Toon posts:

[Win2k] CPU usage op 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu al een hele tijd mn cpu constant op 100% ziten, terwijl ik helemaal niets doe.

Het ligt iig niet aan een fout van de taakbeheer-meter, want ik heb een temp-controlled cpu-fan, en die staat hier vrolijk te blazen, dus het is weldegelijk 100%.

Veroorzaker is IExplorer (dus niet de explorer voor windows). Process afschieten is geen optie, want ik ben (met IE) aan het downloaden.

Staat nu alleen dit venster open, plus winamp, maar IE zit lekker aan de 94-98%, al een flinke tijd.

CPU: P2-400 mobile
RAM: 128MB

-wat veroorzaakt dit?
-hoe te killen zonder reboot/process kill?

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Misschien ergens een Java applet of ActiveX control (zoals Flash) op de pagina die lekker staat te stampen? Je zou kunnen proberen om IExplore.exe gewoon een wat lagere prioriteit te geven mbv Task Manager.

Je kunt trouwens het beste downloaden met een download manager zoals GetRight, GoZilla, ReGet of zoiets, ipv met je browser. Als dat k*tding weer eens crasht, ben je dan niet gelijk al je downloads kwijt. En je zou nu gewoon IExplore kunnen killen zonder er mee te zitten :)

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
Ook met alle IE-vensters dicht staat ie lekker op 100% te blazen, dus applets kunnen het niet zijn.

En ik gebruik (weinig) download-progjes, omdat het zo ook wel lukt, en ik een zeer stabiele verbinding heb.

Bovendien werken niet veel van die programma's met downloads vanaf netwerk (op dit moment 1686 pc's, 8.4 TB aan warez Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/clown.gif ).

Dus vandaar maar ff met IE.

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Als je via een NIC download kijk eens of je de MS driver gebruikt of een originele ik heb hier een 3com inzitten met de driver van MS in W2K had ik altijd 100% CPU gebruik na het installeren van de originele driver was ik van het hele probleem af.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 07:35 schreef Hirogen het volgende:
Als je via een NIC download kijk eens of je de MS driver gebruikt of een originele ik heb hier een 3com inzitten met de driver van MS in W2K had ik altijd 100% CPU gebruik na het installeren van de originele driver was ik van het hele probleem af.
Gewoon de 2k driver, maar de download is klaar, en ik heb IE afgeschoten. Als ik nu iets download houd ie het lekker rustig :)

Verwijderd

...een servicepack mischien? 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 08:17 schreef Draakie het volgende:
...een servicepack mischien? 8-)
en jij denkt dat een zichzelf respecterend mens die er niet op heeft staan?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

of een verborgen }:O ?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 11:30 schreef Gunner het volgende:
of een verborgen }:O ?
Nee, dan zou die constant op 100% moeten staan met als oorzaak dnetexec.exe

Bovendien weet ik zelf wel wat er op mn systeem staat :)
Pagina: 1