Dankzij de Euro geen recessie ?

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 21:51
Denkzij de invoering van de € wordt alles een beetje duurder. Dit is natuurlijk minder voor de consument maar het betekend wel dat het gehele uitgaven patroon van alle europeanen omhoog gaat.

Zou dit als resultaat kunnen hebben dat de recessie aan ons voorbij gaat?

Verwijderd

geen idee. Misschien wel
Ik denk dat we het snel genoeg zullen merken. :)

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
Het gehele uitgavepatroon hoeft niet te stijgen. Als de mensen bv. alleen nog maar de eerste levensbehoeften kopen en afwachten met het aanschaffen van luxe goederen. Stijgt het gehele uitgavepatroon niet. Puur theoretisch dit maar toch.

Een recessie is niet alleen afhankelijk van de consumentenmarkt maar ook van bedrijven en die investeren op dit moment toch wat minder.

Maar de euro beinvloedt de economie toch in het algemeen wel ten goede, dus een (sterke) recessie wordt weldegelijk beinvloedt door de euro.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Mooi redenatie van Prof. Heertje:

Berichten komen dat de aankomende recessie mee gaat vallen waardoor mensen meer uit gaan even met het idee dat het toch mee valt, waardoor heel die recessie er niet eens komt.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Raar tekentje gebruik jij voor de Euro ;)

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

ik ben stiekum toch wel bang dat het hele zaakje mislukt en straks te maken krijgen met 'russische wachtrijen voor de kassa met lege winkelschappen'. Maar ook vanuit andere, -deels gevoelmatig- overwegingen ben ik tegen doe êuro.

Al een tijdje probeer ik er nu erachter te komen wat je het beste kunt doen als je een x-bedrag buiten de euroconversie wilt houden. aandelen/vreemde valuta? En welke dan? :?
Ik weet het niet.

Waarom wil ik dat? vraag je. Stel dat het misslukt
dan kan ik voor $250 mezelf een zwembad aanschaffen... ;)

Maare wie van de aanwezigen heeft verstand van geld en weet toevalig een antwoord op m'n vraag? -thx-

Verwijderd

Ik ben bang voor je dat de fiscus daar toch wel flink op aan et letten is. dit is voor hen namelijk DE kans om zwart geld achter de broek aan te zitten. Bedrijven en Banken moeten namelijk bij uitgaven of stortingen van boven de 25.000 dit opgeven bij de fiscus en dat vinden ze, nu iedereen zijn guldens in gaat wisselen, natuurlijk wel prettig (al die drugslords oppakken :P)

ik ben bang dat ze manieren zoals jij ze beschrijft toch wel behoorlijk afdekken.

maar misschien zou je het op een amerikaanse rekening kunnen storten, hoewel ik momenteel betwijfel of het omzetten naar dollars wel zo verstandig is met dat wisselende economische klimaat daar.

toch denk ik niet echt dat de euro veel effect zal hebben op de recessie hoor..zal allemaal zijn gangetje wel gaan.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 15:57
Het feit dat alles net even duurder wordt door de Euro, kan ook leiden tot inflatie van de munt... Dat is nooit echt gunstig voor een economie.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Op vrijdag 14 december 2001 14:35 schreef Fused het volgende:
Raar tekentje gebruik jij voor de Euro ;)
:? welke planeet kom jij vandaan?
Pagina: 1