Toon posts:

2 netwerkkaarten in Win2000

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3com en een realtek netwerkkaart in mijn computer zitten. 1 gaat naar het netwerk en 1 is voor mijn adsl verbinding.

Hoe vertel ik Windows dat mijn 3com netwerkkaarten de hoofd netwerkkaart moet zijn? Als ik namelijk bv AutoCAD wil starten, doet ie het niet omdat het programma mijn realtek netwerkkaartje wil aanspreken voor licentiecontrole (op het netwerk)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

je moet windows dat niet wijsmaken jouw adsl provider maakt em dat via DHCP wel wijs ;)
is gewoon default route

wat voor een ip heeft die lokale netwerkkaart ?

paste de uitvoer van deze dingen hier eens:

ipconfig /all
route print

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat was niet mijn vraag.

Ik wil gewoon de de computer helemaal niet mijn netwerkkaart aanspreekt die voor het internet zorgt. De netwerkkaart die aan het netwerk zelf hangt, moet alles regelen. Schijnbaar heeft AutoCAD daar problemen mee. Heeft echt niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er nu achter, als ik mijn hele verbinding van de realtek netwerkkaart die de ADSL verbinding verzorgt dat AutoCAD 2000i netwerkversie weer wilt opstarten.

Met andere woorden, AutoCAD gaat dus denk ik via de internet verbinding zoeken naar zijn validatie. Weet iemand hoe ik dit oplos? Ik heb dit probleem sinds ik 2 netwerk kaarten in mijn computer heb :'(.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

misschien snapt hij het als je je inet kabeltje er een keer uittrekt tijdens het starten? dan heeft hij geen andere keus behalve je interne nic...misschien slaat hij daarna de settings op?

edit:
of kwam die wazige zin van je hier ook al op neer? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kwam daar al op neer ja. Dat wil ik dus juist NIET hoeven doen...
Pagina: 1