Toon posts:

Hoe Configuratie deleten in Cisco 800 router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een nieuwe conf maken op een cisco 800. Ik ben er wel uit dat je iets kan toevoegen, maar ik kan de configuratie die er in staat niet verwijderen.. hoe moet dat?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De kans op een antwoord lijkt me in [forum=24] hoger, dus heb ik 'm ff voor je verplaatst.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al iets gevonden waarmee het gewenste resultaat ook bereikt kan worden.
als eerste heb ik een hyperterminal sessie verbinding gemaakt. de router uit gedaan. de router weer opnieuw opgestart en dan ondertussen de break toets voor iets van 60 seconden ingedrukt gehouden.
hij vraagt op een gegeven ogenblik of je configuratie wilt laden. Dan druk je op "no" en dan krijg je de prompt "router>"
en zo kan je dus een nieuwe configuratie toevoegen.
en dan natuurlijk wegschrijven met het commando write
Dit werkt bij mij wel. Helaas kan ik niet uittesten of het daadwerkelijk ook fysiek werkt. Ik krijg bij het booten van de router meldingen zoals BRI0 down ofzoiets.
Kortom is dit de goede methode of moet ik iets extras doen?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:36 schreef Chan het volgende:
als eerste heb ik een hyperterminal sessie verbinding gemaakt. de router uit gedaan. de router weer opnieuw opgestart en dan ondertussen de break toets voor iets van 60 seconden ingedrukt gehouden.
hij vraagt op een gegeven ogenblik of je configuratie wilt laden. Dan druk je op "no" en dan krijg je de prompt "router>"
Dit werkt bij mij wel. Helaas kan ik niet uittesten of het daadwerkelijk ook fysiek werkt. Ik krijg bij het booten van de router meldingen zoals BRI0 down ofzoiets.

Verwijderd

ho!

Met write erase kun je dat doen op een 800 denk ik :)

Mzzl

Wouter
Op vrijdag 14 december 2001 13:36 schreef Chan het volgende:

Verwijderd

Router# erase startup-config
Router# reload
confirm

Succes!

- Jouke

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

format c: ;)

ik gebruik altijd het commando
(privileged mode) Router#wr er

maar dat is een oud commando. Cisco wil dat je Router#er start gebruikt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz.., toch makkelijker dan ik gevonden heb.
Thnx you all
Pagina: 1