napraters beloond

Pagina: 1
Acties:

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Bij dit nieuwe reaktiesysteem is me iets opgevallen wat misschien even aandacht nodig heeft. Moderators krijgen een lijst te zien met nog te moderaten reakties, niet? Aangezien binnen een onderwerp meestal al een eerdere keer gemoderate is zal de moderator alleen de nieuwste reakties lezen en deze beoordelen. Napraters in deze tweede groep (napraten van de eerste groep) krijgen hierdoor vaak een +1 of +2 zoals het oorspronkelijke geval ook een +1 of +2 krijgt. Her en der kun je dit soort gevallen zien op de site. Het is moeilijk te herkennen zeker als er 60 reakties op een onderwerp staan, vandaar dat het moderaten op deze manier vrijwel onmogelijk wordt. Wat wel mogelijk is is dat na het moderaten de moderator het niveau op 1 zet om daarmee eventuele dubbele reakties te kunnen zien en eruit te filteren....
(kan voorbeelden noemen maar ik wil niet de indruk wekken dat ik deze persoon(en) niet mag of dat deze persoon(en) "bewust" napraat, dus ik noem geen namen)

• Ralph
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-07-2019
je bedoelt dus de "copy-pasters" van http://gathering.tweakers.net/Forum12/HTML/000279.html link?

• Jochem
  • Laatst online: 22-02 16:32
Ik probeer het moderaten zoveel als mogelijk te doen tijdens het lezen van een tread. Het is inderdaad mogelijk om heel doelbewust te moderaten. Ik weet natuurlijk niet hoe de andere moderators dat doen maar ik doe het slechts als er veel ongemodereerde berichten staan. (vaak van de dag ervoor) Natuurlijk lees je de hele tread. Het is niet zo dat we blind modereren. Maar het kan inderdaad voorkomen dat er een soort van gemiddeld postings niveau ontstaat. (zie http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=8581 Platenbazen eisen 67,5 miljard dollar van MP3.com) In deze thread poste bijna iedereen redelijk okay. Dus veel mensen zijn beloond met +1 niveau en (vaak) bijbehorende scores. +2 scores en niveau worden zelden tot nooit gegeven. Alleen als de schrijver echt iets toevoegt aan het artikel met bronverwijzing ofzo. (althans dat ligt inderdaad aan de moderator)

Er zijn vaak een hele bunch moderators al langs een onderwerp gekomen. Zodat wij ook elkaar in de gaten houden.

En het kan inderdaad voorkomen als je alle postings op 1 leest dat er een reactie van iemand op zo'n posting buiten je veld valt. Maar in het algemeen worden de normale postings als 0 beschouwd en dat is ook het aanbevolen lees niveau.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Het wordt denk ik nu beter, nu ik (en anderen) de mogelijkheid hebben om ook op 0 te posten...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Jochem
  • Laatst online: 22-02 16:32
Het wordt denk ik nu beter, nu ik (en anderen) de mogelijkheid hebben om ook op 0 te posten...
heu? Da begrijp ik nie. Iedereen post op 0. zelfs nieuwe users

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

In het begin post iedereen op 0 ja. Maar na een tijdje (paar postings) poste ik standaard op 1. En toen kon je dat nog niet veranderen - je kon niet kiezen. Dat is nu veranderd (verbeterd)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024
Burat bedoeld de tweakeroids!
Gelukkig posten de tweakeroids nu ook op 0!
(meself too :) Anders was ik liever trainee gebleven. (eventueel was ik zelfs zo ver gegaan dat ik zou schelden om trainee te blijven!! :) )
Pagina: 1