M'n (voorlopig) nieuwe systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Dit wordt hem dan:

Processor: AMD Athlon XP 1800+ Socket A
Cooler:zie ik in de winkel wel => iemand sugestie?
Case: Ik heb een PIII 500 volstaat deze voeding?
Mobo: Asus A7V266-E (3DDR/5PCI/4USB)
Geheugen: Apacer DDRAM 256 MB PC2100
HD: IBM GXP60 - 40 GB - 7200 RPM UDMA 100
Grafisch: Gainward Geforce II MX-400 64Mb
Soundkaart: SB Live 1024 (ga ik niet vervangen)

Is dit een goed systeem, of zijn er dingen waar ik beter iets anders voor neem?

Verwijderd

Het zit allemaal wel snor denk ik je moet alleen wel zorgen dat je voeding voldoende watt levert. Dat staat erop.
Ik denk dat je minimaal 300 watt nodig hebt met die heavy grafische kaart en Processor.
En als cooler raad ik je aan (als je wilt overklokken) een Superorb ofzo die maken wel lawaai maar ok, het werkt gewoon Goed.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm voeding is je huidoge een 300w of niet :?
If not dan zou ik toch ook maar een andere voeding halen.

mssh was sneller :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:18

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Als jij een 300 Watt voeding hebt, zou dat genoeg moeten zijn.
die geforce wordt duidelijk de bottleneck in je systeem. Ik zou zelf een geforce 3 doen, maar als je daar niet het geld voor hebt, helaas dan...
En koeling?
als je niet van plan bent, om te overklokken, volstaan meestal de coolermaster koelers wel (even kijken, welke die snelheid aankan) Orb koelers raad ik niet aan (zoek naar orb en kapotte processors en je begrijpt wel waarom...)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• RedC
Ik heb nog een case van 2 jaar oud (van die PIII 500) ik vermoed niet dat die voeding daarvan sterk genoeg is :(

Overclocken ben ik zeker niet van plan

en wat die grafische kaart betreft => geld is op dus snoei ik daar maar in => anders ga ik wel terug naar m'n oude Diamond Viper V770 Ultra

• The_Duke
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

check m'n sig., ik heb ook nog een ccfl lamp en extra coolers en ik heb toch echt maar 230 watt voeding en dat gaat perfect dus die 300 watt lijkt ruim voldoende

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
koop iig geen superorb, dat zijn de brakste koelers beschikbaar, als je zonodig zo'n lelijke orb wil hebben omdat je em mooi vind koop dan zo'n dragon gevaarte op 7000 toeren :)

verder kan je die voeding niet gebruiken, en koop daar dus zoals gezegd een 300 watt voor.

Een coolermaster die voldoet wel voor een xp, alleen we zitten op tweakers.net, dus jouw doel is OCén! [edit: niet dus :+] en écht goede koelers koop je meestal niet bij iedere lokale computerboer maar ergens bij een speciaalzaak op internet.

• RedC
wat kost een gemiddelde goeie cooler ongeveer en van welk merk moet die zijn?

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
De Asus A7V266-E heeft 5.1 sound on-board.
Die Soundblaster erin doen is misschien nog niet eens zo nodig. Heb ik zelf ook gedaan. (i.p.v. SB 128PCI)

• RedC
sound on board? :r

die schakel ik dus lekker uit >:)

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:50 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
wat kost een gemiddelde goeie cooler ongeveer en van welk merk moet die zijn?
Een goeie kooler is bijvoorbeeld een GlobalWin WBK38 die koelt super goed en is niet al te duur. 60 piek ofzo.

Koop je een globalwin dat heb je een fohn je kunt ook 170 piek neerleggen en je hebt een nog beter presteerende koeler die je NIET hoor. Men neme een Alpha 8045 met Papst fan @ 39 stressed bij mij.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:55 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
sound on board? :r

die schakel ik dus lekker uit >:)
waarom dat dan?

