Netwerkcategorie

Pagina: 1
Acties:

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Beste Adjes :)
Het valt mij op dat de laatste tijd veel netwerkvragen gesteld worden. Heel goed. Maar netwerken zijn eigenlijk een combinatie van software (protocollen) en hardware (de kaarten, hubs etc en de kabels) misschien is het een idee om er een aparte categorie van te maken. Als je namelijke netwerkproblemen hebt (of een netwerk wil gaan aanleggen) dan moet je uitleg krijgen over de hardware EN de software.

Grtz.
Daneel

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

Jaymz

Keep on moving !

Misschien een idee, dat als jullie bovenstaand idee uit voeren, om een 'splitsing' te maken tussen N.O.S' -en, zoals Novell 3/4/5, Windows NT/9x, Unix, Linux

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zoveel vragen over Novel en Unix zijn er niet om daar een heel forum aan te wijden (of weiden?).
Op zich zou een netwerk forum wel handig zijn, zeker omdat bijna iedereen nu wel 2 pc'tjes heeft staan en maar 1 printer, bv.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gert-> Het is wijden... :)
Een netwerkForum is geen gek idee, maar heeft dat wel zin?
Er zijn al een hoop Forums op GoT, ik denk dat netwerkproblemen meer een softwareaangelegenheid is...
De hardware heeft niet zo'n groot aanbod als, laten we zeggen videokaarten, en daardoor zijn er weinig vragen als:"Welke NIC moet ik kopen?".
Wel is er een overschot aan protocol-vragen, en die horen weer in de Software-rubriek thuis.
Kaj.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zou niet nog meer fora gaan maken. Het wordt daardoor steeds onoverzichtelijker en je krijgt steeds meer het probleem dat mensen maar een paar fora lezen en de rest links laten liggen. De opdeling die pas is uitgevoerd is goed, maar ik zou niet nog verder gaan.