zie mijn specspage voor alle details...
het zit zo ik heb mijn linuxbak (zie specs) gefdisked en er win2000proff. op gezet om te gaan gebruiken als wiroute-server en om me icq, irc enzo op te draaien
nu zie ik wel alle pc's in me netwerkomgeving maar zodra ik erop dubbelklik geeft ie de melding "\\5chaap2k is not accesable"
ik heb op alle pcs dezelfde werkgroep ingesteld en de iprange is ook in orde
De xp pc's kunnen elkaar wel zien in het netwerk en ook het bereiken van een oude p166 met win2000 lukte maar nu op me ex linuxbak gewoonweg niet ik heb ook al geprobeerd om op beide pc's de guest account te enablen maar ook dat werkte niet.
mijn pc (TB-1400) WinXPpro
IP : 10.0.0.4
sub: 255.255.255.0
DNs: (nix)
gate: (nix)
2e pc (5chaap2k) Win2000pro
IP : 10.0.0.5
DNS: (nix)
die iprange heb ik vanwege mijn adslmodem (zit ook in de switch)
mijn ideeën beginnen op te raken heeft iemand hier nog een suggestie?
ik ga ondertussen proberen of het herinstalleren van heel de netwerkkaart (3c0m 10/100 TX ISA) werkt
BvD
het zit zo ik heb mijn linuxbak (zie specs) gefdisked en er win2000proff. op gezet om te gaan gebruiken als wiroute-server en om me icq, irc enzo op te draaien
nu zie ik wel alle pc's in me netwerkomgeving maar zodra ik erop dubbelklik geeft ie de melding "\\5chaap2k is not accesable"
ik heb op alle pcs dezelfde werkgroep ingesteld en de iprange is ook in orde
De xp pc's kunnen elkaar wel zien in het netwerk en ook het bereiken van een oude p166 met win2000 lukte maar nu op me ex linuxbak gewoonweg niet ik heb ook al geprobeerd om op beide pc's de guest account te enablen maar ook dat werkte niet.
mijn pc (TB-1400) WinXPpro
IP : 10.0.0.4
DNs: (nix)
2e pc (5chaap2k) Win2000pro
IP : 10.0.0.5
DNS: (nix)
die iprange heb ik vanwege mijn adslmodem (zit ook in de switch)
mijn ideeën beginnen op te raken heeft iemand hier nog een suggestie?
ik ga ondertussen proberen of het herinstalleren van heel de netwerkkaart (3c0m 10/100 TX ISA) werkt
BvD