een logitech cordless optical. 3 dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zolang de muis ononderbroken meebeweegt (de cursor over het scherm) doet de sensor het iig goed (de hardware althans).

Indien 'ie hapert is de muismat wellicht te donder/reflecterend. Probeer het eens met een krant, dan zou 'ie namelijk wel soepel moeten bewegen.

Je hebt hoop ik zo'n stoffen muismat ipv een plastic geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39315

ik heb dezelfde muis,
een week oud...doet het goed maar je kunt instellen hoe snel hij scrolt...moet je gewoon op snel zetten zoals ik...aan een halve muismat heb ik al genoeg hoor...maarre...ik gebruik geen muismat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een stoffen mat zwarte muismat..
dus niet reflecterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 15:58 schreef Remko24 het volgende:
ik heb een stoffen mat zwarte muismat..
dus niet reflecterend.
Is dat zo'n echt stoffen matje? Gaan die pluisjes dan niet in je sensor zitten? Ik had ook zo'n matje, maar ik heb maar bij de Mycom een gladde gehaald omdat ik het niet vertrouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Ik heb een zwarte kunstof muismat en mijn intelli explorer doet het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is een hele rare muismat. het is een soort stof maar heel stroef. werkte perfect met mijn balletjes muis totdat die de geest gaf en ik een optical kocht..

en nee ik heb geen last van pluisjes ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde muis als Remko24 en bij mij werkt ie juist niet op een gele ondergrond (nl de tafel), maar wel op mijn stoffen blauwe muismat. Ook op wit papier doet ie het perfect. En op een zwarte tv in de buurt doet ie het weer niet. Wil je nog meer kleuren weten? (nou ja, je kunt t zelf ook wel uittesten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 16:48
ik heb linnen, werkt perfect. En bovendien zachter voor de pols hehehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier ook .. werkt heerlijk

[ Voor 179% gewijzigd door Lars The 18th op 25-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 06-06 09:54
Ik gebruik mijn tafel van 3x1,5m als muismat, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
precies,
nooit meer gedonder met muismatten is een van DE voordelen van een optisch knaagdier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korneel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05-2022
het is heel simpel,
voor een optisch muis maakt het opzich niet uit hoe je muismat eruit ziet, het is alleen zo da hij niet werkt op een spiegelend oppervlak :p
echter als je de logitech cordless optical hebt maakt het wel uit voor je batterijen :D als je een volkomen witte muismat of gewoon een a4tje dus (tevens handig om aantekeningen te maken ;) ) gerbuikt hij 30% minder van je batterij dus gaat het langer mee 8-)

ciao

.... i just wanted a cool glowing thingy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

Op vrijdag 14 december 2001 15:34 schreef Remko24 het volgende:
Ik had ergens gelezen of gehoord, dat je voor een optische muis een lichte muismat of ondergrond moet hebben voor de beste performance.

ik heb nu een zwarte ondergrond en ik merk dat hij niet echt snel reageert.

ligt dit aan de ondergrond of aan de muis?

het is een logitech cordless optical. 3 dagen oud.
het probleem ligt niet aan de muismat.. maar aan je muis... dat ie niet snel reageer komt omdat het draadloos is en draadloos zuigt nu eenmaal... dus as het omruild naar een met draad dan heb je geen probs meer.. en een draadje is niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
De beste muismat voor een optical vind ik zelf een Everglide. Ik heb zelf met een Optical SE met een Everglide gespeeld en dat gaat heel soepeltjes. Bestellen kan op www.everglide.de. Verder is een wit A4tje ook perfect als tijdelijke oplossing. Zolang het maar niet glimmend (staat al een paar keer in de tekst) en niet TE rood is. Op rood kan de sensor het licht van het ledje niet lekker waarnemen en reageerd misschien soms niet zo lekker.