• RedC
omdat ik dat :r vind => doet me denken aan Packard Bell

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 14 december 2001 13:30 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Dit wordt hem dan:

Grafisch: Gainward Geforce II MX-400 64Mb
[
Want moet je nu met een 64mb MX kaart. Das gewoon een marketing truck, aan 32mb op een MX heb je echt wel genoeg hor!
Ps misschien een idee om een iets mindere proc. te nemen en iets meer geld uit te geven aan een videokaart bijv een GF2 Ti of een ATI 7500 (Een goedkope Ti is maar iets duurder dan een MX ) Dan heb je iig een iets meer geballanseerd systeem

• RedC
en m'n Diamond Viper V770 Ultra da's ook 32 mb volstaat die dan niet?

Verwijderd

wordt wel krap hoor die 230 wat van jou! nooit onstabiel geweest??
Op vrijdag 14 december 2001 13:43 schreef Doek het volgende:
check m'n sig., ik heb ook nog een ccfl lamp en extra coolers en ik heb toch echt maar 230 watt voeding en dat gaat perfect

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 14:34 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Ligt er aan wat je wilt doen, maar als je er mee wilt gamen is dit system absoluut uit balans, koop op z'n minst een Geforce GTS/Pro/Ti. 350 gulden voor een VGA kaart is zeker niet te veel geld..

Oja, zowiezo is een TNT2 niet echt relaxt onder WindowsXP, al die eyecandy daar gebeurd niet in HW.. Ik had eerst ook een TNT2U maar ik ben nu blij dat ik een G3Ti200 heb (was trouwens maar F475 !)..

• Bubbles
  • Laatst online: 15:18

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Schumi zei:

Erhm, nee, die volstaat niet.
Het is op zich wel een mooi kaart, maar met een nieuwe kaart gaat het allemaal sneller en mooier.
Als je die viper 770 erin gooit is dit beslist de beperkende factor in je systeem. Een Geforce 2 mx is al een heel stuk beter, maar met een geforce 3 legt de videokaart niet meteen beperkingen.
Je hebt een Geforce 3 Ti 200 kaart voor iets van 5 a 600 piek ofzo. pak em beet, 300 piek meer, dan die gf2mx. Zet er een xp1600+ in en je hebt dat prijsverschil er ook al uit.

Het is eigenlijk zoiets alsof je een hele snelle auto koopt, en je zet er een groot windscherm op waardoor die 2 keer zo langzaam rijdt...

edit:

typen is moeilijk

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
die geforce 2 mx is gaar heb ook zon ding haal in 3dmakr 2001 net aan 2700 puntjes overgeclockt echt brak dus. Ook al game niet tot nauwlijks en wat betere 3d kaart is echt geen overbodige luxe ofzo als je nouw over ene jaar eens wil gaan gamen kan dat weer niet 3d kaart te langzaam :?

• RedC
dan begint het toch duur te worden hoor... Maar goed :(

MSI MS-8850 Geforce3 Titanium 200 64MB DDR + DVI deze Geforce 3 is iets goedkoper... is deze goed?

Verwijderd

Het is eigenlijk zoiets alsof je een hele snelle auto koopt, en je zet er een groot windscherm op waardoor die 2 keer zo langzaam rijdt...
Ik wordt een beetje moe van alle mensen die tegenwoordig overal een vergelijking bij gooien.. En dat ook nog in slecht nederlands..

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 14 december 2001 14:34 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Ik weet niet precies hoe die kaart is t.o.v een mx-je.
Maar waarvoor ga je deze pc gebruiken, games dan moet er minimaal een GF2 in (en geen mx of Viper). En ik zou het zonder vinden om zon lekkere proc te laten werken met zon videokaart. Zoals eerder gezegd bespaar iets op de proc en koop een goed videokaart, dan haal je de best preformance

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 14:47 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
dan begint het toch duur te worden hoor... Maar goed :(

MSI MS-8850 Geforce3 Titanium 200 64MB DDR + DVI deze Geforce 3 is iets goedkoper... is deze goed?
Jep, ik heb em ook, ben er erg tevreden over.. De 2D kwaliteit is erg goed..

