Toon posts:

ervaring met network storage server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een klein netwerkje van 8 clients opzetten, om data te sharen. nu kwam ik van 3com een network storage server tegen http://www.3com.nl/products/servers/nss_40_overview.html

dit lijkt mij wel handig vooral vanwegen de lage kosten en een simpele beheer interface. ik heb de documentatie al doorgelezen maar het aanloggen van gebruikers is me niet helemaal duidelijk. ik wil win2k clients gaan gebruiken. is er mischien iemand die al ervaring heeft met dit product en weet of het geschikt is voor wat ik wil gaan doen.

Verwijderd

Met deze heb ik wel ervaring. Je plaatst deze netwerkkabel erin stroom erop en dan vanachter je workstation een ipadress geven en rechten toekennen en gebruikers aanmaken.

15 min heb je 160 GB in je netwerk draaien. 8-)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 14 december 2001 16:46 schreef Henkules het volgende:
Met deze heb ik wel ervaring. Je plaatst deze netwerkkabel erin stroom erop en dan vanachter je workstation een ipadress geven en rechten toekennen en gebruikers aanmaken.

15 min heb je 160 GB in je netwerk draaien. 8-)
da is toch helemaal nie betaalbaar slimmerd!

je moet zoeken op snap-servers.
die hebben hele simpele storageservers.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 17:19 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

da is toch helemaal nie betaalbaar slimmerd!

je moet zoeken op snap-servers.
die hebben hele simpele storageservers.
Dit is toch best betaalbaar :? voor een bedrijfje of is het prive ?

we hadden kleinere maar die bestaan niet meer.
Wat is je budget en wat wil je uitgeven.
je kan natuurlijk ook zlef een goedkoop celeronbakje bouwen met windows2000.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je die NAS van dell wilt hebben.

Absoluut!

Het is wat duurder, maar het kost zowieso al wat.. dan zou ik het toch even goed doen.

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
het is voor een bedrijfje met 8 man die alleen wat data hoeven te sharen.
die snap servers zien er inderdaad ook goed uit.

weet iemand of je win2k clients of users ook rechten kan geven op mappen?

Verwijderd

Ik ben het eens met J3P! Indien je een ECHTE goede, betrouwbare oplossing wilt hebben zou ik ook voor Dell gaan. Dan weet je dat je kwaliteit koopt (ik werk alleen maar met Dell)! Het zal iets duurder zijn in de aanschaf, maar dan heb je ook wat.

* NO MEAN TO SPAM BELOW !* B-)

Ik heb nog wel een leuke Dell Powervault 210S voor je, voor een leuke prijs. Dit systeem heeft een dubbele power supply voor de redundancy, is 19" rackmountable en heeft reeds 6 x 18GB SCA hotswap 10.000RPM Quantum Atlas schijven. Je kunt deze later nog uitbreiden met nog eens 6 schijven. Hij is al gebruikt, maar is als nieuw! Je krijgt er sowieso 30 dagen garantie op. Deze unit kost bij Dell meer als fl 10.000,- excl. en ik verkoop deze voor fl 3950,- excl.
Pagina: 1