[LILO] Hpt370 en andere disk

Pagina: 1
Acties:

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Topicstarter
Hmm..Wellicht een eitje,maar misschien ook niet.

Ik heb me de laatste tijd bezig gehouden met de HPT370 controler onder Linux. En ben helaas tot de conclusie gekomen dat deze controller niet snel ondersteund gaat worden.
Nu heb ik op mijn RAID-0 set die aan mijn HPT controller hangt een Windows 2000 Installatie staan. (dit wordt overigens XP). Op een andere losse schijf aan een ATA100 controller van VIA hangt een 40Gb schijf waar LInux op geinstalleerd is.
op de MBR van deze losse schijf staat LILO geschreven.
Nu wil ik dus met deze lilo de windows installtie van de RAID-0 starten.
Kan dat :?
Optie 2 is dat ik lilo op de mbr van de RAID-0 schrijf, maar kan dat zonder dat lilo de raid set kent ?

Alvast bedankt.

CyberJ

Verwijderd

HPT370 wordt in 2.4 kernels in ieder geval wel ondersteund dmv de driver voor HPT366. Sinds kernel 2.4.10 wordt ATARAID ook ondersteund op deze controller. En de laatste versie van LILO (22.1) kan dat geheel booten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Topicstarter
Ok, maar welke optie zou ik dan aan LILO mee moeten geven ?

other=/dev/hd?
label=WindowsXP

welke hd is de RAID-0 set dan :?

Is natuurlijk en lastige vraag als je de situatie niet precies kent. Hmm.. Damn, hoe ga ik dit oplossen.

Eerst maar eens update naar een nieuwere kernel dan 2.4.2-2 ;)
En compileren met ondersteuning voor hpt366 en ataraid.
Als het systeem hem dan de RAID set vind, dan kan lilo hem ook vinden lijkt mij.

bedankt Jan,

CyberJ

Verwijderd

Je kernel zal de RAID-0 drive herkennen als /dev/ataraid/d0. /dev/ataraid/d0p1 is de eerste partitie etc. Je moet deze blockdevices nog wel aanmaken als je geen devfs gebruikt.