Toon posts:

UBB vs. VBB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik jullie als tweakers mening willen horen over een UBB vs. VBB.

Want ik denk er nl. aan om een UBB of VBB licentie aan te schaffen ( nee kan niet illegaal want is voor een groot bedrijf )

Wat is qua snelheid, configuratie, gebruiksvriendelijkheid, mogelijkheden, database het best, UBB of VBB

Verwijderd

VBB gaat dom om met mysql queries.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 12:13 schreef GDOG het volgende:
Ik zou graag wat meer info willen, want hiermee kan ik niet aankomen bij het bedrijf waar ik een website + forum moet onwikkelen.

Kan je een VBB of UBB ook op een intranet draaien ???

Verwijderd

phpbb is ook erg goed, phpbb2 is bijna klaar
www.phpbb.com

Ubb is achterhaald en vreet server sources en heeft geen database
Vbb heb ik weinig ervaring mee, maar heeft teveel mogelijkheden naar mijn zin en zal dan ook meer resources vreten dan Phpbb

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

een tijdje geleden heeft iemand me gevraagd of ik een vbb dump wilde omzetten naar ikonboard.

in beide gevallen ging ik goed over m'n nek wat betreft de database-structuur.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 12:13 schreef GDOG het volgende:
Dat was idd in versie 1 zo, versie 2 is al vele malen geoptimaliseerd. Ik heb beiden gedraaid en vb is superieur (zowel qua performance als qua functionaliteit) aan ubb.

Enige wat ik haat aan vb is idd de database-structuur als de manier waarop het gecodeerd is... De programmeurs hebben duidelijk geen weet van re-usability en extendibility. Maar het werkt in ieder geval prima. Als je toch moet kiezen zou ik vb kiezen.

zie ook mijn: FMB

Verwijderd

Hmm, ik heb nooit een vB ge-admint of gemod, dus daar kan ik je geen mening over geven. Wel een UBB, en ik moet zeggen dat ik UBB toch wel het makkelijkst vind om te modden (tegenover ikonboard/yabb/openbb/etc). Ik weet niet of je zelf php/perl code maar als je dat doet zou ik het daar vanaf laten hangen. Stel dat je dan problemen krijgt na een hack, kan je zelf in de code duiken om 't probleem er uit te vissen.
UBB heeft ook een veel grotere hacksite, zijnde www.ubbdev.com. Hier komen bijna dagelijks nieuwe hacks uit en de community is erg goed (komt in de buurt van GoT 8-)).

UBB is wel duurder, maar sinds het voor een bedrijf is zou dat geen probleem moeten zijn, en of het op een intranet draaid weet ik niet, zou je op ubbdev moeten vragen.
En als je UBB neemt wil ik er wel voor een klein prijsje wat hacks op doen hoor :Y)

/Atar

Verwijderd

Het is alleen niet voor niks dat meeste vb-gebruikers ex ubb-gebruikers zijn... Zoek maar eens voor de gein op www.vbulletin.com/forum op "ubb" of "infopop" en je zult zien wat de meeste van ubb vinden.

Bij het officiele forum van ubb hebben ze het woord "vbulletin" zelfs gecensureerd...

Verwijderd

dat zal dan wel, maar ik vind UBB wel lekker werken. Maar, zoals ik zei: ik heb nooit met vB gewerkt....

Verwijderd

En dan heb je ook nog xmb. Die schijnen bezig te zijn er een licht CMS omheen te coden.

http://www.xmbforum.com/

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:09
Persoonlijk vind ik Ikonboard heel goed.
Ok het was de vraag niet en misschien ken je 'm ook wel.

Maar ik wou het toch melden... hijs gratis.

Site staat hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 13:56 schreef Manic het volgende:
Persoonlijk vind ik Ikonboard heel goed.
Ok het was de vraag niet en misschien ken je 'm ook wel.

Maar ik wou het toch melden... hijs gratis.

Site staat hier!
Dat wist ik al en heb dat ook al geprobeerd en zelf gemod. Maar die reclame enzo erbij, ik bedoel onderaan de pagina's kan je bij een UBB en VBB dan weghalen, bij ikonboard volgens mij niet....

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 18:56 schreef Leonstyle het volgende:

[..]

Dat wist ik al en heb dat ook al geprobeerd en zelf gemod. Maar die reclame enzo erbij, ik bedoel onderaan de pagina's kan je bij een UBB en VBB dan weghalen, bij ikonboard volgens mij niet....
Jawel, $200 dacht ik, verder mag dat bij vBulletin en UBB ook niet (of je moet heel zwaar dokken)

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik vind de adminfuncties van vBB2 zeer goed, net als de grote moderatotfunctionaliteit. Ik heb zelf nog nooit UBB gebruikt als mod, maar ik heb wel door dat UBB vaker 'onderuit' gaat dan vBB. Iig was dit vroeger zo, en ik heb veel forums over zien stappen op vBB omwille van de verbeterde stabiliteit.
Maar ik zou zeggen: probeer ze eerst zelf eens uit! 'Download' ze eerst eens, test ze grondig, en zie het verschil. :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Topicstarter
Nou okay... ik zal eens kijken wat ik ga gebruiken, misschien zelfs mijn eigen in elkaar draaien. Maar mijn voorkeur gaat nu uit naar phpbb...

Thnx

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

me1299

$ondertitel

PhpBB is lekker snel, gratis en kan uitaraard perfect draaien op een intranet.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ben begonnen met het proberen van vBB... alleen nu krijg ik telkens de volgende fout.

Warning: Too many connections in /www/www1/usr/***********/html/forum/admin/db_mysql.php on line 38

Er zijn al wel wat gebruikers geregistreerd en aan het posten, heeft dat hier mee te maken ??

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 23:23 schreef hdd het volgende:

max_connections van je mysql omhoog gooien of wat mensen eraf kicken dus ;)
En hoe doet ik dat precies ??? want ik ben in vBB eigenlijk een n00b.... pleazzzzz

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

-> Settings in my.cnf aanpassen.

Het kan ook zijn dat-ie persistent connections gebruikt. Een normale mysql_connect creeert minder connecties op de database maar kan ook trager zijn.

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Maar iets in mij zegt dat hij daar geen rechten voor heeft (het aanpassen van my.cnf).

[edit] moeilijk hoor typen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 23:39 schreef joostbaksteen het volgende:
Maar iets in mij zegt dat hij daar geen rechten voor heeft (het aanpassen van my.cnf).

[edit] moeilijk hoor typen |:(
Ik heb er wel de rechten voor, alleen zoals ik al zei: ik ben een n00b in vBB...

Bedankt Femme... 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 23:37 schreef Femme het volgende:
-> Settings in my.cnf aanpassen.

...
Waar kan ik dat precies aanpassen ???? En hoe ???
Pagina: 1