Wie heeft er een Asus A7A266 mobo en een XP processor? Ik heb de search al gebruikt, maar ik kan er weinig over vinden.. (of ik zoek weer eens verkeerd) Wat zijn je ervaringen hiermee? en wat is de snelse XP die zonder problemen moet kunnen draaien na een bios update? (temperatuur is geen bezwaar, er hangen hier genoeg case fans)
alle nu beschikbare XP's toch?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/soketa.htm
daar zie je BIOS updates voor XP / Morgan CPU's, moet dus mogelijk zijn dunkt me
daar zie je BIOS updates voor XP / Morgan CPU's, moet dus mogelijk zijn dunkt me
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Check mijn sig maar...
Maar eeh...het was even rommelen, maar nadat ik wist hoe ik het in moest stellen (jumper rommel voor de xp) tja...dan is ie echt heeeeeeeerlijk stabiel...en ja...lekker snel he!
Ik zou zeggen: DOEN!
Maar eeh...het was even rommelen, maar nadat ik wist hoe ik het in moest stellen (jumper rommel voor de xp) tja...dan is ie echt heeeeeeeerlijk stabiel...en ja...lekker snel he!
Ik zou zeggen: DOEN!
maar jij hebt een ander moboOp vrijdag 14 december 2001 14:45 schreef igor het volgende:
Check mijn sig maar...
Tja, ander mobo.. lol Maar euh, is er dan niemand met een A7A266 en een XP? zo "zeldzaam" is dat mobo toch ook weer niet??!
nopez, soz, ik heb em niet, mja alleen met een T-Bird erop, maar het zou toch gewoon moeten kunnen
Het is mogelijk. Anders als jij twijfelt, ga even ASUS site bezoeken daar staan verdere details.
Lucky Goldstar
Nou, twijfels, da's een groot woord... maar bij het mobo op de asus site staat tot +1,2ghz.. Leuk en aardig zo'n plus, maar hoe ver kan ie nu? En dat kan ik dus nergens vinden...
stuur een meel naar asus. of is dat maar dom van me ?!
op de asus site, bij bios updates van de A7A:
A7A266 BIOS Ver. 1008b 10/18/2001
Add support for AMD® Athlon XP CPU.
hier de site:
http://usa.asus.com/download/mbdriver/soketa.htm
Owh, sorry, die link stond er dus al...
Anyway, als er staat dat ie Athlon XP support, is er geen probleem toch?
A7A266 BIOS Ver. 1008b 10/18/2001
Add support for AMD® Athlon XP CPU.
hier de site:
http://usa.asus.com/download/mbdriver/soketa.htm
Owh, sorry, die link stond er dus al...
Anyway, als er staat dat ie Athlon XP support, is er geen probleem toch?
inderdaad AAD
Dan gaan we maar eens voor een XP shoppen.. Ik hoef in iedergeval geen ander mobo te halen, da's mazzel, kan er een snellere XP in
Ik heb een XP 1500+ op een Asus A7A266 plank draaien. Gaat lekker hoor, alleen had ik wel problemen in het begin met het geheugen. Ik had Dane Elec / Hyundai geheugen, en da ging niet (DDR). Nu heb ik er andere modules van DE in hangen en die gaan als een tierelier
Me maatje heeft de A7A266 met de 1800+ erop alleen heb de laatste beta bios(1010)geinstalleerd (hij liep aldoor vast) nu dus niet meer.
Gaat nu al een kogel.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/ALI_Chipset/ALI_Magik_1/A7A266/
Gaat nu al een kogel.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/ALI_Chipset/ALI_Magik_1/A7A266/
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Ah, kijk, eindelijk iemand die iemand kent met een A7A266.. begon me al zorgen te maken..
bedankt voor de info allemaal, dan ga ik morgen gaan shoppen.. Zal m'n broertje wel blij zijn.. "verhuist" m'n Athlon TB 1,33 naar zijn comp..
Verwijderd
Ikke asus a7a266 met athlon 1500 XP
Loopt als een tierelier (na flashen bios.. dat wel)
Al 4 weken zonder ook maar 1 foutmelding.. alleen zit ik te klooien met het (ddr) geheugen, maar dat ligt aan die modules zelfs, 'ineens' is er eentje kapot
Al 4 weken zonder ook maar 1 foutmelding.. alleen zit ik te klooien met het (ddr) geheugen, maar dat ligt aan die modules zelfs, 'ineens' is er eentje kapot
Verwijderd
Heb een a7a266
Vers uit de box met een xp1600+ erin - geen problemen.
edit
Hmmm... ??? Kom van t.net op een post van 15 dec ???
/edit
Vers uit de box met een xp1600+ erin - geen problemen.
edit
Hmmm... ??? Kom van t.net op een post van 15 dec ???
/edit
ik a7m266 met xp1700+ draait als een zonnetje
T.net is helemaal fucked momenteel....het schijnt vandaag in ene 14 december te zijn ofzo....
Ik heb een asus a7v266-e met een amd 1800+ XP. Werkt als een tiet.
Vooral mijn
draait lekker
Vooral mijn
Tralalalala... foutje d8 dat t over de A7V266 ging slaap nog half
. De A7A266 moet t met de laatste bios kunnen. Heb de bios van me server (wel een A7A266) geflasht en er stond bij dat ie XP support had vanaf versie 1009 vandaar.
[heftige edit]
[heftige edit]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Hee heeft mijn A7A266 ook. Heb hem gekregen van me zwager omdat 1 van de 2 DDR bankjes t niet deed en ie ook niet met de DV500+ wilde werken. Gebruik hem nu gewoon met SDRAM. Moet er nog es mee terug naar mycom eigenlijkOp zaterdag 15 december 2001 11:54 schreef Pandab het volgende:
Ikke asus a7a266 met athlon 1500 XP
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
check mun specs... en het draait lekker met die 1009 bios versie. zal ff kijken wat de verbeteringen in 1010 zijn.
[edit]
ok heb die 1010 versie gedownload, maar er staat verder niet veel bijzonders in de .txt file. wie kan mij vertellen wat de veranderingen zijn in deze versie? wil namelijk mijn mobo niet echt naar de knoppen werken door em met een beta versie oid te flashen... hij is namelijk nog niet uit op de site van ASUS. (althans kan em niet vinden))
T.I.A. Brian
[edit]
ok heb die 1010 versie gedownload, maar er staat verder niet veel bijzonders in de .txt file. wie kan mij vertellen wat de veranderingen zijn in deze versie? wil namelijk mijn mobo niet echt naar de knoppen werken door em met een beta versie oid te flashen... hij is namelijk nog niet uit op de site van ASUS. (althans kan em niet vinden))
T.I.A. Brian
het is alweer zover...tweakers.net staat weer op 14 december... en weer hetzelfde topic waar ik de vorige keer ook in gepost hebOp zondag 03 maart 2002 16:48 schreef Angry het volgende:
check mun specs... en het draait lekker met die 1009 bios versie. zal ff kijken wat de verbeteringen in 1010 zijn.
[edit]
T.I.A. Brian
Pagina: 1