Toon posts:

HPT 360 ATA/66 met WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van Windows XP samen met het Soyo 6BA+IV mobo?
Ik vraag mij af of de HighPoint ATA66-controller (HPT 360 chip) wel ondersteund wordt. Noch op de website van Soyo noch van HighPoint kan ik drivers vinden voor WinXP.
Heeft hier iemand enige ervaring mee?
greetz,

Tim

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
af en toe een blauw scherm :(

nieuwste drivers installed, ik moet maar ff wachten op betere drivers.........

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik ken twee personen met zo'n controller, beide op een abit moederbord. Bij de ene werkt het gewoon perfect, maar die andere had ook steeds blauwe schermen door de highpoint controller. Dus echt duidelijk is het niet :? , maar er moet inderdaad gewacht worden op nieuwe drivers

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Ik heb nu op drie ABIT BE6-II (Ook met HPT366 chippie) Windows XP goed draaien (Die van mezelf, van mijn mammie en van een kennis...). Daarvoor heb ik wel de bios geupgrade naar de laatste versie, en de Windows 2000 drivers (versie 1.25.1) gebruikt (Hij pakt de win98 drivers ook, maar daar werden ze wel heel onstabiel mee...).

Draait 'solid as a rock' !! :)

Suc-6

System Specs

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

op mijn Abit be6 met deze controller draait XP als een trein.
Win2k drivers gebruiken en een forced driver installation (F6) doen...drivers zijn iets van XX.51 ofzo geloof ik?!

succes

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26
hier een Abit BE6-2 440BX met hpt366 controller.
ik heb voor de zekerheid mijn bios geflashed naar de laatste versie zodat de hpt bios op rev 1.25 kwam.

toen Win2k 1.28 beta drivers gedownload en die bij de pre-install van XP gevoerd. krijg dan wel melding dat die drivers niet gecertificeerd zijn maar je kan dan alsnog doorgaan met die drivers.

draait vlekkeloos.

ik baal er alleen van dat de andere Highpoint controllers wel XP drivers krijgen en de hpt366 niet.

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Heeee

Waar heb je die 1.28 Beta's vandaan? Ben wel benieuwd :9~ (ook al draaien die 1.25.1 hier ook errug goed hoor... :z )

System Specs

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26
Op vrijdag 14 december 2001 14:57 schreef Collidor het volgende:
Heeee

Waar heb je die 1.28 Beta's vandaan? Ben wel benieuwd :9~ (ook al draaien die 1.25.1 hier ook errug goed hoor... :z )
van de site van Highpoint zelf :)
Pagina: 1