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Het is bijna allemaal gezegd, maar:
-je hebt een betere voeding nodig.
-Aan een XP1800+ heb je niet zoveel als je Videokaart toch de bottleneck is. Bespaar veel geld door een 1600+ te kopen, van die 133Mhz merk je niet zoveel, en van de +/- f200,- die je dan bespaart kan je dan een Radeon7500 kopen, of voor iets minder geld een GF2Titanium (iets trager en slechter in 2D, geen dual monitor), en als je dan per se voor weinig geld een videokaart wilt kopen, neem dan een kyro2 (veeeel sneller als een MX (vergelijkbaar met GTS), met FSAA aan sneller dan een GF2Ultra, alleen crappy drivers, en in sommige spellen trage drivers door geen T&L.

Bij welke winkel wil je je comp gaan kopen? Als we dat weten kunnen we waarschijnlijk beter adviseren wat je daar het best kan kopen...

Specs

• RedC
Wat ik ook kan doen is vb een Athlon 1700 maar dan wel die Geforce 3 Ti 200 ...

Verwijderd

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=43084

Is dus een review van die MSI kaart..

• RedC
Op vrijdag 14 december 2001 14:50 schreef Masterdam het volgende:
Het is bijna allemaal gezegd, maar:
-je hebt een betere voeding nodig.
-Aan een XP1800+ heb je niet zoveel als je Videokaart toch de bottleneck is. Bespaar veel geld door een 1600+ te kopen, van die 133Mhz merk je niet zoveel, en van de +/- f200,- die je dan bespaart kan je dan een Radeon7500 kopen, of voor iets minder geld een GF2Titanium (iets trager en slechter in 2D, geen dual monitor), en als je dan per se voor weinig geld een videokaart wilt kopen, neem dan een kyro2 (veeeel sneller als een MX (vergelijkbaar met GTS), met FSAA aan sneller dan een GF2Ultra, alleen crappy drivers, en in sommige spellen trage drivers door geen T&L.

Bij welke winkel wil je je comp gaan kopen? Als we dat weten kunnen we waarschijnlijk beter adviseren wat je daar het best kan kopen...
Het is in een Belgische winkel hoor eentje die niet bekent is in NL

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
Cooler:zie ik in de winkel wel => iemand sugestie?
Case: Ik heb een PIII 500 volstaat deze voeding?

Denk dat je wel een 300 Watt nodig hebt. Misschien heb je die al, anders zou ik er wel 1 kopen. Misschien als koeling: een ZalMan, niet SUPER koel, maar wel bijzonder stil!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 14 december 2001 14:50 schreef Masterdam het volgende:
Radeon7500 kopen, of voor iets minder geld een GF2Titanium (iets trager en slechter in 2D, geen dual monitor),
slechtere 2d is niet waar kijk maar naar de winfast. Het hangt er dus gewoon vanaf welke filters er gebruikt worden.
en als je dan per se voor weinig geld een videokaart wilt kopen, neem dan een kyro2 (veeeel sneller als een MX (vergelijkbaar met GTS), met FSAA aan sneller dan een GF2Ultra, alleen crappy drivers, en in sommige spellen trage drivers door geen T&L.
Sneller dan een ULTRA :?
Een kyro is in sommige games alleen maar sneller omdat ze geoptimaliseerd zijn voor die kyro. In andere games is hij soms nog slechter dan een MX

• RedC
zoiets dan?
Processor
AMD Athlon XP 1600+ Socket A = 187.75 Eur BFR 7548

Mobo
Asus A7V266-E (3DDR/5PCI/4USB) = 221.72 Eur BFR 8944

Geheugen
Apacer DDRAM 256 MB PC2100 = 97.97 Eur BFR 3952

Grafisch
Gainward Geforce 3 Ti 200-480 = 323.85 Eur BFR 13046

Case
Midi Aopen HQ48 PRO 300W = 81.89 Eur BFR 3303

HD
Heb ik zelf nog eentje van 10 en eentje van 12 GB @ 5400 rpm

Totaal: 933.29 Eur BFR 36793

• RedC
hm ik ga er toch maar 512 DDR van maken

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

Exirion

Gadgetfetisjist

*klonk*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.