Toon posts:

Aardlus probleem, beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste, heb de FAQ gelezen maar daarmee kon ik geen goede oplossing bedenken;

Gisteren heb ik een nieuwe tuner gekocht,
computer erop aangelsoten, tv erop aangesloten, coax erin voor radio. Nou jullie voelen em vast wel aankomen, brommmm....De tuner is niet geaard, de TV ook niet, de computer wel.

Als ik de coax kabel van m'n radio eruit haal heb ik de brom (bijna) niet meer...pas als ik m'n TV er ook van af haal dus alleen computer + tuner (+ cd speler) heb ik nergens meer last van. de coax van zowel m'n TV als de radio zijn dan zeker ook geaard?, radio zonder computer werkt ook gewoon zonder brom.

Nu is mijn vraag, wat is de beste (niet al te dure) manier om dit op te lossen? Bvd, Paul

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
check
[topic=297396]

Verwijderd

Topicstarter
hm....heb je dus wel een soldeerbout nodig en iemand die er mee om kan gaan...

Verwijderd

En als je nu alleen de TV en TUNER gebruikt, bromt ie dan nog steeds.

Dit heb ik een keertje meegemaakt.
heb gewoon mijn Computer case met kabel geaard met die van mijn tuner..en T.V.
geen brom meer.

Je kunt ff kijken of je alles in een niet geaarde wandcontact doos kunt aansluiten..of juist alles aarden.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
alleen TV en radio levert geen brom op....
Het is toch het beste om je computer altijd te aarden?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Er zijn tv-doosjes (je weet wel het ding in de muur waar de tv- en radio-aansluiting inzit) die 50 en 60 Hz (de aardlus dus) eruit filteren. Kost wel wat (f40 of zo) maar werkt perfect.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
OHw daar maar es naar kijken dan...thnx

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 09:03 schreef snakeeye het volgende:

Dit heb ik een keertje meegemaakt.
heb gewoon mijn Computer case met kabel geaard met die van mijn tuner..en T.V.
geen brom meer.
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe je dit precies gedaan hebt? Ben nogal een n00b op dit gebied ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ook een aardlus en ik heb het opgelost door gebruik te maken van een optisch digitale kabel om het geluid door te sturen naar de set (moet je wel minimaal een MD speler op ac3 set hebben :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 19:49 schreef JvS het volgende:
Ik heb ook een aardlus en ik heb het opgelost door gebruik te maken van een optisch digitale kabel om het geluid door te sturen naar de set (moet je wel minimaal een MD speler op ac3 set hebben :o).
Tja die heb ik niet ;)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 16:05
hey, zoiets heb ik ook weleens, als ik mijn pc rechtstreeks (video en audio) aansluit op mijn tv dan krijg ik zo'n constante brom terwijl als ik mijn audio op mijn stereo setje aansluit ik die brom niet krijg, is dit vergelijkbaar??

Hail to the king baby!

Pagina: 1