[Google]waarom is google eigenlijk zo snel?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
zie topic.
werkt ten opzichte van andere zoekmachines altijd razendsnel.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op vrijdag 14 december 2001 09:43 schreef SilentSimon het volgende:
zie topic.
werkt ten opzichte van andere zoekmachines altijd razendsnel.
omdat ze op een grote sneller server zitten...denk ik...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.google.com/intl/nl/why_use.html :)
De 'geavanceerde technologie' van Google creërt deze snelheid dus blijkbaar.

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
En als je bedenkt dat ze bijna alles in de cache hebben staan kun je ook zeggen ze hebben een back-up van het internet draaien en zoeken daar lokaal in. Gaat altijd sneller

edit:

TYPO

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Denk dat daarom Google ook zo populair is omdat ze gewoon echt super snel zijn

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 10:11 schreef BigB het volgende:
Denk dat daarom Google ook zo populair is omdat ze gewoon echt super snel zijn
Nee, vooral vele pagina's/ Ik geloof een 560 miljoen. Tegen 200 a 250 M voor altavista en hotbot.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 16:00
ze hebben ook een snelle database :D
* Klovan denkt dat de andere zoekmachines een langzamere hebben

Google is gewoon domweg de best 8-)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28

OMX2000

By any means necessary...

omdat ze daar gewoon gigantisch veel servers hebben staan (duizenden)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op vrijdag 14 december 2001 10:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, vooral vele pagina's/ Ik geloof een 560 miljoen. Tegen 200 a 250 M voor altavista en hotbot.
Dan zouden ze toch eerder trager zijn :?

Vandaag geen signature

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 10:47 schreef Telco het volgende:

[..]

Dan zouden ze toch eerder trager zijn :?
Kwestie van servers, daarom wordt google het meest gebruikt.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 10:33 schreef OMX2000 het volgende:
omdat ze daar gewoon gigantisch veel servers hebben staan (duizenden)
Lijkt me zeer zwaar overdreven. Je moest een weten wat je met 15-20 dikke servers al af kan handeren aan load!

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Geen onnodig veel grote pictures wil ook wel helpen.
Simpel maar doeltreffend.

Linux is free, when time is no money...but still I try

• flat
  • Niet online
trouwens dat PageRank-systeem van google is best slim
edit: zie post hieronder

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 10:49 schreef MREn het volgende:
Lijkt me zeer zwaar overdreven. Je moest een weten wat je met 15-20 dikke servers al af kan handeren aan load!
ja maar da's dus niet hè
er staan daar echt heel veel servers,

edit:
Um blitzschnell Suchergebnisse aus dieser enorm großen Datenbank extrahieren zu können, setzt Google eine riesige Serverfarm mit mehr als 3.500 Servern mit Einzelprozessoren auf der Basis der Intel Architektur ein. Diese Server sind mit Intel® PRO/100 Ethernet-Adaptern verbunden, verfügen über 256 MB bis 1 GB RAM und werden unter dem Betriebssystem Linux und mit einer Reihe von unternehmensspezifischen Anwendungen ausgeführt.
misschien een beetje oude info, maar you get the idea

edit 2:
At Google, which has about 10,000 servers
(die info is van 10 september 2001)

nog meer interessante info:
Google has also chosen to run its own customized version of Red Hat Linux instead of Windows or Unix. Additionally, says Reese, the company has chosen to use generic " White Box " servers instead of brand name servers from a Tier 1 vendor.
dat ze daar 'gewone' computers hadden wist ik wel, maar waarom ze redhat draaien is mij een raadsel... pak dan slackware of debian.

--Roy Goodman

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 10:56 schreef Flat© het volgende:

[..]

ja maar da's dus niet hè
er staan daar echt heel veel servers,

edit:
[..]

misschien een beetje oude info, maar you get the idea

edit 2:
[..]

(die info is van 10 september 2001)

nog meer interessante info:
[..]

dat ze daar 'gewone' computers hadden wist ik wel, maar waarom ze redhat draaien is mij een raadsel... pak dan slackware of debian.
misschien gekke gedachte kronkel maar is het het je niet is opgevallen dat google vrijwel geen/geen reclame op hun site hed? he je enig idee hoe duur een server kost om te draaien en te onderhouden? enig idee hoeveel duizenden servers kost? ik kan me onmogelijk voorstellen dat die lui zoveel servers hebben?

