Toon posts:

Case isoleren ivm geluidsoverlast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heeft er iemand een idee hoe ik m'n kast kan isoleren zonder dat er teveel warmte onstaat?

Hij moet zo goed als geluidsdicht zijn. Ik moet er namelijk slapen..

En hij moet altijd aanstaan want het is een server.

Graag hulp.

Verwijderd

wat voor kast heb je en wat heb je er allemaal in zitten cpu kaaten wat voor kaarten hd hoeveel koeling welke enz

Verwijderd

Ik heb een P4 1.7 @ 1.9
M'n kast zit vol met 4 dikke 10.000 RPM U2W schijven, die gieren als een dolle.
Ik heb m'n kast volgepropt met steenwolachtig spul, dik groen pakket wat je bij de Gamma enzo kan kopen.
Verderz m'n HD "opgehangen" met lange schroeven in diezelfde steenwol. Er zitten "eindrachels" in dat pakket met een metale strip in dat geluidsspul, met wat klooien zitten je HD's daar goed vast vast in.
Wat fans erbij en goed over m'n airflow nagedacht, alle fans draaien op 7 volt.

HIJ IS DEADSILENT B:)
Zo stil dat je het niet merk wanneer ik hem aan- of uitzet.
Dus echt onhoorbaar stil.

Ik heb de temperatuur niet gemeten, maar m'n HD's worden absoluut niet heet, kan ook niet want ze zitten vol in de airflow. En m'n P4 loopt nog steeds prima op 1.9Ghz. Hiervoor heb ik een fanduk gemaakt die lucht van buiten aanzuigt (achterkant kast). Gewoon met karton en plakband.

Van binnen ziet het er niet fraai uit, maar van buiten is het niet te zien, dus who carez. En het werkt !!

Moet van de week wel ff de fan van m'n geforce 2 vervangen, die is aan het overlijden.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 01:05 schreef Iggy het volgende:
[..]
[..]
Deze gast moet in zijn kast slapen :?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Op vrijdag 14 december 2001 02:55 schreef LaZarus het volgende:

[..]

Deze gast moet in zijn kast slapen :?
hehehe >:) lullig voor hem ja...
Ontopic: er is bij bouwmarkten wel geluidswerend spul te krijgen. Ben de naam ff kwijt, maar als je hier nou ff zoekt op geluidsisolatie oid. vind je vast wel wat meer informatie...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 01:05 schreef Iggy het volgende:
Hey,

Heeft er iemand een idee hoe ik m'n kast kan isoleren zonder dat er teveel warmte onstaat?

En hij moet altijd aanstaan want het is een server.

Graag hulp.
http://www.7volts.com/quiet.htm stikt van de goeie tips!

Groeten en succes,

Maurice

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 01:19 schreef Smooth2K het volgende:
Ik heb een P4 1.7 @ 1.9
M'n kast zit vol met 4 dikke 10.000 RPM U2W schijven, die gieren als een dolle.
Ik heb m'n kast volgepropt met steenwolachtig spul, dik groen pakket wat je bij de Gamma enzo kan kopen.
Verderz m'n HD "opgehangen" met lange schroeven in diezelfde steenwol. Er zitten "eindrachels" in dat pakket met een metale strip in dat geluidsspul, met wat klooien zitten je HD's daar goed vast vast in.
Wat fans erbij en goed over m'n airflow nagedacht, alle fans draaien op 7 volt.

HIJ IS DEADSILENT B:)
Zo stil dat je het niet merk wanneer ik hem aan- of uitzet.
Dus echt onhoorbaar stil.

Ik heb de temperatuur niet gemeten, maar m'n HD's worden absoluut niet heet, kan ook niet want ze zitten vol in de airflow. En m'n P4 loopt nog steeds prima op 1.9Ghz. Hiervoor heb ik een fanduk gemaakt die lucht van buiten aanzuigt (achterkant kast). Gewoon met karton en plakband.

Van binnen ziet het er niet fraai uit, maar van buiten is het niet te zien, dus who carez. En het werkt !!

Moet van de week wel ff de fan van m'n geforce 2 vervangen, die is aan het overlijden.
Zien!!!!!
Foto's !!!!!!!

B-)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb m'n server ook verbouwd, 2 extra blowholes ingezaagd zodat alle fans nu op 7 volt kunnen lopen zonder de boel te oververhitten, cpu fan ook op 7 volt, hd opgehangen mbv elastiek, de binnenkant volgeplakt met noppenschuim van de gamma (dat donkergrijze pakket van 21 piek) resultaat: praktisch geruisloos op wat windgeruis van de voedingsfan na wat ik nog verder ga beteugelen door een soort van koker met noppenschuim aan de binnenkant aan de achterkant van de voeding te hangen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 14:10 schreef Ener-G het volgende:
ik heb m'n server ook verbouwd, 2 extra blowholes ingezaagd zodat alle fans nu op 7 volt kunnen lopen zonder de boel te oververhitten, cpu fan ook op 7 volt, hd opgehangen mbv elastiek, de binnenkant volgeplakt met noppenschuim van de gamma (dat donkergrijze pakket van 21 piek) resultaat: praktisch geruisloos op wat windgeruis van de voedingsfan na wat ik nog verder ga beteugelen door een soort van koker met noppenschuim aan de binnenkant aan de achterkant van de voeding te hangen
Grappig, die truuk met dat elastiek heb ik ook uitgehaald. :) je hebt hem zeker ook in een 5,25 inch bay opgehangen?

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 14 december 2001 14:34 schreef mace2001 het volgende:

[..]

Grappig, die truuk met dat elastiek heb ik ook uitgehaald. :) je hebt hem zeker ook in een 5,25 inch bay opgehangen?
yup

heb er ook nog foto's van geschoten, alleen nog ff niet in staat geweest om de boel online te zetten.. pics van de buitenkant van die bak zwerven hier overigens wel ergens rond in een topic van mij :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 14:10 schreef Ener-G het volgende:
Over die voedingsfan: heb je het metalen rooster al eruit geknipt en vervangen door een fingerguard? Kan namelijk ook gigantisch schelen...

Verwijderd

ik heb een keer gelezen van iemand die z'n kast helemaal in het piepschuim had gezet (aan de binnen kant hoor) en die moest goed kijken of zn comp aan stond of niet

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 14 december 2001 15:33 schreef mace2001 het volgende:

[..]

Over die voedingsfan: heb je het metalen rooster al eruit geknipt en vervangen door een fingerguard? Kan namelijk ook gigantisch schelen...
ohja dat was ik vergeten te vermelden> alle 8x8cm fans vervangen door panaflo's, en op 7 volt gezet (die hoor je dus _niet_ :z) en in de voeding inderdaad het roostertje voor de fan eruit geknipt, fingerguard heb ik niet gebruikt daarvoor want hij staat behoorlijk afgeschermd, dus dat scheelt dan helemaal :P

Pagina: 1