Toon posts:

Kent iemand de Jetway 867AS KT266+SB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde wel een nieuw mobo en deze is niet erg duur (f 226). De specificaties bevallen me wel, maar ik weet niets over de betrouwbaarheid. (Het enige dat mist is RAID)

Ik kon nergens reviews vinden (niet op tweakers, niet op anandtech, niet op tom's page, niet op google). Dus kan iemand me tips geven?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Jetway staat nou niet echt bekend als een kwaliteitsmerk..

Misschien dat het voldoet voor een gewone standaard-gebruiker, maar voor tweakers is het nou niet echt geschikt..
(overigens zijn er wel andere alternatieven als je een goedkoop bordje wilt hebben.. Zoek bijv. maar eens naar ecs ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met ecs?

Verder heb ik nergens bordjes gezien die in de buurt van de f 226 komen...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 14 december 2001 14:03 schreef Topje het volgende:
Wat bedoel je met ecs?
Da's een merk..

Typ maar eens in met de search, en dan krijg je dit soort topics: [topic=306721/1/50]

En kijk dan ook maar even via de pricewatch wat het ding kost..

Of kijk eens naar een Epox.. Wel iets duurder, maar ook zeker geen slecht bordje..

(BTW, ik ging ervanuit dat het een ddr-bordje voor een AMD is... Dat was toch de bedoeling?!)

Verwijderd

Tja ik ben de trotse bezitter van een jetway mobo.
Hij is zo stabiel als weet ik wat en doet het altijd maar al die extratjes mist ie gewoon.
Zo kan ik de Vcore niet instellen, de temp van mijn systeem, de temp van mijn cpu, de snelheid van mij fan, eigenlijk helemaal niets aflezen.
Ik heb hem iets overgeclockt fsb staat op 75 nu en dat trekt ie met gemak.

Tis dus een goed moederbord voor iemand die er niet naar omkijkt maar wil je overclocken en je systeem compleet in de gaten houden dan lukt dat dus niet met jetway.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij verkopen de 867 as tegenwoordig. voor standaard gebruik is het een prima bordje. en je kan later upgraden naar ddr want hij heeft 2x sdr en 2x ddr sloten.

ik heb zelf een 663 ultra met een athlon xp 1600 en dit draait ook goed. je kan bij jetway mobo's van tegenwoordig btw wel de vcore tweaken.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, Socket A. DDR niet noodzakelijk.

En ik heb nog een 235W voeding. Gaat dat werken?
(Ik koop een Geforce 2 MX erbij)
Waarschijnlijk wordt de processor een 1500+ XP.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
235 is dan te weinig.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
hangt van de kwalitieit af. is het een goed kwaliteit moet het wel lukken, anders niet.
probeer het zou ik zeggen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Maar verder niemand die er echt ervaring mee heeft? Da's wel jammer. Ik denk dat ik het ga proberen en dat ik hem ga bestellen.

Verwijderd

Topje ,

waarom geen jetway 866as-r ( met raid ) , is maar paar tientjes duurder , voor review zie www.pureoc.com/review
hier heb je via kt266a en veel meer mogelijkheden

als je echt naar de prijs kijk overweeg dan DFI AD70-sr,prima stabiele mobo voor niet al te veel geld - zie
www.pchardware.ro

als je zekerheid en performance zoekt denk dan aan een
epox 8kha+ - reviews overal te vinden

succes , groetjes
marren

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 12:35 schreef marren het volgende:
waarom geen jetway 866as-r ( met raid ) , is maar paar tientjes duurder , voor review zie www.pureoc.com/review
hier heb je via kt266a en veel meer mogelijkheden
Die staat niet op tweakers.net (wel de AS, maar niet de r), niet op prijsindex.net en ze verkopen hem ook niet bij de winkels waar ik vaak kom. Ik heb pas een HD zonder RAID gekocht (volgens mij tenminste zonder RAID). En de AS is al 269 gulden.
als je echt naar de prijs kijk overweeg dan DFI AD70-sr,prima stabiele mobo voor niet al te veel geld - zie
www.pchardware.ro
Staat ook niet op die twee sites en wordt ook niet verkocht bij de bij mij bekende winkels.
als je zekerheid en performance zoekt denk dan aan een
epox 8kha+ - reviews overal te vinden
Die is 329 gulden en dat is me iets te duur helaas.

Bedankt voor het meedenken iig!!

Verwijderd

Topje ,
toch is kt266a op 866as veel beter op toekomst gericht , het gaat hier om paar tientjes over paar jaar - dus ???
wat Raid betreft , geen probleem , je kunt het altijd inzetten middels een seperate kaart
voor review zie pureoc , prima snelle,stabiele mobo voor niet al te fanatieke overclockers

Verwijderd

sorry , jetway 866as-ultra heeft kt266a , 866as kt266
hoe dan ook voor review zie pureoc.com van 16.10.2001
dat zocht je toch ?
marren

Verwijderd

Topicstarter
De AS heeft geen RAID, de AS-R wel. En de AS is al 269. Op zich koop ik liever natuurlijk een beter bord, maar ik heb niet zoveel geld op het moment en heb een moederbord nodig. Dus koop ik deze waarschijnlijk.
Pagina: 1