Toon posts:

Ik snap er geen ruk meer van...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude systeem P3 550 met GA-6BXD set ging kapot dus ik moest een mobo/cpu en geheugen setje kopen (t werd tijd)...

Mja ik dus een MSI k7t 266 Pro2 mobootje met sjieke athlon xp 1700+ en 256 mb PC2100 (DDR) geheugen, en geile swiftech koeler gekocht. Hele maal blij naar huis werkt het zooitje niet :(

De meegeleverde D(iagnotiscs)-Bracket gaf vage foutjes aan... Mja kapot mobootje kan gebeuren dus ik ging terug kreeg zonder probleem een nieuwe expemplaat thuis had ik weer problemen (arme ik), mijn conclusie is dat dat MSI boordje niet flex werkt in mijn verdere configuratie, dus heb ik wat bijbetaald en een heuse ASUS A7V 266-E mobo gescoord. Ik heb nu iig beeld, en ik heb winxp nl pro geinstalleerd (het kopieeren van bestanden naar de hdd (voorinstallatie in dos duurde al 40 minuten! raar en vaag idd, nog nooit meegemaakt) Mja goed, na iets meer als een uurtje stond er links onderin een groen vierkantje met in het wit 'start' erin. Windows is geinstalleerd. Detonator 4 rommel erover heen en ik werd al blij...

Totdat ik UT opstarte en het direct zag hangen, reboot schijf controle beschadigde bestanden gevonden en gerepareerd. Ok nu Q3A ook hier kwam ik niet verder als het menu. ()Q*#@$&)(@*#$&)(@*# !!!!
Ok, 1466 ff naar 1100 gezet (133 -> 100 MHz FBS) En ja hoor Q3A werkt heb gewoon al een piek van 333 FPS gezien met een GeForce MX 400, gaaf, maar hij draait dus xtreem labiel op 133 MHz, en dus niet op wat hij zou moeten draaien.

Verder zit er een maxtor 30 GB schijf in die op 7200 toeren loopt en de maxblast advance test succesvol doorlopen heeft.
Een Aopen CD-Rom speler 52 spd en Liteon 12x10x40 brander op een nieuwe HDD (ATA-66? zon dunne variant) kabel verfraaien mijn voorkant van mijn kast en hebben tevens de functie om cd's te lezen en te branden.
Insteek kaarten als SB live en Netwerk kaarten heb ik nog even achterwegen gelaten.
De processor is +/- 50 Graden IDLE, wat volgens mij nog best hoog is met een swiftech MC-370 met deltafan (7500 toeren).
Ik heb geen floppydrive aangesloten, maar ik neem niet aan dat dat de oorzaak zal zijn.

Weet iemand wat de oorzaak van mijn labiele systeem is (windowsXP, kapote processor, foute Biosinstelling, bagger geheugen ofsow)?
heeft iemand tips of hetzelfde probleem?
Wat kan ik er verder aan doen? Wat doe ik fout?

Reageer alsjeblieft, ook al hebbie plots een raar hersenspinseltje terwijl je dit leest, dat zou net de oplossing kunnen zijn =)

Alvast bedankt...

Memetic*

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Op wat voor voeding hangt het systeem? Want dat kan ik namelijk niet in je post terugvinden..

En kijk eens even in het PMG-gedeelte, daar staan redelijk wat topics over hetzelfde probleem..
Misschien dat je daar nog iets kunt uithalen..
(een jumper die omgezet moet worden voor 133MHz FSB ofzo..)

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik denk dat je geen nieuwe kast heb gebruikt, zie ik niet staan in je post. En aangezien een P3 550 geen 300 Watt nodig heeft, zal in die kast wel een 235 of 250 Watt voeding zitten. Dus daar zal het probleem liggen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op vrijdag 14 december 2001 14:19 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Ik denk dat je geen nieuwe kast heb gebruikt, zie ik niet staan in je post. En aangezien een P3 550 geen 300 Watt nodig heeft, zal in die kast wel een 235 of 250 Watt voeding zitten. Dus daar zal het probleem liggen.
zijn configuratie draaid wel op een 250 watt voeding hoor,

Enniewee het kan ook aan je geheugen liggen, meschien wil dat om een of andere reden wel op 100Mhz en niet op 133.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

kies eens een normale topictitel, dis toch niet normaal zo snappen wij er ook geen ruk van.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry :x

