Toon posts:

Vage problemen: optische muis valt ff weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[edit]Ik heb gemerkt dat het niet alleen mijn mus is dioe af en toe wegvalt, ook mijn modem! (ook USB)..
Het heeft dus iets met de USB connectie te maken... tips?

Ik heb sinds twee weken vage problemen met mijn computer. Ik start hem op, niks aan de hand, maar na een paar bewerkingen te hebben verricht gaat het lampje van mijn (optische) Microsoft Intellimouse (USB) opeens uit. De mousepointer in het beeld verdwijnt. Na een paar seconde gaat hij weer aan en is er niets aan de hand.
Dan gebeurt het weer, en steeds sneller achter elkaar tot hij het helemaal niet meer doet. !!Vaak gaat dit gepaard met een crash!!

Ook soms -als het lampje een wat langere tijd uit is geweest- krijg ik het dialoogvenstertje "nieuwe hardware gevonden" (de USB muis dus, net alsof ik hem erin en eruit heb gehaald). Het rare is dat het lampje van de muis bij het verschijnen van dit venster nog steeds uit is (meestal).

Ik heb geprobeerd:

-een andere USB poort te nemen voor mijn muis,
-een ander USB apparaat te ontkoppelen (misschien gebruikte ik teveel USB tegelijkertijd)
-De USB naar PS/2 adapter te gebruiken voor mijn muis, (het is nu wel een stuk minder)
-Windows 2000 opnieuw te installeren.

Alle vier de pogingen zonder een bevredigend resultaat.

Dit forum is echt een hoop voor me!!
Help!!

------------------------------------------------------------
Nu ik hier toch een thread heb geplaatst tevens een ander probleem:
Het geluid kraakt onder Win2k. Dit ligt aan de instellingen van de BIOS. Ik heb een Abit KT7 moederbord, wie kan mij vertellen welke instelling ik moet aanpassen?

Dank.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
Probeer een nieuwe bios versie.
Daar heb je wel eens last mee, met oudere via chipsets.
mijn asus a7v deed in het begin ook zo rot tegen mij..
Maar dankzij de biosupdate not any more..

Verwijderd

Topicstarter
Dank, ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet!

Ik krijg een error: De filename's number doesn't match your system (of iets soortgelijks)

Ik heb http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/kt7a.htm geprobeerd, en dan KT73R.EXE V1.11 07/13/2001

Ik weet zeker dat ik een Abit KT7 heb met socket A.. Waarom werkt dit niet?!

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Gah, USB && muizen == ellende (oke, niemand weet 't nog in dit geval.)

Ik zou beginnen bij het goedkoopste en makkelijkste uiteinde: n.l. de muis.
Als je nog garantie hebt ga je naar de verkoper, legt probleem uit en vraagt of je een PS/2 variant van het model mag lenen. :-/
OF een andere USB :r exemplaar.
Hope this helps.

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Misschien je kabeltje 1 beetje ziek?

Omdat je ook zegt dat hij nieuwe Hardware vind en je lampje uitgaat.....
een verloopstekkertje van ps2 kan misschien net een klein beetje verstevinging geven waardoor hij het beter doet.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 14 december 2001 13:04 schreef Smillo het volgende:
Misschien je kabeltje 1 beetje ziek?

Omdat je ook zegt dat hij nieuwe Hardware vind en je lampje uitgaat.....
een verloopstekkertje van ps2 kan misschien net een klein beetje verstevinging geven waardoor hij het beter doet.
Dit zou het probleem inderdaad wel eens kunnen zijn heb dit namelijk ook op een pc met hetzelfde probleem en waarvan dus het kabeltje een beetje rot is zit vlak bij het punt waar het kabeltje het stekkertje in gaat.

Heb je met je andere USB apparaten geen problemen, want dan is het zeker een probleem van je muis(kabeltje).

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies.. Ik denk niet dat het aan de kabel van de muis ligt.
Als de muis het namelijk na een tijd niet meer doet (lampje = uit), en ik reboot, doet ie het weer! (zonder dat ik aan de kabel heb gezeten)..

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 12:39 schreef tbenschop het volgende:
Dank, ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet!

Ik krijg een error: De filename's number doesn't match your system (of iets soortgelijks)

Ik heb http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/kt7a.htm geprobeerd, en dan KT73R.EXE V1.11 07/13/2001

Ik weet zeker dat ik een Abit KT7 heb met socket A.. Waarom werkt dit niet?!
Staat je bios wis jumpertje wel goed?
Pagina: 1