Toon posts:

TNT1 Video geheugen upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag kwam het idee bij me op het geheugen op mijn stokoude TNT1 te upgraden. Er zit nu 16 MB SDRAM op.

Het idee is om van een plaatje standaard SDRAM twee modules van 32MB te nemen en op de TNT1 te prikken.

Ik heb echter geen idee of dit hetzelfde SDRAM is en of het van het printplaatje te krijgen is.

Ik weet ook wel dat een TNT1 geen racemonster gaat worden met 64 MB, maar dit is "just for kicks" *D. Iemand suggesties/ ervaringen?

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
en hoe wil je je geheugen op die kaart "prikken"? :?
geheugen van videokaartjes zit niet in een gleuf of zo hoor

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Het lijkt me dat dit niet gaat lukken, de rest van de kaart denkt namelijk dat er nog 16MB opzit. Daarnaast krijg je denk ik nauwelijks extra performance. En je kan het ding er ook nog makkelijk mee slopen. Dus geef em gewoon aan je broertje/zusje joh :P

Verwijderd

Hartstikke leuk idee maar die RAM is duurder als je kaartje waard is dus lijkt me niet zo slim, koop liever een andere kaart of neem meer ram als werkgeheugen(wat je eventueel ook voor je TNT kaartje kan gebruiken.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 13 december 2001 23:49 schreef _Evert_ het volgende:
dat wou ik ook ff zeggen, ik zag de topic naam al...hoe wou je dat in vredesnaam doen, als het je lukt vertel mij dan meer :) Ik ken nog wel een hele oude trident vga kaart waar je van 512kb naar 2mb kon upgraden...maar een tnt1? no offense hoor

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
gewoon die tnt1 aan een sleutelbos hangen of zo, en een leuk nieuw kaartje kopen, loopt je sysje ook weer als een tierelier in games, als je dat wilt....

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:47
Ook al krijg je het erop, dan nog zul je zelf in het BIOS van de kaart moeten gaan sleutelen, wil je dat hij 32 MB herkent....
Het kan dus niet... (in principe)

Verwijderd

Topicstarter
OK ik zie dat mijn idee ook voor altijd een idee zal blijven :'(.

Ik had er zelf ook al een hard hoofd in, maar het was de moeite van een postje wel waard.

Dank voor jullie input *D

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

zoldeer dat geheugen er gewoon op en flash em dan met een 32MB TNT2 bios.. voila.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb je die kaart wel bekeken voordat je dit vroeg?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

bedenk goed wat je met je tnttje doet.

ik heb er zelf ook nog zo een. ik speel weinig spelen en gebruik hem voornamelijk voor mijn desktop. dit gaat toch snelgenoeg.

ik denk niet dat je erop vooruit gaat qua snelheid en ook als je een nieuwe koopt heb je er alleen wat aan bij spellen.

Verwijderd

Ik heb hier nog een Trident VGA kaart met 512KB geheugen erop.
Nadat ik hier 128MB DDR RAM op had gesoldeerd en de BIOS had geflashed kreeg ik ten eerste in 3D Mark de melding dat ik een G-force 2 aan boord had (WindowsXP trouwens ook!) en vervolgens kreeg ik een performance die zelf s een G-Force 3 Ti 500 te hoog is!

Nu ben ik bezig om een S3 Trio64 met 2MB uit te breiden...
Nvidia kan wel stoppen met ontwikkelen van Grafische chips, ik kan het veel goedkoper!

Overigens vielen het upgraden van de AGA chipset die vroeger in de Amiga1200 wat tegen, een G-Force 1 256 gaf altijd 5 punten meer in 3D Mark!

Verwijderd

en welke bios praten we dan over??

en hoe krijg je een andere bios op een grafische kaart zonder de jusite software? ik neem aan dat nvidia niet een software progje heeft om een willekeurige bios op een willekeurige kaart te stoppen.

• mvz

mvz

muziek verslaafde

volgens mij gewoon met NVflash.

Verwijderd

he leuke goser al gedacht over een caberetier voorstelling... vraag de volgende keer of je cache geheugen erbijmkan prikken van je proc joh... het is geen mobo ofzo hoor die plank van je...

• mvz

mvz

muziek verslaafde

hehehe

TNT1 featuring 128KB l1 and 1024KB l2 cache, 64MB DDR VRAM, ATA-66 controller and onboard sound

:D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 23:49 schreef _Evert_ het volgende:
Bij sommigen wel
De Matrox G200 series bijvoorbeeld.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1