P4 1800 temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 13:30
Hoi, ik heb net een P4b 1800 gekocht op een MSI mobo,
en ik heb al vanf dat ik hem heb temperatuur problemen,
ik had de warnig temp op 60 gezet en shutdowntemp op 70 in m'n bios, dat duurde nog geen 10 minuten of dat gebeurde al,
zooitje teruggebracht naar pc-boer,zegt die vent doodleuk dat 55 graden normaal is zonder belasting, dat geloof ik niet, dus op mijn aandringen gingen ze er toch naar kijken,
kreeg hem een week later terug, maar het probleem is er nog,
half uurtje belasten en 67 graden volgens pc-health, dat kan toch niet goed zijn, slaat ook vaak vast trouwens.

wat is normaal met zo'n p4? :?
er zit een standaard koeler op en in de kast zit een extra koeler.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Hoe warm wordt ie in je BIOS? Ik vertrouw die Utilities voor onder Windows niet helemaal.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Update even je bios dat wil soms ook helpen.

Mijn mobo(asus)gaf aan dat mijn Athlon proc 60 graden warm werd.... na updaten van mijn mobo is de temp naar 55 graden.

Lucky Goldstar

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
draait de cooler uberhaupt wel en zit je cooler er wel goed op? warmte problemen met p4's heb ik nog niet meegemaakt. je krijgt er zo'n giga cooler bij dat dat bijna niet mogelijk is.

over het vastlopen: als je een i850 based msi bord heb dan moet je de rdram frequentie op 400 MHz zetten ipv de standaard 300 MHz, gek genoeg is mijn ervaring dat hij idd vast slaat op 300 MHz rdram speed.
verder zit er nog een functie in het bios wat je moet veranderen in S3. (weet niet waar, ik ben niet de p4 expert ofzo, maar mijn werkgever heeft het een keer uitgelegd over zijn p4)

Verwijderd

J.zus niet normaal meer die temps van jou die dingen horen in een redelijke kast makkelijk tussen de 40 en 45 te kunnen draaien

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:58

Houston3

ole

mijn athlon wordt nar 18 uur stressen 49 graden en idle is ie 38

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 17:55 schreef Houston3 het volgende:
mijn athlon wordt nar 18 uur stressen 49 graden en idle is ie 38
hoezo offtopic?

wat heeft de topicstarter (die overigens ook eens de FAQ moet lezen) hier nou aan?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
euh jongens
athlons worden veel warmer dan p4!
p4 moet gewoon 40 graden of lager zijn met fatsoenlijke koeling

Tweakers Discord

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

60+ is wel erg veel
hierzo wordt ie niet warmer dan 42c stressed.
hoe is je kast koeling ?
zit de cooler er niet een beetje scheef op
dat heb je zo met dat bevestigings rack.

• Nocturno
  • Laatst online: 08-08 13:30
in het bios geeft ie dezelfde temperaturen aan als pchealth doet, de fan draaid netjes op 5100 toeren max,
bios is de nieuwste update van msi,rdram freq is 400.

er zit een extra koeler(tje) in de kast, das niet spectaculair, maar hij zou toch niet in de 60 graden moeten worden, ondanks dat de koeling van de kast misschien niet optimaal is? |:(

er zit trouwens een coolermaster cooler op

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kep nog nooit een PIV gezien die warmer werd dan 50c stressed met een standaard intel koeler , er lijkt me toch echt iets mis te zijn met dat mobo

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

ik heb een p4 1,5

de mijne is idle 40 en stressed 49.
eerst was ie idle 49 en stressed 74

ik heb er 2 systeem koelers erin gedaan en nu is ie dus wat cooler :)

Verwijderd

Zijn die nieuwere cpu's gewoon een stuk warmer ofzo? Mijn Celeron 700 @ 850 is idle 36 C en stressed 46 C. :)
Maar da's met standaard koeling met een goede delta fan erop en twee blowholes hoop ik hem ietsjes sneller te krijgen.