Nieuwe voeding... dat zal ik es proberen, thnx man :x

Ik hoop echt dat het werkt =)

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Op vrijdag 14 december 2001 14:32 schreef Chaoss het volgende:

[..]

zijn configuratie draaid wel op een 250 watt voeding hoor,

Enniewee het kan ook aan je geheugen liggen, meschien wil dat om een of andere reden wel op 100Mhz en niet op 133.
250 Watt is te weinig en daarom wordt hij instabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat informatie:

www.geocities.com/memetic325/Rommel/apparaatbeheer.JPG
www.geocities.com/memetic325/Rommel/asusprobe100mhz.JPG

Volgens mij geeft mijn voeding de goede voltage door, of gaat dat met pieken en dalen?

Verwijderd

Misschien kun je met een monitoring-tooltje kijken wat de voltages in je systeem zijn (had je niet van die zooi bij je Asus mobo gehad...ik had toch ergens een A7V voorbij zien komen)

Kortom, Check of je PSU het allemaal nog trekt (is al eerder geadviseerd, maar ik zou eerst even naar voltages kijken voordat je een nieuwe PSU koopt)

Sterkte!

Verwijderd

Topicstarter
haal http:// weg in je adresbalk en druk op enter... dan werkt de url , waarom weet ik niet :)

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Misschien ligt het toch aan het ontbreken van een floppydrive. Ik heb namelijk ook veel problemen gehad met het installeren van een systeem zonder floppydrive. Windows lijkt er stiekum toch naar te zoeken. Bij mij waren alle problemen weg nadat ik MET floppydrive windows opnieuw had geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was met ouden systemen zo, maar met de nieuwe systemen geloof ik er niet meer aan...

btw wat is PSU ? (omg sorry voor de newbie vraag)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Power Supply Unit, de voeding dus.

Kubuntu

Verwijderd

power suply unit

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:33
Op vrijdag 14 december 2001 15:00 schreef -[=SARGE=]- het volgende:

[..]

250 Watt is te weinig en daarom wordt hij instabiel.
Een slechte 250 watt is te weinig, een goede 250 niet...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

voeding eventueel geheugen. Neem het zaakej mee naar de shop en laat ze het testen. Komt het allemaal wel goed en neem dan weer een msibordje is handiger. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik zal het es nachecken met die voeding ensow...

maar op 1100 mhz doet ie het redelijk goed alleen 1466 niet, hij wil dus niet op 133 mhz lopen, geheugen heb ik met memtest tot pass 35 getest op 133 mhz dus dat is goed.

Ik snap niet goed wat die 33 mhz met die voeding te maken heeft...

Waarom is MSI bordje handiger ?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Heb je de VIA drivers voor je mobo geinstalleerd? Dat was de fout die ik maakte met de eerste AMD config die ik bouwde... rete-instabiel totdat we er achter waren dat we de 4in1 drivers moesten installeren...

• paulmadejong
  • Laatst online: 23-04 16:04
Je hebt dan wel niet hetzelfde mobo als mij maar had ook zulk soort problemen: Kijk hier maar ff Ik zou ff ander geheugen proberen.
Suc6

MacBook Pro 14" 2021

• MGSNK
  • Laatst online: 12-08 21:47
of wat dacht je van je detonator, die 23.11 schijnt niet goed te werken in XP

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:54 schreef Memetic het volgende:
[..]
De processor is +/- 50 Graden IDLE, wat volgens mij nog best hoog is met een swiftech MC-370 met deltafan (7500 toeren).
[..]

Alvast bedankt...

Memetic*
Dit lijkt mij het probleem. Als ie Idle al 50 graden is dan wordt ie stressed helemaal warm. Mijn proc (een Tbird 900@1083@1,85V) wordt slechts 42 stressed. Ik denk dat Heatsink gewoon wat los zit of dat er teveel/te weinig koelpasta tussen zit.

2e Idee:
Het zou idd de voeding kunnen zijn. Met een Enermax voeding (330Watt+) zit je altijd goed.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zal voeding wel zijn
en via drivers
als die bij het eerste msi bord niet deed dan zal er hardwarematig wel wat fout zitten he =)
als je zeker geen problemen wil met voeding haal dan een enermax van 500 watt >:)
en je cpu moet ook cooler worden

Tweakers Discord

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 10:52
Of mobo niet goed ingebouwd.
Ergens dus kortsluiting tussen mobo en kast.

