[linux_slack8.0]hoe krijg ik me fonts weer goed?

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik heb gisteren voor de gein eens kde 2.2.2 geinstalleerd (vanaf de .tgz slackware packages met installpkg), maar sindsdien zijn mijn fonts helemaal vern**kt, hij kan ineens de helt niet meer vinden en o.a. in kylix zijn de gebruikte menu-fonts zo ontzettend klein dat ik het niet eens meer kan lezen! :(
Kword bijvoorbeeld vind nog maar een paar exotische, vreemde fonts, maar de standaard fonts zijn ineens uit het menu verdwenen zoals Helvetica en Times enzo.

Iemand enig idee hoe ik het weer recht kan zetten?

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Probeer de fontpackages vanaf je slackware cd nog eens te installeren met upgradepkg.

• BezurK
enig idee welke packages ik daarvoor moet hebben? :?

Verwijderd

Op de cd /slakware/x1/xfn*.tgz :)

• BezurK
ok, thx, ff voor de duidelijkheid, ik heb het over dit verschijnsel, ONTZETTEND irritant:
snapshot

• BezurK
met upgradepkg krijg ik allemaal vage foutmeldingen, kan ik niet gewoon installpkg doen dan?

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Hoe ziet /etc/X11/XF86Config eruit? De sectie met de fontpaths?

Als je dan toch bezig ben, installeer meteen dan ff de TrueTypeFonts van Windows :)

Heb ik laast ook gedaan op me Slackware doos, en dat is echt heel fijn, vooral met browsen. Maar ook GIMP en tekstverwerken gaat erg lekker met TTF :)

• BezurK
meot je daarvoor niet een speciale font server installeren ofzo? en waar haal ik die fonts dan vandaan? ik heb geen windows...

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Staan ook op de website van M$.

Tjek: http://freshmeat.net/projects/ttmkfdir/
Pagina: 1