[Linux] Zeelandnet

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Goedendaggies,

Ik ga binnenkort in Zeeland wonen en krijg daar dan kabel (woon nu bij mijn ouders en heb MxStream). Mijn vraag(je) is zijn er al mensen die met hun Linuxbak aan Zeelandnet hangen (werkend uiteraard).

Die |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( van Zeelandnet konden cq wilden het niet vertellen.

En anders moet ik het zelf gaan uitproberen, maar mijn vermoeden is dat er al mensen dit voor elkaar hebben!

*D

My weblog

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik woon in zeeland en heb een kabel abbo via zeelandnet.
Mijn linux computer draait perfect :)
Je krijgt een ip adres via dhcp uitgereikt dus je hoeft niets anders te configen dan je netwerk kaart.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op vrijdag 14 december 2001 10:18 schreef dhonline het volgende:
Ik woon in zeeland en heb een kabel abbo via zeelandnet.
Mijn linux computer draait perfect :)
Je krijgt een ip adres via dhcp uitgereikt dus je hoeft niets anders te configen dan je netwerk kaart.
:P Tis dus gemakkelijker dan met MxStream *D

My weblog

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Van zeelandnet willen (ow. en zeer waarschijnlijk KUNNEN) ze het niet vertellen. Support op Linux wordt er niet gegeven (bijna nergens trouwens maar goed).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 14 december 2001 11:38 schreef Creepy het volgende:
Van zeelandnet willen (ow. en zeer waarschijnlijk KUNNEN) ze het niet vertellen. Support op Linux wordt er niet gegeven (bijna nergens trouwens maar goed).
Kunnen ze nog vertellen wat er moet gebeuren als je met hen online wilt. 'gewoon DHCP' is niet zo moeilijk om uit te spreken, en daarvoor hoef je er niks van GNU/Linux, FreeBSD, BeOS, QNX, plan9 of welk duister OS iemand ook draait te weten.

• Creepy

Creepy

Dan moet je ook niet zeggen dat je linux hebt he.
Als je belt krijg je (meestal) zo'n helpdesk medewerken aan de lijn, die alleen de problemen kan oplossen die in z'n systeempje zitten... Kans is erg groot dat ie niet eens weet wat DHCP is of betekent hehehe..
Dus beginnen ze gewoon te blaten dat ze Linux niet ondersteunen en daarom zeggen ze niks.
hmmm.. * Creepy heeft geen hoge pet op van Zeelandnet.. nooit gehad.. zal ik ook wel nooit krijgen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
ik woon ook in zeeland en de service van zldnet is echt kaas in het kwadraat. m'n verbinding is wel goed maar ik woon ook in een dorp van..uuh..800 man ofzo ;)

Verwijderd

ik heb ook zeelandnet
en mn linux bak hangt er perfect aan
overigens is de service van zeelandnet nog zo slecht niet als je t vergelijkt met anderen.
edit:

Overigens KUNNEN geen linux bij zeelanndet?
dan heb je de serverruimte nog niet gezien daar zeker?
Das echt nie mis... geloof me.. bij de helpdesk misschien geen linux know-how, maar die lezen ook maar wat op, maar bij het beheer toch echt wel..

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 14 december 2001 15:26 schreef julesz het volgende:
ik heb ook zeelandnet
en mn linux bak hangt er perfect aan
overigens is de service van zeelandnet nog zo slecht niet als je t vergelijkt met anderen.
edit:

Overigens KUNNEN geen linux bij zeelanndet?
dan heb je de serverruimte nog niet gezien daar zeker?
Das echt nie mis... geloof me.. bij de helpdesk misschien geen linux know-how, maar die lezen ook maar wat op, maar bij het beheer toch echt wel..
Dat zei ik toch? :)

Ah.. het beheer is er wel op vooruit gegaan, maar was ook redelijk triest, weet ik uit ervaring (de configfile van hun IRC server was world-readable.. leuk zo'n oper passwd :) ).

Ook al vind ik zeelandnet nog steeds erg triest, ze zijn wel de enige die in kleine dorpjes kabelinternet durven aan te bieden! Das iets wat de "anderen" nagenoeg nooit doen.

Pagina: 1