10.000 servers is AT LEAST 500 man technisch personeel, a 60.000 per jaar jaarloon (erg weinig maar okee): 30.000.000 guldens alleen personeels kosten, dan nog 10.000 servers zullen toch echt wel at least elk jaar 500 nieuwe servers/vervangen worden, server kost at least 5.000 gulden dus 2.500.000 gulden, dan nog een dikke internet connectie laten we zeggen 50.000 gulden per maand, dus per jaar 600.000 gulden....

ff een schatting aan kosten ALS ze zoveel servers hebben is dus al een kleine 35 miljoen gulden per jaar.... geloof je het zelf dat ze dat verdienen ?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik waardeer Google in ieder geval zeer :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Weet je van wie Google is? Google was toch van Altavista of een andere grote zoekjongen? Dat vond ik toen erg raar dat ik dat las.

Ik vind Google de perfecte zoekmachine omdat:

1). Ik ook daadwerkelijk VIND wat ik wil vinden. (en dat is bij Altavista wel anders)

2) Hij is SNEL.

3) De site staat niet vol met onnodige reclame.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 11:11 schreef Kertje het volgende:

[..]

misschien gekke gedachte kronkel maar is het het je niet is opgevallen dat google vrijwel geen/geen reclame op hun site hed? he je enig idee hoe duur een server kost om te draaien en te onderhouden? enig idee hoeveel duizenden servers kost? ik kan me onmogelijk voorstellen dat die lui zoveel servers hebben?

10.000 servers is AT LEAST 500 man technisch personeel, a 60.000 per jaar jaarloon (erg weinig maar okee): 30.000.000 guldens alleen personeels kosten, dan nog 10.000 servers zullen toch echt wel at least elk jaar 500 nieuwe servers/vervangen worden, server kost at least 5.000 gulden dus 2.500.000 gulden, dan nog een dikke internet connectie laten we zeggen 50.000 gulden per maand, dus per jaar 600.000 gulden....

ff een schatting aan kosten ALS ze zoveel servers hebben is dus al een kleine 35 miljoen gulden per jaar.... geloof je het zelf dat ze dat verdienen ?
hmmz dan zou ik ook weleens willen weten hoe ze dit voor elkaar krijgen.. misschien zit er een heel groot bedrijf achter ?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 11:23 schreef mafiasven het volgende:

[..]

hmmz dan zou ik ook weleens willen weten hoe ze dit voor elkaar krijgen.. misschien zit er een heel groot bedrijf achter ?
mjah is mij sowieso nog nie echt duidelijk, al hebben ze maar 10 servers, want ik zie eigenlijk nooit iets van reclame... als er een groot bedrifj achter zit: wat heeft die er dan aan? er is geen enkel bedrijf die voor de lol fftjes 35.000.000 betaald per jaar voor iets waar ze geen ruk aan hebben....

misschien weet iemand het antwoord :? :+

• Reefer
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 11:35 schreef Reefer het volgende:
Presentatie over google 72 minuten :D
staat daar het antwoord op onze vraag ? :)

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

mvt

ja ik ja

Op vrijdag 14 december 2001 11:27 schreef Kertje het volgende:

want ik zie eigenlijk nooit iets van reclame...
kijk hier eens voor reclame http://www.google.com/ads/
je kan in een speciale eerste balk komen (staat duidelijk aangegeven bij een zoekactie door een andere achtergrondkleur)

Verder, google is ontwikkeld door de academische wereld, dus aan startkapitaal en ontwikkelingskapitaal (subsidies??) geen gebrek

wie er achter google zit? Kijk op http://www.google.com/corporate/execs.html
Google is a privately held company with primary financial backing from Kleiner Perkins Caufield & Byers and Sequoia Capital, which together led an equity round of $25 million in June 1999. Google also has benefited from several other high-profile investors, including Stanford University, Andy Bechtolsheim (co-founder of Sun Microsystems and current vice president of engineering of the Gigabit Switching Group at Cisco Systems), and Ram Shriram, an entrepreneur who previously held senior executive positions at Netscape, Junglee and Amazon.com.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• Reefer
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Op vrijdag 14 december 2001 11:38 schreef mafiasven het volgende:

[..]

staat daar het antwoord op onze vraag ? :)
Daar word o.a. iets over de zoektechniek en aantal computers uitgelegd ja. Ik vond het wel een leuk verhaal.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[..]

Ja hoor, dat geloof ik, of beweer je nu datt ze zelf staan te liegen???
Funding

Google is a privately held company with primary financial backing from Kleiner Perkins Caufield & Byers and Sequoia Capital, which together led an equity round of $25 million in June 1999. Google also has benefited from several other high-profile investors, including Stanford University, Andy Bechtolsheim (co-founder of Sun Microsystems and current vice president of engineering of the Gigabit Switching Group at Cisco Systems), and Ram Shriram, an entrepreneur who previously held senior executive positions at Netscape, Junglee and Amazon.com.
Bron: http://www.google.com/corporate/execs.html

En geen advertenties? Wat dacht je van www.google.com/ads/

Virussen? Scan ze hier!

