Excuse me.. even een belangrijk puntje

Pagina: 1
Acties:

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb ook de moderator status gekregen en heb geprobeert eens wat topics in te halen aangezien er wel een hele hoop open stond.
Daarbij heb ik alle reakties gelezen en aan de hand daarvan heb ik alle dubbele reakties of exacte herhalingen van het topic zelf een niveau -1 met opmerking overbodig gegeven. Bij 2 topics werd er om de twee reakties hetzelfde gezegd (bij die bmg encryptie van audio cd's erg veel). Waardoor er uiteindelijk veel reakties op niveau -1 terecht komen. Niet de score op -1 aangezien ze gewoon de rest niet gelezen hebben blijkbaar. Is dit nu fout wat ik gedaan heb? Ik bedoel door het bos zag je geen enkele boom meer omdat een stuk of 12 mensen herhaalde dat ze met een spdif de cd wel zouden kopieren.. Daardoor vielen de wel interessante of nieuwe reakties weg....
Als ik het helemaal fout doe dan stop ik wel met moderaten. Moderators/Administrators kijk even wat ik bedoel en geef me een gil als ik het helemaal fout gedaan heb. Een ding geef ik nu wel toe, het is best lastig consequent te moderaten en daarvoor duidelijke regels te gebruiken bij jezelf en daardoor zo objectief mogelijk te blijven.
Kunnen er niet ergens iets duidelijkere regels voor het moderaten gezet worden? Zoals wat je precies met zoveel dubbele reakties moet doen e.d.
En daar een vaste link naar plaatsen in een van de drop down boxen..

Verder had ik nu ook even de mogelijkheid om te zien hoe het moderaten gaat. Wat me opviel was dat het wel erg simpel is om karma te scoren voor mensen die standaard op +1 kunnen schrijven. Je pakt gewoon een heel oud topic ofzo schrijft daar een heleboel reacties en de moderators komen daar toch niet meer aan toe want die lijst van wat nog gemoderate moet worden is zoooooo groot dat je altijd van boven naar onder werkt...
Daardoor wordt een groot deel van de reakties die de mensen zelf op +1 zetten niet meer gecontroleerd door een moderator..

Misschien is het slim om een opsplitsing maken naar hardware, software, games en internet?? dan blijven de lijsten ook wat overzichtelijker en dan heeft een moderator de mogelijkheid om zich in 1 genre flink actief te maken. Misschien zelfs toegewezen door de administrators om een gelijke verdeling te krijgen over die genres.

Dit laatste is vrij moeilijk uitvoerbaar, ik zal eens even denken wat beter zou werken..

• Cyberdeck
Mij zul je in ieder geval niet meer horen klagen over moderators.. :)

• Cyberdeck
Ik heb nog een ander idee om de ophoping tegen te gaan, dat er gewoon niet meer met +1 standaard gereageerd kan worden op oudere topics (ongeveer vanaf 3 dagen oud of zo of 4??)

• Cyberdeck
Weer een paar uur proberen verder, ik heb nog een keer al mijn eigen moderator spul nog een keer doorgelopen en ook weer dingen verandert waar ik te streng was. Das het voordeel van 's nachts. Kun je tenminste even wat dingen uitproberen zonder dat de site op dat moment druk bezocht wordt.

Zo ben ik nog op een fout gestuit, namelijk dat als je ergens een overbodig als commentaar geeft en jezelf of een andere moderator vindt dat onzin dan kun je het niet meer weghalen, aangezien je niet dat lege veld kunt kiezen...

Daarnaast is het handiger als er bij de header van elke reaktie een tekentje staat op het moment dat ie nog niet gemoderate is (klopt dat idee had ralph geopperd, ik herhaal het even hier omdat het het overzicht ontzettend zou verbeteren).

En NOG een ander idee om te voorkomen dat mensen score/karma kunnen kweken op oude topics is door score pas toe te kennen nadat een moderator zijn reactie heeft gezien. Op dit moment wordt er toch al bijgehouden welke reacties gemoderate zijn, dus waarom die voorwaarde niet inbouwen bij score toekenning?

Sorrie dat ik hier zowat al in mijn eentje bezig ben een thread te vullen maar ik dacht laat ik eens de boel onder de loep houden en mijn ideeen spuien..

• Cyberdeck
Nog een fout gevonden, als het een fout is tenminste.. Je kunt alleen maar dat overzicht van wat er nog gemoderate moet worden te zien krijgen als je al iets gemoderate hebt, omdat je pas op dat moment doorgeschakeld wordt naar die pagina. Het zou dus handig zijn dat moderators direct kunnen beginnen bij die betreffende pagina.

• Cyberdeck
Jep nog een, als een nieuwe user met twee reakties en beide keren een +1 gekregen heeeft kan hij al op +1 posten.. Is dat niet wat vroeg?

Verwijderd

Cyber: Laatste puntje heb ik gisteren al in de algemene t.net thread gepost, ben ik het helemaal mee eens. Ook met de rest van je commentaar overigens, hoewel ik geen moderator ben dus ik kan niet controleren of het klopt.
(Hoewel: Mijn postings van vanochtend worden ineens als MODERATOR omschreven???? Dat ga ik geloof ik maar es uitzoeken)

• Cyberdeck
Ja nog een ander idee. Op dit moment als je de hele lijst zowat gemoderate hebt dan hou je alleen de threads over waar je zelf gepost hebt, want die kun je niet moderaten. Als daarna een nieuwe dag begint staat er dus nog steeds een flinke lijst en precies zien welke ik dan wel of niet kan moderaten is dan niet meer te zien. Zou bij dat overzicht van wat er nog gedaan moet worden misschien alle threads waar de betreffende moderator toch niet kan moderaten gewoon weggelaten kunnen worden? Of een rood bolletje ofzo zodat je weet dat je daar toch niet op hoeft te klikken?
Pagina: 1