Ook andere providers op Casema-kabel

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Van AG:

Casema laat internetmonopolie kabel varen

Den Haag, 8.35 uur - Kabelexploitant Casema opent in augustus volgend jaar zijn netwerk voor andere internet serviceproviders dan het eigen Wanadoo. Automatisering Gids berichtte al over dat voornemen in april, maar toen wachtte Casema-directeur Henk de Goede nog op goedkeuring van het moederbedrijf France Telecom.

Casema wil zich toeleggen op het leveren van verbindingen. De dienstverlening kan dan door derden worden uitgevoerd. De consument krijgt de keuze tussen verschillende aanbieders waardoor de prijzen waarschijnlijk zullen dalen. Breedbandverbindingen via de kabel zijn goedkoper dan via ADSL, maar hebben als nadeel dat als veel websurfers actief zijn op hetzelfde netwerksegment de prestaties van de verbinding sterker onder druk staan dan bij ADSL.

De Tweede Kamer dringt al langer bij de staatssecretarissen van Verkeer&Waterstaat en van Cultuur aan op openstelling van de kabel. Omdat ADSL nog lang niet overal in Nederland beschikbaar is, hebben de kabelexploitanten een regionaal monopolie op breedbandverbindingen.(tdo)

Verwijderd

als chello dat nou eens gaat doen.. dan krijgen we hier misschien wel @ home nooit verkeerd 8-)
overigens vind ik dit wel een goede zaak, ook ivm concurrentie enz :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:51 schreef mafiasven het volgende:
als chello dat nou eens gaat doen.. dan krijgen we hier misschien wel @ home nooit verkeerd 8-)
overigens vind ik dit wel een goede zaak, ook ivm concurrentie enz :)
Chello ? UPC bedoel je denk ik. En die doet dat al volgens mij :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:53 schreef Courage het volgende:

[..]

Chello ? UPC bedoel je denk ik. En die doet dat al volgens mij :)
nou de overheid wil dat kabel vij voor concurrentie is.. dus dan zal UPC (ja sorry ik bedoelde upc maar schreef net chello) zijn wegen vrij moeten maken voor andere providers. Dus dan zou hier ipv chello bijvoorbeeld casema of @ home kunnen komen.

Verwijderd

nee want casema is de kabel exploitant net als @home.. zoals ik dus wanadoo powered by casema heb.. wordt dat misschien planet powered by casema

Verwijderd

Ben blij dat ik dat gekloot niet heb :)

Wel voordeel dat misschien nu kabel komt in plaatsen die te min waren voor Casema enzo (like Vianen waar ik woon)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 17:39 schreef leeg_blikje het volgende:
nee want casema is de kabel exploitant net als @home..
@Home is een ISP, geen kabelexploitant. Dat is Essent.

Verwijderd

Och, zo een vaart zal het niet lopen!

[quotje]
Breedbandverbindingen via de kabel zijn goedkoper dan via ADSL, maar hebben als nadeel dat als veel websurfers actief zijn op hetzelfde netwerksegment de prestaties van de verbinding sterker onder druk staan dan bij ADSL.
[quotje]

Heb nu beiden, maar ik ga toch constante snelheid en niet meer die afhankelijkheid van tijdstip etc.
Los van de "Lucky Guys/Dolls " die de hele dag/nacht 200KB/sec halen.
Pagina: 1