Toon posts:

Novell NetWare 6 Beta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al Novell gedraaid (minimaal 2 weken)?? Bleven de users toen ook ingelogd als ze uitlogden. waardoor je dan dus aan je limiet van 50 users komt (50 user licentie demo)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik draai al weken met de full versie, (bedrijfsomgeving)

heb wel een probleem dat de users ingelogged blijven, ook al loggen ze uit (bug?)

heb 150 users aan die server hangen met een 20 user license... (er werken maar 20 man op)

sommige connectie geeft ie gewoon niet meer vrij,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dat is GEEEEEN BUG.
Slecht een ander licentie systeem. User licenties gaan voortaan per gebruiker en niet per concurrent gebruiker.

Dit houdt in dat als een NDS-gebruiker inlogt dat deze 1 licentie ingebruik neemt. Deze licentie blijft aan de NDS-user gekoppeld voor (ik geloof) 90 dagen. Daarna wordt ie pas weer vrijgegeven.

Je moet nu dus voor elke NDS-user een licentie kopen in plaats van gokken hoeveel mensen er tegelijk in zullen loggen.

• Zwelgje
Op zaterdag 29 december 2001 17:00 schreef mozeskriebels het volgende:
Dat is GEEEEEN BUG.
Slecht een ander licentie systeem. User licenties gaan voortaan per gebruiker en niet per concurrent gebruiker.

Dit houdt in dat als een NDS-gebruiker inlogt dat deze 1 licentie ingebruik neemt. Deze licentie blijft aan de NDS-user gekoppeld voor (ik geloof) 90 dagen. Daarna wordt ie pas weer vrijgegeven.

Je moet nu dus voor elke NDS-user een licentie kopen in plaats van gokken hoeveel mensen er tegelijk in zullen loggen.
dus als user kees in 90 dagen 90x inlogged, is het ook normaal dat de 'monitor.nlm' dan aangeeft dat ie 90x is ingelogged???

lijkt me zwaar onhandig om eerlijk te zijn, correctie dit IS zwaar onhandig, het stukje 'connections' in monitor lijkt me toch gemaakt om de actieve connectie op dat moment weer te geven, ??

overigens was het WEL een bug, ik heb de (voornamelijk w2kpro werkstations die dit probleem veroorzaakten) voorzien van een oudere client (versie 4.81 stond erop, ben naar 4.80 gegaan (met sp3) daarna was het probleem (zoals het nu lijkt) opgelost..

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 17:06 schreef zwelgje2 het volgende:

dus als user kees in 90 dagen 90x inlogged, is het ook normaal dat de 'monitor.nlm' dan aangeeft dat ie 90x is ingelogged???
Dat is inderdaad niet goed. Ik had het verkeerd begrepen.
Wat ik bedoelde is dat je vroeger met 5-users toch met 10 gebruikers kon inloggen als het maar niet tegelijk is. Dat kan nu niet meer.

PS. Deze bug bestaat deze alleen in de Beta of ook in de echte versie? Ik moet binnenkort een upgrade gaan uitvoeren en wil geen verrassingen.

• Zwelgje
Op zondag 30 december 2001 12:32 schreef mozeskriebels het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet goed. Ik had het verkeerd begrepen.
Wat ik bedoelde is dat je vroeger met 5-users toch met 10 gebruikers kon inloggen als het maar niet tegelijk is. Dat kan nu niet meer.

PS. Deze bug bestaat deze alleen in de Beta of ook in de echte versie? Ik moet binnenkort een upgrade gaan uitvoeren en wil geen verrassingen.
in dit geval ging het om een 'full' versie (dus geen BETA) van NetWare 6, heb dit servertje geupgrade van 3.11 naar 6.0 (nouja upgrade, hardware geupgrade en heel netware maar opnieuw geinstalleerd (leek me wat stabieler toe) (ging toch maar om 20 gebruikertjes met een paar printservertjes)

Pagina: 1