Ik zit nu bij een vriend van me. Hij heeft het bovenstaande moederbord. Hij zit met het probleem dat zijn netwerkkaart elke keer conflicten geeft met een andere kaart. Hierdoor loopt de computer elke keer vast tijdens het internetten als de UTP kabel aangesloten is. Ik heb op de website van gigabyte de nieuwste bios gedownload, maar er staat zowel op de website als in het boekje van het moederbord niet beschreven hoe ik de bios moet updaten.
Ik heb al een floppy bootable gemaakt en daarop awdflash en het updatebestand gezet alleen nu weet ik niet hoe ik verder moet gaan in AWDflash. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb de search al gebruikt, maar kwam alleen topics tegen waar geen antwoord op werd gegeven. Alvast bedankt.
in awdflash geef je de bestandsnaam op van het nieuwe bios (5ax.versie) hierna krijg je de mogelijkheid om het huidige bios op te slaan naar een file. Geef dit bestand een naam als biosversie.old. Nu komt de vraag of je verder wil gaan met programmeren, toets Y. En als alles goed gaat krijg je nu de schrijf procedrure te zien, met welke blokken van de chip hij aan het schrijven is. Als alles goed gaat zijn ze wit, gaat het fout rood.
Bedankt, namens mijn vriend, zijn vader en mij. Het updaten van de bios is gelukt. We hopen dat we verder geen problemen meer tegenkomen.
heb je meer geluk dan ik met mijn ga-7dxr. daar is het nog steeds niet gelukt
.