Verwijderd

Ik zou idd maar wat betere koelpasta onder die heatsink doen. Ik heb zelf ook deze heatsink en mijn T-Bird 700MHz is stressed rond de 30. Warmere kamer maakt weinig uit, omdat mijn airflow heel erg goed is. Kan je eventueel ook even je merk voeding geven? Dan kunnen wij bekijken of je voeding het redt ja of nee. Verder kan het ook nog aan je drivers liggen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 14 december 2001 15:42 schreef Mr-Leo het volgende:
Misschien ligt het toch aan het ontbreken van een floppydrive. Ik heb namelijk ook veel problemen gehad met het installeren van een systeem zonder floppydrive.
Ik heb zo'n soyo barebone waar niet eens een floppy in past, geen enkel probleem met ME/win2k/XP gehad...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, zitten die 4in1 drivers niet in xp ingebakken, als ik nl de windows update run, krijg ik updates voor mijn soundcard en muis, maar niet voor mijn mobo. Ik neem aan dat die 4in1 final in xp zit...

mja nu even een 300 watt voeding proberen... in de hoop dat dat werkt...

Verwijderd

Topicstarter
OK NU BEN IK LINK!

Ik heb het helemaal gehad...

Ik heb 2 verschillende voedingen geprobeerd.
ander 1700+
ander geheugen
andere mobo
andere hdd
andere videokaart

ik )*(&^)£*($& grrr

kweet het echt niet meer. SiS735 ipv 266A ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mis
• ander OS
in het rijtje ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Masterdam
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Alle onderdelen afzonderlijk in een ander testsysteem proberen...
Dan weet je iig zeker welke onderdelen wel werken en welke niet.

Specs

Verwijderd

Je gaf aan dat je eerste set de msi mobo met 1700+ niet werkte.
ik heb de zelfde konfiguratie en dat werkt echt perfect.
MSI k7t266 pro2 / 1700+ / ddr 256 twinmos.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
[zeur-modus]
Okaaaay... de respons van de gemiddelde tweaker... *zucht* "Uhm gosh,.. geen idee... maar ik heb toch het gevoel dat ik er verstand van heb dus ik bemoei mezelf er ook maar mee: HET IS NATUURLIJK DE VOEDING!!!"
Makkelijk dus als je het niet weet, de voeding de schuld geven. Eigelijk echter is 250Watt ruim voldoende voor dit systeempje, en ligt het probleem bij 99% van de "ik weet het niet meer" niet bij de voeding.
[/zeur modus]

Heb je al geprobeerd een ander OS te draaien?
Heb je al geprobeerd om het CPU voltage iets op te schroeven?
Draai je met de nieuwste drivers voor al je hardware? (Via 4-in-1, graphics card, whatever?

Dat dan weer wel......

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

De 4 in 1 drivers in XP zijn goed dus daar zal het niet zo snel aan liggen. Kijk sowieso uit met driver updates: zowel een 4 in 1 als een detonator update gaven in mijn XP systeem problemen.

Ik denk dat het aan je BIOS instellingen liggen. Temperatuurprobleem is van latere zorg, goede koelpasta en eventueel een casefan doen wonderen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Xhale
  • Laatst online: 22:07
Ik heb hetzelfde soort probleem nog steeds. Een athlon 1200 moet ik op 12x100 draaien om alles stabiel te laten lopen. gebruik ik 133 Mhz dan krijg ik veel vage problemen. Heb ook al van alles geprobeerd maar sta nog steeds voor een raadsel.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Leuk die reacties op een topic uit december. Zou die bak het nog steeds niet doen?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op vrijdag 14 december 2001 13:54 schreef Memetic het volgende:
Ok, 1466 ff naar 1100 gezet (133 -> 100 MHz FBS)

Jij hebt je cpu 33% ondergeclocked en dan wordt ie 50 graden idle??
Heb je wel koelpasta gebruikt voor je koeler?
Want zonder koelpasta koelt het voor geen meter.
Koelpasta kun je bij de electronicaboer halen voor 2 euro ofzo :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als hij het wel doet op 100 MHz en niet op 133 MHz zou ik in eerste instantie (afgezien van de temperatuur) kijken naar je geheugensettings in je bios: standaard timings en CAS 3 proberen..
Pagina: 1