- zelf reageren op threads
Ik ben het met jullie eens dat er een bepaald modder-gevoel moet ontstaan wat acceptabel is en wat niet. Met name naar welk niveau je de 'standaard' posts op t.net wilt lezen. Maar
Nog een kleine afspraak, reageer niet zelf op alle threads, want dan kun je beter geen moderator zijn!
is wel zo totale onzin! Je komt hier niet om je eigenwaarde op te krikken om moderator te zijn! Of je op een andere maniet ontzettend belangrijk te voelen. Ik lees met name de postings omdat ik het leuk vind en het altijd heb gedaan. Het verschil is nu dat je af en toe wat mensen op hun plaats zet. En Cyberdeck volgens mij heb je nog steeds dat probleem dat je jezelf behoorlijk graag hoort praten. In die andere tread was niemand anders aan het woord dan alleen jezelf (7 postings achter elkaar van jezelf!)
Niemand wilt dat iemand 6 uur lang achter elkaar de boel loopt te bemoederen! Dat is echt grote totale onzin! Ook het feit dat postings eerst onzichtbaar zouden zijn zoals nieuwsberichten. Kom op zeg! Het moet wel het t.net karakter bewaren. Dat is namelijk de suc6 formule mijns inziens. De wereld draait echt niet om karma.
- lees niveau van t.net
Verder zou ik als discussiepunt willen aangeven op welk niveau we de postings willen hebben. Ik zal de definities uit de faq er nog eens bij halen.
-2: voorbehouden aan de echte crap, postings die hard afgestraft moeten worden, flamebaits e.d.
-1: postings die om wat voor reden dan ook niet interessant zijn om op neutraal of hoger niveau terecht te komen. Voorbeeld zijn off-topic postings, de welbekende 'bedrijf-x rulez' postings e.d.
0: neutraal.
1: zinvol, maar net niet niveau 2.
2: postings die dermate interessant, informatief, grappig, inzichtvol zijn dat iedereen ze zou moeten lezen, reakties die een duidelijk zinvolle aanvulling zijn op het artikel waarop gereageerd wordt.
Met andere worden wie willen wat lezen! Als je binnenkomt met standaard niveau 1 dan moet je een compleet beeld van de postings zien. Maar mijn inziens is dat niet _automatisch_ dat alle directe replies op een +1 posting ook +1 worden. Hier mogen we best kritisch op zijn. Ik heb af en toe nog wel eens directe duidelijke replies op een +1 posting met grote onzin (voegt niet veel toe aan de thread en in mijn opninie niet interessant voor +1 niveau lezers) gewoon bot teruggezet naar 0. Met behoudt van punten weliswaar e.d.
Daarnaast heb ik slechts weinig +2 posting toegewezen. Als ik zie dat iemand er moeite heeft gedaan om een posting te maken door een programma uit te proberen of zelf iets te zoeken op internet dan krijgt hij van mij vaak 2 punten en niveau 2. Lijkt me fair.
- lijst met unmoderated threads & oude postings
Verder heb ik een in de tread moderators zooi al aangegeven dat de lijst met unmoderated treads wel gesorteerd mag zijn op datum en # unmoderated msgs. IMHO is het modderen met oude postings echt onzin. Er wordt slechts zeer weinig postings bekeken van een paar dagen geleden. (dat is ook de opzet van de site = nieuws) Natuurlijk zoekt er iemand wel eens terug naar een bericht en toevallig doen zo ook een posting. Fijn, leest niemand meer. Maar het is dan toch onzin om dat te beoordelen. Kijk niemand houdt je tegen als je gezellige donderdagnacht een uurtje of zes oude postings zit te beoordelen. Fijn voor die kerel. Maar daar gaat het toch helemaal niet om. Het doel is niet dat karma. Het doel van het reactiesysteem is dat het huisvuil van het grofvuil van het platina en het bladgoud wordt gescheiden! Dat mensen een bepaald niveau instellen waardoor men een redelijk beeld krijgt wat er in den lande leeft. Want er komen echt niet alleen tweakers meer hier. Het is gewoon een verdomd goede techno nieuws site! Daar kan
cnn.com/TECH nog een puntje aan zuigen. En de stoffige
www.webwereld.nl al helemaal!
- visie van t.net admins ???
Ik vraag me af wat Femme hier zelf van vind. Het is immers zijn geesteskindje. Wat is zijn visie?
- modderposts en schone postings
Om de moderated posting en een unmoderated postings uit mekaar te houden moet je inderdaad iets verzinnen. Natuurlijk is femme hierin de held maar een gesuggereerd logotje bij moderated posts vind ik juist ontzettend suf. Dat lijkt alsof deze post sensored postings zijn. Zij zijn goedgekeurd door het moddergilde! Je moet het precies andersom doen. Je moet de postings die nieuw zijn onderscheiden door een logotje (of achtergrond lichtelijk veranderen! in iets grijzigs ofzo). Dit verminderd browserbelasting (die gaat zowiezo vaak op zijn bek bij t.net met al die scripjes, layers e.d.) en is meer distinguished.
Verder is het maken van afspraken een goede zaak. Maar doe dingen met in achterhoofd waarom je iets doet en niet om het doen!