Dell monitor = Philips?

Pagina: 1
Acties:

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Ik stond vanmiddag in de mediamarkt en wat schetst mijn verbazing?: Deze Dell monitor is dezelfde als dezePhilips monitor.

De Dell voor 399 en de philips voor 579 pieken. Identiek, ook de OSD, behalve de plek van de knoppies onderaan en wat kleine (inkeping / lijntje) verschillen in de behuizing. Wie weet waarom dit prijsverschil? de medewerkers daar konden me ook niet wijs maken...

Verwijderd

En laat me nou als je de volgende keer in de supermarkt staat en er achter komt dat wiskas het zelfde is als het onbekende merk.

Dell en compaq zijn toch allemaal bijmekaar gehaalde onderdelen.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Omdat er op de ene philips staat gedrukt en op de ander dell. Je betaald voor het merk.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
klopt, (in veel gevallen) als je geluk hebt en je monitor gaat kapot, dan gaat ie naar philips :)

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op vrijdag 14 december 2001 00:20 schreef tvdleur het volgende:
Ik stond vanmiddag in de mediamarkt en wat schetst mijn verbazing?: Deze Dell monitor is dezelfde als dezePhilips monitor.

De Dell voor 399 en de philips voor 579 pieken. Identiek, ook de OSD, behalve de plek van de knoppies onderaan en wat kleine (inkeping / lijntje) verschillen in de behuizing. Wie weet waarom dit prijsverschil? de medewerkers daar konden me ook niet wijs maken...
Is puur marketing...mensen vinden philips monitoren toch wel tot de top horen...dell nog niet...verder wellicht toch kleine verschillen...?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:23 schreef likkie het volgende:

[..]

Is puur marketing...mensen vinden philips monitoren toch wel tot de top horen...dell nog niet...verder wellicht toch kleine verschillen...?
Merknaam is voor veel consumenten genoeg hoor.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik weet wel zeker dat de monitoren hetzelfde zijn.
Ik heb het FCC nummer van m'n Dell monitor eens ingetikt op een website en daar kwam dus ook Philips uit rollen.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Nou ja goed, merk okee, maar 200 piek (laten we het ff afronden)? Iemand een idee why? Anders komt er naast mn 107S een Dell IM-ZZ229RU (de gebroken wit versie dan). Voor dat geld wil ik wel een twin view hebben :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:30 schreef tvdleur het volgende:
Nou ja goed, merk okee, maar 200 piek (laten we het ff afronden)? Iemand een idee why? Anders komt er naast mn 107S een Dell IM-ZZ229RU (de gebroken wit versie dan). Voor dat geld wil ik wel een twin view hebben :)
Nou jij zou een dell kopen zeg maar.

Maar mijn vader zou kijken hmmm dat is een philips dat ken ik een dell wat is een dell nou ja dan neem ik die philips maar die dan maar 200 gulden duurder is.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op vrijdag 14 december 2001 00:28 schreef MikeN het volgende:
Ik weet wel zeker dat de monitoren hetzelfde zijn.
Ik heb het FCC nummer van m'n Dell monitor eens ingetikt op een website en daar kwam dus ook Philips uit rollen.
Bij mij ook.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
:) Okee, morgen mezelf eens verwennen, 1 monitor voor internet en de ander voor word/excel/winamp/icq/access/counterstrike/coreldraw/etc, etc, etc

Mijn vraag kwam ff omdat ik wel gewend ben dat Dell/HP/Compaq/etc beeldbuizen en onderdelen overnemen, maar dit is gewoon een complete monitor met een ander merkje... Vandaar. Thx!

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

het feit waarom Dell monitoren zo goedkoop worden aangeboden buiten DELL zelf om is om het simpele feit
dat deze door DELL worden verkocht als " Cancelations of Customer Return" DELL levert dus normaal alleen RECHTSTREEKS aan consumenten .. alle andere zaken die DELL verkopen zijn dus customer returns of cancelations

Als je deze zelfde monitor rechtstreeks bij DELL zou kopen zou die misschien zelfs nog wel duurder zijn als de philips

ze zitten vaak in een nieuwe doos zonder dell logo,.. of met nieuw roze piepschuim ,, vaak zonder boekje / cd of netsnoer,,

het kan dus zijn dat je DELL monitor die je bij de mediamarkt koopt 1 week op het bureau van je buurman heeft gestaan!!!

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 00:43 schreef energy2 het volgende:

...ze zitten vaak in een nieuwe doos zonder dell logo,.. of met nieuw roze piepschuim ,, vaak zonder boekje / cd of netsnoer,,

het kan dus zijn dat je DELL monitor die je bij de mediamarkt koopt 1 week op het bureau van je buurman heeft gestaan!!!
Nou ja, dat maakt me niet zoveel uit. Boekje ed heb ik wel van mn philips :) (maarja, die gebruik ik toch niet, het boekje dan :P )Daarnaast heb ik wel zoveel vertrouwen in die monitoren door mn eigen oude 107S gekregen dat ik wel een safe aankoop maak zo denk ik. Zowieso zit er nog garantie op omdat ik hem nieuw koop. Kan niet veel mee fout gaan (als ik m niet laat flikkeren op de weg naar huis :( )

• The_Duke
  • Laatst online: 21-08 13:54

The_Duke

ho gek!

vaak is het zo dat een fabrikant op alle goede producten hun eigen naam zetten en producten met bijv. een hele kleine afwijking met een andere naam bestempelen.
Pagina: 1