• flat
  • Niet online
dat is inderdaad wel veel geld ja, maar ze zullen toch ook niet liegen over het aantal servers dat ze hebben?
daarnaast vind ik 500 werknemers een beetje veel, en 5000 piek voor een server is volgens mij erg veel (voor die dingen die google gebruikt dan hè).

edit: wildhagen's info verklaart ook nog wel een groot deel van het geld. daarnaast verwacht ik dat redhat en intel hun producten en diensten voor een erg laag bedrag zullen leveren

--Roy Goodman

Verwijderd

ok dat is idd al een aardige verklaring, maar dan nog, ik kan me er alsnog weinig bij voorstellen, het zal idd ook door subsidies enzo komen dan want zoveel is vrijwel onmogelijk te verdienen met die onopvallende advertenties :)

flat: is ook een wilde gok, als je het serieus gaat uitrekenen komen er ook nog veel andere - kleinere - kosten bij, denk bv aan administratief werk enzo... vind ik het toch vrij dubieus, maar gelukkig dat ze het kunnen want daarmee zijn ze wel de absolute top van de zoekwereld ;)

Verwijderd

ik hoop dattik um nog omhoog mag kicken na 4 dagen :P
Google verdient voornamelijk geld door de zoekmethodes die zij hebben uitgevonden te verkopen aan anders zoekmachines.
simple en doeltreffend (tot nu toen)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Andere search engines gebruiken Google ook in hun resultaten, daar betalen ze ook vet voor. Ook kun je een private google zoekding op je site plaatsen, die je site in je eigen layout doorzoekt. Deze kosten ook niet niks.
Zo komt mr. Google dus aan z`n geld. En Altavista zit erachter, met Yahoo! dacht ik.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Maar wat voor een database gebruiken ze nou??????

Btw persooneel van Google

Approximate number of employees: 260
Ph.D.s on staff: 50+
Languages spoken: 34
Number of roller hockey players: 32
Number of offices worldwide: 8
Massage Therapists: 2
Neurosurgeons: 1

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 15:27

dwaas

_

zal mij een worst wezen wie en wat erachter zit...

een toast! dat ze nog lang mogen blijven bestaan

King for a day,... fool for a lifetime.

Verwijderd

Even wat informatie gezocht over Google.
Het beantwoordt volgens mij alle vragen die hier worden gesteld.

[ ... ]
At Google, which has about 10,000 servers, network managers use a homegrown suite of tools that provide automated updates and routine maintenance to servers. In other words, IT folks don?t have to take on the seemingly impossible task of hands-on management. Automation tools not only save time - and of course, labor costs - but they also address human error.
[ ... ]
Google has also chosen to run its own customized version of Red Hat Linux instead of Windows or Unix. Additionally, says Reese, the company has chosen to use generic " White Box " servers instead of brand name servers from a Tier 1 vendor.

[i]Bron: http://www.nwfusion.com/newsletters/accel/2001/00991542.html[/i]

Verwijderd

Ik heb al 3 weken een site op mijn zelfgemaakte server staan www.hoornfive.nl/forum/default.asp
Deze site heeft al verschillende members die regelmatig toch een stukje typen.
Vanaf mijn werk link ik regelmatig naar mijn website, om zo meer hits te krijgen vanaf verschillende ips
Tevens sta ik vermeld op een andere website van een vriend van mij.
Ik heb adsense advertenties geplaatst en ik heb sitemaps (succesvol?) geinstalleerd.
Ik heb op de juiste manier een sitemap gemaakt, maar verder logt google sitemaps niks.
Ik heb mijn website aangemeld bij google met add url.
verder heb ik nog een simpele website www.hoornfive.nl deze staat ook niet vermeld.
Wat kan ik nog doen?

ps. in de index.html staat ook vanalles voor google:

greetz !

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32

markvt

Peppi Cola

*kick van 5 jaar?

heb je een robots.txt met vage inhoud ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Javache
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-02-2010
Google heeft natuurlijk servers in verschillende datacenters over de hele wereld, vandaar dat ze zo snel zijn. Server kosten misschien wel veel, maar Google krijgt bakken geld binnen door gesponsorde koppelingen en die dingen. Als je even kijkt hoe veel zoiets kan kosten...

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 09:06
Die discussie is al oud Javache.. Nu weten we allemaal wel ongeveer hoe google in elkaar zit :)

Never the less vond ik het wel grappig om het te lezen..

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
En niet eens relevant aan dit topic, die vraag |:(

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Grappig topic, blijkbaar was het vroeger nogal mysterieus rondom google.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1