van athlon 800 naar 1400 doen of niet ??

Pagina: 1
Acties:

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
hey,

ik zit nu te twijfelen, ik had in februari deze pc gekocht met athlon 800 toen heb ik hier veel geld voor uitgegeven (naja ons pap) maar nu kan ik dus een athlon 1400 aankomen en dus wil ik upgraden zodat mijn pc natuurlijk wat sneller is.. ik had al meer memory erbij gedaan en nu dus ook een snellere processor. maar ik weet nog steeds niet zeker of het de moeite waard is. ik kan die proc een stuk goedkoper aankomen dan in de winkel.

maar nu is de vraag heeft het nu om van 800 -> 1400 te switchen ?

ik gebruik win XP pro ,veel internet, games, altijd met meerdere gebruikers tegelijkertijd ingelogd (broer, zus),soms photoshop enzo, veel divx kijken enzo.. dus ik heb meestal wel wat te doen.

maar nu wil ik van jullie nog horen of jullie vinden dat ik moet upgraden of niet.. :)

• The System
en oja mijn huidge koeler houdt mijn athlon 800 45 graden ongeveer.. dus ik denk niet dat deze koeler een 1400 aan kan of wel ?

zo niet welke koeler raden jullie me aan ? (zal ook ff search gebruiken :P)

Verwijderd

een snellere Proc is altijd lekker!! Hoeveel moet je betalen??

• The System
275 piek :) goedkoopste in pricewatch is 380

Verwijderd

en hoe oud is ie?? Ziet ie er nog netjes uit?? Als dat zo is, zou ik het persoonlijk wel doen...

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
275,-. piek????? das een hoop geld, 'k heb em hier voor 255,-. incl verzend kosten :)

trouwens, die 800 is dat socket A?

Sinlath | Opinions may contain latency

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

275 is een redelijke prijs...
Is het een 1400/266 of een 1400/200.
En wat voor moederbord heb je? is die wel socket A en kan die wel een 266FSB aan? (anders draai je 'm op 1050Mhz).
In je sig staat Athlon 800, niet TB...

Oh ja, wat voor koeler heb je nu precies?

Specs

• The System
ik heb abit kt7a dus socket a heb dus ook een thunderbird 800
maar ik weet niet hoe hij eruit ziet want ikheb hem nog niet gezien, het is een 266 versie en dat kan mijn moederbord ook aan (kt133A chipset)

maar Sinlath waar heb jij de jouwe dan zo goedkoop gevonden ?

mijn cooler weet ik niet exact is wel een coolermaster maar hij doet het redelijk. maar ik denk wel dat een andere moet want toen ik deze coolermaster kocht was de 1.4 ghz nog niet uit dus ik denk niet dat hij het al aan kan... :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Dat van "kan tot zoveel Ghz aan" vind ik altijd een beetje gelul, je zou gewoon kunnen kijken hoe heet ie wordt, en dan kijken wat je doet, maar de kans is idd wel erg groot dat je een betere cooler wil, gewoon om je proc lang in leven te houden.

Specs

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
AthlonXP blijft koeler dan de oude Athlons, dus een AthlonXP1600+ (1,4Ghz) moet kunnen met dezelfde koeler. Neem je de 'oude' 1400Mhz, dan zou ik zeker een betere koeler nemen.

Volvo V70 D5 my2011

• Sinlath
Op vrijdag 14 december 2001 15:34 schreef -the system- het volgende:
ik heb abit kt7a dus socket a heb dus ook een thunderbird 800
maar ik weet niet hoe hij eruit ziet want ikheb hem nog niet gezien, het is een 266 versie en dat kan mijn moederbord ook aan (kt133A chipset)

maar Sinlath waar heb jij de jouwe dan zo goedkoop gevonden ?

mijn cooler weet ik niet exact is wel een coolermaster maar hij doet het redelijk. maar ik denk wel dat een andere moet want toen ik deze coolermaster kocht was de 1.4 ghz nog niet uit dus ik denk niet dat hij het al aan kan... :)
de mijne heb ik niet gevonden, deze heb ik gekocht bij computerland haarlem. ik wil alleen graag een xp kopen en een KR7A-R echter ik kom een klein beetje centjes tekort.

laat dat nou net 255,-. incl verzend zijn :)

maar goed, om even terug te komen op je verhaal.

ik zou toch even een nieuwe/andere koeler halen.

als je niet te veel geld wil uitgeven en toch een redelijke koeler wil dan zou ik gaan voor de Coolermaster ep5-6I51/ep5-6I11, redelijk stil en koelt ook redelijk.

als je geld over heb dan zou ik een koeler uitzoeken in de swiftech/alpha serie, met een delta fan.
maar dan zou ik ook een paar oordoppen uitzoeken.

in iedergeval zullen bovenstaande koelers die 1400 voldoende kunnen koelen.

ennuh het verschil 800->1400 is best wel merkbaar

• The System
ik neem denk ik zo'n coolermaster..of anders wel een spire ofzo maar ik kan geen alpha enzo betalen :)

• The System
zeg Sinlath op de site van computerland staat die 1400 niet aangegeven... maar ik zal wel ff mailen want 255 incl verzendkosten bij een winkel is natuurlijk beter.. :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Neem ZOWIESO een betere cooler;
En de upgrade die jij van plan bent ?

Wel ik HAD een Athlon 850 en die heb ik nouja, gecrusht :D
Ik heb toen gelijk een 1400 gekregen en zonder enige andere hardware upgrade van 800+- 3DMarks naar 3700 gegaan.

Dus daar zal je geen spijt van krijgen. Als je toch aan het kopen slaat, smijt er wat RAM bij kan nooit kwaad :)

Verwijderd

Koop een spire cooler van 20 piek, die zijn echt goed

• The System
ik denk dat ik voorlopig wel voldoende heb aan mijn 512 mb... :) ik heb toch altijd minimaal 250 mb vrij dus

en zit nu te twijfelen over een harddisk upgrade. want mijn ibm 307030 maakt rare geluidjes dus die moet ik terugsturen naar winkelenzo maar dan wil ik er nog een andere schijf bij... dacht zelf aan barracuda IV maar dat zie ik nog wel...

en ik ga de cooler denk ik gewoon bij de winkel om de hoek kopen... en anders bij vobis :( (hebben niet veel hardwarezaken hiero)

• Sinlath
Op vrijdag 14 december 2001 21:20 schreef -the system- het volgende:
zeg Sinlath op de site van computerland staat die 1400 niet aangegeven... maar ik zal wel ff mailen want 255 incl verzendkosten bij een winkel is natuurlijk beter.. :)
ehm hiermee bedoelde ik niet dat ik hem voor 255 incl verzend heb gekocht.

ik bedoelde dat ik hem wegdoe voor 255 incl. verzend.

Pagina: 1