VGA naar TV

Pagina: 1
Acties:

• _dunno
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 22:33
Ik heb een PC met DVD-speler, die niet al te ver van de TV af staat.
Je raad het al, ik wil DVDs op TV kunnen zien, maar de (ATI) videokaart heeft geen andere uitgang dan VGA. ;(

Wat is wijsheid:
- een apparaatje (Trust?) kopen om het te kunnen converteren?
- een andere videokaart kopen met TV-out? (kan elke kaart DVD-aan? Nee toch?)
- het lijkt so simpel, maar dat zal het wel niet zijn. VGA heeft losse RG&B componenten. SCART ook. Is er geen kabeltje te fabrieken die het mogelijk maakt. Een TV is toch weinig meer dan een fixed-freq. monitor?

Verwijderd

TRUST?

sorry I don't trust that... :)

Maar gewoon nwe video kaart.. toch de beste oplossing.

Eventueel zijn er ook kastjes die je VGA uitgang splitsen volgens mij. Maar trust kan ik je niet aanraden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op vrijdag 14 december 2001 12:12 schreef _dunno het volgende:
Ik heb een PC met DVD-speler, die niet al te ver van de TV af staat.
Je raad het al, ik wil DVDs op TV kunnen zien, maar de (ATI) videokaart heeft geen andere uitgang dan VGA. ;(

Wat is wijsheid:
- een apparaatje (Trust?) kopen om het te kunnen converteren?
- een andere videokaart kopen met TV-out? (kan elke kaart DVD-aan? Nee toch?)
- het lijkt so simpel, maar dat zal het wel niet zijn. VGA heeft losse RG&B componenten. SCART ook. Is er geen kabeltje te fabrieken die het mogelijk maakt. Een TV is toch weinig meer dan een fixed-freq. monitor?
Search eens op televiewer, dan zie je een hoop over die trust. Kost je wel 200,-

videokaart met TVout: Kan, Matrox / Ati preferred, GF2 kan 't ook redelijk. DVD afspelen kan elke kaart eigenlijk wel,zolang je maar genoeg CPU power hebt.

VGA -> Scart.. zijn idd schemas voor, maar is een hoop ellende, vaste frequentie, wazige drivers, 50Hz, arme monitor, stekker wisselen, enz

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:38
Als je het goed wilt doen, kan je beter op zoek naar een video-kaart met TV-out (bijv. een MX400 variant), het liefst met SVHS-out (als je TV dat ondersteund!!!).

Matrox kaarten hebben ook geode TV-out

Verwijderd

Ik heb zelf een trust televiewer en ik ben er erg tevreden mee. Daarnaast heb ik (sinds kort) een radeon 8500 met
s-video out. Deze heeft wel een iets betere kwaliteit maar het voordeel van zo'n trust kastje is dat je hem makkelijk mee kan nemen (kan handig zijn als je een notebook hebt). Bovendien zitten er kabels bij voor alle mogelijke aansluitingen behalve van composiet naar scart. Een televiewer kan je kopen bij de macro of mediamarkt voor ongeveer fl180 piek.
Groets,

-Frank-

Verwijderd

Vriend van mij heeft trust televiewer, maar beeldkwaliteit houd niet over. Kost idd wel veel ook.Goede videokaart met tv-out lijkt me betere optie

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb ook zo'n ding, dezelfde maar niet van trust.
Doet het met een beetje rommelen wel redelijk.

Wil hem evt wel kwijt.

[disclaimer]
sorry van het vraag en aanbod gehalte
[/disclaimer]

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:08
Koop zo'n Mpeg kaart (Creative DXR3 bijvoorbeeld) Heb ik ook en de kwaliteit is beter dan tv-out

.

Verwijderd

ik heb een radeon vivo en de kwaliteit is errug goed!
dxr kaartjes ben k nie zo blij mee, k heb tijdje geleden eentje gehad maar die gaf nie zo'n beste kwaliteit die tv-out op me radeon is ideaal, op me 28" breedbeeld (niet blij bedoeld hoor, gewoon indicatie)

zou een nieuwe videokaart kopen dus

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op vrijdag 14 december 2001 13:01 schreef EvolutionX het volgende:
Koop zo'n Mpeg kaart (Creative DXR3 bijvoorbeeld) Heb ik ook en de kwaliteit is beter dan tv-out
kwaliteit is gelijk aan de matrox kaarten,
daarnaast geef ik de voorkeur aan vga krt, kan je ook divx enz goed afspelen.

Hollywood kan alleen MPG en MPEG2 afspelen, en divx via een wazig proggie dat t eik gewoon omzet naar mpg ofzo.

• _dunno
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 22:33
Geweldig bedankt voor zoveel reacties in zo korte tijd. :*

Weet alleen nog niet precies wat ik ga doen. 200 pieken is toch nog een hoop pecunia.
Pagina: 1