P.S 1000ste post :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2024
Op zaterdag 15 december 2001 00:34 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
gratz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Laatst online: 04:10
Ik heb een effen zwarte stoffen muispad, meestal doet hij het prima maar af en toe gaat de cursor dronken over het scherm... waarom is voor mij tot nu toe een raadsel, omdat hij het meestal prima doet en soms gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

ik heb GEEN muismat..

maar een vrij lichte tafel.. (houtkleurig)
reageert prima :) iig beter dan met zo'n bal

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb een logitech mouseman wheel optical op een redelijk glad zwart buro (lijkt wel hout, maar geen nerven), en hij werkt perfect :)

alleen af en toe gaat ie ff alle kanten op, maar als je ff hard beweegt gaat ie weer vrolijk normaal verder *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 09:03
Ik heb een rood zwarte everglide met quake 3 logo
tis echt ge-we-dig jim geen enkel probleem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Mijn muismat is donkerrood. Ook geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30318

T is inderdaad zo, hoe donkerder je muismat, hoe eerder de batterijen leeg zijn

Ik gebruik een wit a4-tje, springt ie oook minder terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 15 december 2001 01:27 schreef Solarsparc het volgende:
Ik heb een effen zwarte stoffen muispad, meestal doet hij het prima maar af en toe gaat de cursor dronken over het scherm... waarom is voor mij tot nu toe een raadsel, omdat hij het meestal prima doet en soms gewoon niet...
Staat je ontvanger dan in de buurt van een electrisch apparaat wat stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30152

Ik heb geen muismat en een optische muis.

Bij optische muizen is het namelijk niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 15 december 2001 06:48 schreef PCdude2000 het volgende:
Ik heb geen muismat en een optische muis.

Bij optische muizen is het namelijk niet nodig :)
T is niet nodig maar het is een fijn referentiepunt, anders zit je telkens met je arm aan de achterkant van het buro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30152

Ja, oke, da's waar. Op voorwaarde dat je je arm wel een beetje op de goeie plek houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik snap sowieso niet waarom mensen én draadloos én optical nemen. En dan ook nog eens iFeel. Tenzij je aandelen Duracell hebt of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

Op zaterdag 15 december 2001 00:34 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
De beste muismat voor een optical vind ik zelf een Everglide. Ik heb zelf met een Optical SE met een Everglide gespeeld en dat gaat heel soepeltjes. Bestellen kan op www.everglide.de. Verder is een wit A4tje ook perfect als tijdelijke oplossing. Zolang het maar niet glimmend (staat al een paar keer in de tekst) en niet TE rood is. Op rood kan de sensor het licht van het ledje niet lekker waarnemen en reageerd misschien soms niet zo lekker.

lol... www.surface1030.de ... ietsje betere pads... en ja ik heb ook een everglide giganta gehad ... maar de func is de masta...

everglide buigt door enzow.. nog irri.. je kan het rechtbuigen maar dan zit weer de andere kant in de deuk.. en zeg nou niet dat jij dat niet hebt..pak maar een liniaal.. leg hem op z'n zij op de pad en huiver... ben er nog geen tegenkomen die het niet heeft... plastic buigt nu eenmaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

Ik heb m'n chello muismatje voor mijn Intellie Mouse Explorer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn IntelliMouse explorer 3.0 doet het goed op een
3M Precise Mousing Surface.
Deze muismat is heel dun, en ik werk er al meer dan een jaar mee(muis met bal doet het er ook goed op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een vage groen/zwarte muismat en daar gaat me logitech optical echt raar op springen. Daarom leg ik over die muismat gewoon een wit a4tje. Is echt super handig vind ik zelf, kan ik soms ff snel wat opschrijven. Zoals nu staat er een ip adres op, paar namen van hardware die ik wil hebben, een mp3tje dat ik nog moet downloaden en nog een code voor iets. Handig toch :)

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSaNiTy_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2011
zijn er ook everglide verkoop punten in nederland en wat is nou precies de beste everglide muismat voor een optical muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

ik heb een muismat

glijdt geruislozer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Helix
  • Laatst online: 15-12-2024
ik gebruik m'n tafel als ondergrond, is wit. Heb eigenlijk nooit problemen. Heb dan wel een dual optical muis B-)

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52326

ik heb en thrust optical wireless, met als muismat een omgedraaide bart-smit muismat, zijn mooi zwart aan de achterkant >:)
Pagina: 1