Toon posts:

blackice en www server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik heb hier blackice defender als firewall.

Ik heb op mijn PC een apache server lopen (met PHP en mySQL) is het nou verstandig om de poort voor http open te zetten (ik geloof 80) zodat de mensen die page kunnen zien of moet ik dat anders oplossen omdat het niet veilig genoeg is.

Ik heb winXP met apache en PHP en mySQL achter een blackice vuurmuur en de XP firewall staat uit.

want het is natuurlijk omslachtig om ieder IP te trusten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als jij wilt dat de rest van de wereld jou pagina's op die server kan bewonderen zou jet het eventueel in overweging kunnen nemen om port 80 open te zetten.
In het algemeen is het een standaard dat de meeste webservers idd op port 80 draaien.
;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
maar is het dn nog wel redelijk veilig? ivm hackers (nou is de kans klein en komt het waarschijnlijk toch niet voor maarja ik wil niet dat me PC openstaat he...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja 't heb ze voordelen en ze nadelen he ?

Voor- en nadeen poort80 open:

voor
+ Poort 80 is open
+ Mensen zien je site

Na
- Poort is 80 dicht
- Mensen zien je site niet

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
1 ding, k heb op astalavista.com gelezen dat blackice de makelijkst kraakbare firewall is die er bestaat, dus 1 ding ,stap over op een andere. voor de rest, k sluit me netjes achteraan in ut rijtje *D

Mijn Systeem Specs

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 00:50 schreef wardheuvel het volgende:
1 ding, k heb op astalavista.com gelezen dat blackice de makelijkst kraakbare firewall is die er bestaat, dus 1 ding ,stap over op een andere. voor de rest, k sluit me netjes achteraan in ut rijtje *D
HOAX :Z

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Als je nu alleen poort 80 open zet. En de meeste recente apache e.d. gebruikt dan gaat het best goed hoor.

Een andere firewall is wel aan te raden, ben niet zo kapot van blackice.
edit:

HOAX?

Ik heb nog niet veel tests gezien waar blackice als beste firewall uit de bus kwam

Chance favors the prepared mind

Pagina: 1