Toon posts:

[Linux/BSD] ADSL up houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een ADSL verbinding van Planet (Mxstream). Ik kan verbinding maken en alles maar de verbinding valt wel eens weg. :(

Weet iemand hoe ik deze UP kan houden?

Ik gebruik PPTP om de verbinding te maken.
Dit is mijn opdrachtregel:
code:
1
pptp 10.0.0.138 adsl &

Wat ik wil is dus gewoon dat hij de verbinding weer op gaat zetten wanneer deze wegvalt.

Verwijderd

Wat je doet is het volgende: schrijf een script waarin je een grootte site (bv www.planet.nl of www.xs4all.nl) pingt en als die niet meer te bereiken is kill je alle pppd en pptp processen en start je je verbinding opnieuw.

Wat je ook kan doen is bij google of altavista zoeken op de term adsl reconnect, dan vindt je kant en klare scripts die goed bruikbaar zijn.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55
Hiero heb ik ook wel eens last van, maar dan met redhat 7.0 en chello.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb zelf ook Linux/ADSL (Debian + XS4ALL).
Ik heb een scriptje draaien dat elke minuut checkt of de verbinding up is. Zo ja, dat geeft 'ie op screen 12 de melding ADSL is still up, zo niet, dan stopt en start hij PPTP. Werkt niet feilloos (moet zo'n drie maal daags m'n modem een power off/power on geven, maar zonder dit script is het nog veel erger.

Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met een timer die te krap staat ingesteld. Wellicht dat ik een idle-time van een uurtje of wat in kan stellen. Het probleem doet zich voor bij zowel kernel 2.2.x als 2.4.x

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Kijk eens op:
[topic=341276]

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat diald op Freshmeat lijkt me echt iets alleen wil ie niet onder FreeBSD :(

Dan maar iets anders proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu iets geprobeerd met ppp ipv pptp
Dit stond in de ADSL/MXStream - Debian GNU/Linux mini-HOWTO

De eerste regel die erin staat is:
code:
1
pty "/usr/local/sbin/pptp 10.0.0.138 --nolaunchpppd --phone pc1"

pty wordt alleen niet herkend in FreeBSD heb ik het gevoel.
Ik krijg namelijk de volgende foutmelding:
code:
1
pppd: In file /etc/ppp/peers/planet: unrecognized option 'pty'

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55
Op vrijdag 14 december 2001 09:33 schreef Skyhawk het volgende:
Wat je doet is het volgende: schrijf een script waarin je een grootte site (bv www.planet.nl of www.xs4all.nl) pingt en als die niet meer te bereiken is kill je alle pppd en pptp processen en start je je verbinding opnieuw.

Wat je ook kan doen is bij google of altavista zoeken op de term adsl reconnect, dan vindt je kant en klare scripts die goed bruikbaar zijn.
Trouwens wel stoer als planet of xs4all dan plat ligt :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op vrijdag 14 december 2001 14:59 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Trouwens wel stoer als planet of xs4all dan plat ligt :+
Je kunt dus ook beter je router bij planet pingen.
Als die down is, heb je sowieso geen verbinding :)

Verwijderd

Ik heb nergens problemen mee. Mijn linux server blijft zonder problemen een week up. Ik heb de handleiding gebruikt die bij XS4ALL staat. Ik gebruik SuSE7.1 icm XS4ALL Fast ADSL.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:50
Wat ik doe is het volgende:

- in options.adsl voor PPP zet ik nodetach. Zo blijft het script waarin ik PPPD start altijd 'hangen' totdat de verbinding wegvalt.
- vervolgens zet ik het normale adsl-up script (om in te bellen) in /etc/inittab en geef aan dat hij het programma moet respawnen mocht de verbinding wegvallen.

Werkt uitstekend.

Wat je ook nog kunt doen is in je options.adsl (of hoe je ppp-config bestand ook heet) het commando persist toe te voegen. Nu belt pppd zelf opnieuw in. Hier zit echter wel een limiet aan geloof ik.

Succes!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
:?
Ik lees hier verbazingwekkende dingen. Ik heb nu meerdere linuxservertjes met ADSL geplaatst in studentenhuizen (RH met ADSL4Linux) en die gaan eigenlijk alleen maar down als KPN of de provider loopt te de verbinding plaat gooit. Zelf verliezen zij (bijna) nooit de verbinding. Helaas dat Planet ons nu net deze week eraf gooide, ik zat nl. alweer op een verbinding van bijna 100 dagen!

Verwijderd

Ik ga bij na denken dat kabel van @sloom perf*ct is |:(
Pagina: 1