Toon posts:

Laptop als mainsystem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een laptop gaan kopen als vervanging van mijn huidige systeem, ik woon namelijk op kamers en het zou toch wel handig zijn als ik mijn pc mee naar mijn ouders kon nemen soms. Is dit aan te raden?? is een laptop goed te gebruiken als enige pc?? Ervaringen??

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je geen heftige dingen gaat doen, zoals autocad of zware games is een laptop best een aardig alternatief. Alleen is de harde schijf vaak een bottleneck en zijn uitbreidingen ook duurder. Maar als het om internetten en office gaat is het een stuk makkelijker dan je desktop mee slepen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ook nog een server staan waar de harde schijven van mijn huidige pc in komen, dan heb ik zo'n 60 Gig ruimte, dus HD-space maakt niet echt uit...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou d'r wel een dockingstation bij halen voor de plek waar je het meeste zit. Is best makkeljk en als je er een neemt met PCI sloten kun je er ook nog een betere videokaart in zetten (wat natuurlijk niet nodig is als je bijv. een Dell hebt met een GF2Go).

Verwijderd

Topicstarter
Eh Bigs, wat zou zo'n dockingstation met PCI-sloten moeten kosten?? Ik wist niet eens dat dat kon met die PCI-sloten.
Kan ik mooi mijn Iiyama Visionmaster Pro 410 erbij houden en mijn toetsenbord en muis, wat ik toch zl van plan was.

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niet alle laptops hebben zo'n docking station met PCI...
Je hebt ook port-extenders, wat ook lijkt op een docking station, maar de poorten worden gewoon gedubbeld.

Kun je op je kamer neerzetten, hardware op aansluiten, en als je naar je ouders gaat ruk je je laptop eruit en kun je er vandoor. Hoef je niet telkens alles aan en af te koppelen.
Pagina: 1