Verwijderd

Ik heb een Asus P4B 266 met een 1.8 ghz P4 erop. Het Mobo is meestal beneden de 30 graden en de processor beneden de 40. Ik heb er twee koelers in de kast zitten en heb nog nooit een waarschuwing gehad van oververhitting, zeker niet onder gewoon simpel windows XP.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

heel gek misschien (maar ik heb het echt zelf een keer meegemaakt), hebben ze het plastic beschermertje van de standaard koelpasta afgehaald wat onder de cpukoeler zit? Als ze dat niet hebben gedaan is het niet gek dattie te warm wordt.

aAarGhh

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

mij p4 1.8@2.8 wordt 53 graden stressed, maar das met stock koeler + grote externe fan erop en open kast. Met dicht kast en stock koeler kan dat best 85 graden worden, geen idee. Dus als je geen koelers je kast in hebt blazen dan ligt het daaraan, niet aan je processor.

MechWarrior || Monsters Game

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48
Op vrijdag 14 december 2001 18:08 schreef Limited het volgende:

[..]

hoezo offtopic?

wat heeft de topicstarter (die overigens ook eens de FAQ moet lezen) hier nou aan?
Vergelijking!!! Om te zien dat zijn P4 temps dus helemaal niet goed zijn |:(

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Bij een AMD is een hoge temperatuur normaal, die hebben het
allemaal nog niet onder controle.
Maar een P4 moet makkelijk koel te houden zijn dus er is wel
wat mis met het geheel, en laat je geen onzin verhalen aanpraten bij de computerboer die lui heebn er toch geen verstand van. Succes !

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
de amd van mijn vrouw deed hetzelfde,...

en na veel zoeken bleek het de fan van de voeding te zijn
die bleek een draadje te hebben die op het mobo bevestigd moest worden, (voedings draadje) en sindsdien is het probleem weg!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 23:27 schreef PietjePentium het volgende:
Bij een AMD is een hoge temperatuur normaal, die hebben het
allemaal nog niet onder controle.
Maar een P4 moet makkelijk koel te houden zijn dus er is wel
wat mis met het geheel, en laat je geen onzin verhalen aanpraten bij de computerboer die lui heebn er toch geen verstand van. Succes !
blijkbaar heeft amd het wel onder controle want mijn athlon xp 1600+ draait stressed met koe 47 graden met een standaard coolermaster.
maar een p4 moet ook gewoon onder de 50 zitten, dus betere casekoeling/goede prockoeler+pasta zou ik zeggen

• Termy
  • Laatst online: 00:39

Termy

valt er nog wat te fragge?

m'n kast is gruwelijk vol en (dus) m'n cpu redelijk warm. hij draait nu maar met de kast open en een case cooler (kwam er achter dat er geen 1 in zat (8>) maar een 2e (en belangrijkste imho) fan (outtake bij de cpu) kan ik niet aansluiten want er is domweg maar 1 aansluit punt voor een syscooler op het mobo. kheb nog gezocht naar zo'n powersuply kabel verloopstukje naar zo'n driepoot maar die verkocht niemand los :/

maja, hij wordt nu zo ongeveer 50 graden stressed (was eerst met kast dicht en geen case cooler 58 graden). paar dagen geleden heeft ie zelfs op 76 graden gedraaid, bleek dat een tiewrap die powerkabels bijelkaarhield in de cpucooler was gekomen en de fan blokkeerde. :o

lijkt mij dus wel duidelijk dat Noctuno's ding wat koeler moet kunnen draaien, dit is namelijk een 2GHz p4

toen ik daar achterkwam (hij heeft zeker ong 45 mins zo gedraaid) dankte ik god op mijn blote knietjes dat het een p4 was en geen AMD Athlon oid :D

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• DDan
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

p4 1.8 met standaard koeler: <35C idle, rond de 50C stressed

[edit]oud topic trouwes haha

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

idle 2.0@2.7 31 Graden
stressed 2.0@2.7 42 graden >:)

[edit]
idd een oud topic

• Termy
  • Laatst online: 00:39

Termy

valt er nog wat te fragge?

waterkoeling of zo freekweb?

mwah ja, oud topic, niet opgelet :o

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Erg oud idd :+ Ik doe 'm ook op slot omdat het zo alweer een opsomming van temps begint te worden (en daar hebben we nog een topic met 1001 post van :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.