Toon posts:

Scrollbars :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He Femme, kun je niet eens onder Explorer 5 die scrollbars wegwerken in het reageer-schermpje?

Kiek, mien jong:

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~pcvandam/reageer.gif

BVD

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 11:56
Damn wat een knoeperts van scrollbars zijn het eigenlijk standaard ;)
Je kunt ze kleiner maken en dat heb ik ook gedaan omdat ik toch een wheelmouse heb en die dingen zelf bijna nooit direct gebruik.

Bij mij zijn de scrollbars ongeveer een derde van de breedte van die je hierboven ziet ofzo...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
En als je dan toch bezig bent kun je dit venster beter direct (re)size-able maken.
Het is erg irritant om in zo'n klein k*t venster te typen.
(Moet het Edit veld natuurlijk wel mee resizen...)

Verwijderd

Neelix, kun je dat instellen in Windows? Zo ja, hoe/waar?

• Neelix
  • Laatst online: 10-02 11:56
yup kan je instellen, rechtsklik op desktop, properties, appearance, dan uit drop down menu scrollbar kiezen en daar kan je de size in aangeven...bij mij staat die momenteel op 8, da's het minimum en zo ziet het er dan uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibb.uu.nl/~jham/reageer.jpg

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

Thnx, werkt perfect! 'k Kan elke millimeter gebruiken op m'n 15" scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Das vooral handig als je een applicatie hebt die je wheelmouse niet ondersteunt ofzo :P

Ik hou ze wel zo groot en zeik gewoon tegen iedereen die ervoor zorgt dat ik ze uberhaupt op mn scherm heb...

• Joop
Ik ben het met je eens heilige :) ze zijn hier absoluut overbodig.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:33
Hou er wel rekening mee dat niet allen je scrollbars smaller worden, maar ook de "uitklappijltjes" in allerlei menuutjes en zo.

• Joop
Ik dacht dat in "Lieve Adjes" je vragen of suggesties kwijt kon. Zou wel leuk zijn als er zo langzamerhand eens een reactie kwam ;).

Verwijderd

Joop: Misschien dat je wel je eigen vragen en reacties kwijtkan, maar dat het niet de bedoeling is dat er gereageerd wordt? :P :P :P

(Sorry Admins, kon het ff niet laten ;) )

Verwijderd

Ik sluit me hierbij aan ...
Ze zijn volkomen nutteloos ... het zou r veeeeeeel beter uitzien zonder die dingen ...
Het maakt ook niet uit in welke resolutie ofzo ik ga staan .. ze zijner altijd ...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In netscape niet.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Hahahaha.. prima instelling Femme.. :) Netscape uber alles!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Joop
Ja, ok, ik zie dat de scrollbars zin hebben. Zeker nu die (overigens goeie) helptekst er bij staat. Maar je zou toch de kleine moeite kunnen nemen om het venster 10 pixels breder te maken zodat je de horizontale scrollbar kwijt te zijn?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem is dat IE scrollbars maakt waar dat helemaal niet nodig is. Dat window is 450px breed en dat zwarte balkje ook. Netscape snapt dat, dus die maakt geen horizontale scrollbar. IE wil weer eens opfokken maakt een scrollbar terwijl dat helemaal niet nodig is.

Als ik dat ding breder maak dan ziet het er niet uit in Netscape.

Verwijderd

nou en, meeste mensen hebben toch IE

(beetje olie op het vuur >:) >:) >:) )

• Joop
Klote IE ook. Dan moet ik maar met die dingen leren leven :) Netscape vinnik ook nog niet echt top, al ziet dit er wel goed uit ;) . Misschien met versie 5 weer overstappen. Het belooft goed te worden!

Update: Ik lees nu pas de reaktie van Machiavelli. Hij heeft er wel gelijk in. 'k heb net ff gekeken bij eXTReMe Tracking en het blijkt dat 58,24% van de Tweakers.net bezoekers IE5 gebruikt tegen 22,71% Navigator 4. Ook zijn er nog 18,22% IE4 gebruikers. Al met al gebruikt dus ruim 3 kwart Internet Explorer. Misschien toch iets om rekening mee te houden...
Pagina: 1