Toon posts:

Nieuw systeem, toekomstgerichte vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien rare topic maar ok. (dan maar niet reageren)
Het volgende. Pa wil een nieuwe pc en roept dan direct dat hij het 'allerbeste' wil blabla. Krijgt ie offerte, ruim 7300,- |:( (voor p4 1,5) welliswaar met 17 "tft maar veels te duur natuurlijk. Dus wil wat voor hem gaan zoeken. Nu wil ik niet direct vragen wat er exact in moet daar search ik wel voor. Maar ik zat nog wel met het volgende. Hij wil er geen spellen mee spelen. Hooguit een 'zeilnavigator / sim. 'ofzo. Voor de rest krijg je dingen als 'typen en e-mailen'/ office. Het moet goed lopen, je kent het wel.
Is het nu verstandig om hiervoor wel een p4 / A. xp aan te schaffen ivm de toekomst van straks itanium processors voor ook de consument. Kan nu namelijk niet zien waarvoor ik een dergelijk snel systeem ga gebruiken. Een 800 mhz processor, 256 mb is dan toch afdoende voor de komende drie jaar. (of plant een tweaker zijn pc horizon langer).
Twijfel hier nogal over, graag jullie mening....

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16
Een p3 800 voldoet perfect voor mail en internet.
Koop in ieder geval een goed scherm die kun je na 3 jaar nog blijven gebruiken.
Je computer is over 3 jaar toch zwaar verouderd.

Verwijderd

Voor wat internet: koop een dikke P3, of een kleine P3, zo 400-800 MHz, lepel er 256MB in, met een 16MB Viper of Voodoo kaartje, evt. GF2mx en alles is ik in orde.

Verwijderd

My god!! 7300 piek!! Heeft je pa de geldpest of zo?
Effe je vraag:

Als ik nu eens die dingen bekijk wat je vader wil gaan doen
Sail sim draait al fantastisch op een p2 300 met 64 mb geheugen. Dat office pakket van XP draait bij mij steengoed ( zie specificaties )
Mijn ervaring is dat de software ( niet de spellen ) altijd flink achterloopt op de hardware ( of ik moet de windows office met SSE e.d over het hoofd hebben gezien )
Ik zou je pa gewoon een fijn AMD 1900+ systeem aanraden met een mooi asus bordje en 256 mb ddr geheugen erop dan kan die wel een jaar of 2 a 3 mee hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar zat ik zelf ook aan te denken. Pc naar drie jaar verouderd... Bedankt voor de bevestiging.

Hmm zie alleen dat het prijsverschil tussen een p3 en p4 niet buitensporig groot is....

Verwijderd

IMHO:

Met een 800 Mhz zit je goed, voor zeil-sim en browsen/office.

Het belangrijkste wat je toekomst zeker stelt is je mobo. Gezien het aantal veranderingen van socket bij Intel, is AMD de toekomst-zekerdere voor later te upgraden.

Dan is er weer het chipset probleem. Welk DDR-chipset gaat 2700/333 ondersteunen? SiS heeft de ondersteuning, maar dat heeft 0%(!!!) meer prestatie. Op dit moment is de KT266A het snelste.

Voor ondersteuning van toekomstige bussen zoals 3GIO, PCI-X etc. is niets te voorspellen. Wat er nu is, is er. USB2.0, ATA133, SerialATA, Firewire, RAID... hiervoor zijn adapterkaarten te krijgen.

Hopelijk helpt dit je wat op weg.

Mijn horizon is dat ik een ECS K75A-L (SiS735 + Lan) koop voor 180,- , er een systeempje omheen bouw, en over een jaar nog eens kijk wat voor een Mobo ik wil nemen. De Soyo Dragon Plus ziet erg lekker uit. Of een Dual systeempje... Dat zie ik dan wel weer.

Verwijderd

:? Als je nu een P3 800Mhz koopt dan is deze op het moment dat je hem binnenhebt al verouderd. Koop minimaal een 1Ghz proc en DDR geheugen, dan kun je de komende tijd vooruit. Een goede monitor is ook belangrijk, bv. een 15/17" TFT.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 10:29 schreef laurenshof het volgende:
My god!! 7300 piek!! Heeft je pa de geldpest of zo?
Effe je vraag:

Als ik nu eens die dingen bekijk wat je vader wil gaan doen
Sail sim draait al fantastisch op een p2 300 met 64 mb geheugen. Dat office pakket van XP draait bij mij steengoed ( zie specificaties )
Mijn ervaring is dat de software ( niet de spellen ) altijd flink achterloopt op de hardware ( of ik moet de windows office met SSE e.d over het hoofd hebben gezien )
Ik zou je pa gewoon een fijn AMD 1900+ systeem aanraden met een mooi asus bordje en 256 mb ddr geheugen erop dan kan die wel een jaar of 2 a 3 mee hoor!
Das mijn ervaring ook; gister nog over gehad; software gaat niet mee vandaar ook dit topic. Maar wellicht zag ik iets over het hoofd wat iemand al wist (iets nieuws) Zat zelf ook aan xp pro/ office xp pro te denken. Zelf erg tevreden mee. EN ja dat bedrag :? was een p4 1,5, asus p4b, 256dimm, 32 v7100 , 56 speed cd rom, keyronic toets+muis, 17 " philips tft, hp 950 (scan, print. fax), 40 gig WD, 7200. Al met al ook niet iets wat je zelf uitkiest....hoe durven ze het te vragen
Pagina: 1