Toon posts:

[XP] Hibernate werkt niet!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi, als ik mijn pc laat hibernaten of op standby bij zet dat blijft hij goed hangen. bijv. bij hibernate: dan sluit hij hem keurig af en als ik hem aan zet start ie op maar aan het einde blijft het beeld zwart en kan ik niet meer opnieuw opstarten ofuitzetten (ook bij standby), dus moet ik de voeding uitzetten!!!. kheb al nieuwste bios enzo. en bij mijn p200mmx@225 hobby-systeempje doet hij dit perfekt!

kheb: pIII 500, 384mb, win XP (duh), G400 met 32mb (denk meld het maar effe)

alvast bedankt heren

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik denk dat het komt door een aantal drivers die niet digitaal ondertekend zijn.
Ook kan het komen doordat je systeemniet aan de hardware eisen voldoet, zoals xp ze nodig heeft.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• The_Duke
  • Laatst online: 10-03 19:15

The_Duke

ho gek!

same here, soms werkt het wel maar meestal niet, echt heel irri omdat ik met me oude pc, waar het wel altijd werkte, dit altijd deed, ik was het gewend :'(

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 16:30
Ik had dit onder win2000, na een keer hibernate, moest je hem normaal afsluiten. Onder Xp werkt het allemaal perfect. Waarschijnlijk is het id een driver probleem.

• Memendo
  • Laatst online: 09-03 17:35

Memendo

V4-power/Team BSD

Is bij mij niet anders, standby enzo doen het niet.
Lijkt me handig dat iedereen zijn MOBO ff post want ik heb zon gevoel dat het hier aan licht (BIOS), want ik gebruik wel van die gesingde drivers. Zelfs als ik XP net het geinstalleerd gaat het niet goed.
Zelf heb ik dit probleem met een TUV4x.

Verwijderd

Volgens mij gaat het niet goed als je hibernate en daarna aan je hardware gaat lopen prutsen en daarna weer opstart.
Als je daarna weer opstart krijg je na het rebooten een zwart scherm .....

Hoe je het op kan lossen weet ik zelf ook nog niet en ben ik zelf ook best benieuwd naar :)

**Same problem hero** :D

Verwijderd

Hehe, wat klinkt dit bekent :)
Bij mij ook hier.
Mijn scherm geeft dan eerst alle kleuren etc (Alsof hij echt uit gaat of neutraliseert) en dan probeert hij op te starten, maar dan lukt het weer niet :(
Stom.
Hoe kun je dit probleem dan verhelpen? Door WinXp drivers te gaan installeren? Of met dit probleem MS te mailen en zeggen dat ze een driver moeten gaan maken?

Verwijderd

Slaapstand met 384mb is geen pretje hoor zekers niet met een langzame hardeschijf.
Probeer eens om ACPI opnieuw te installeren met alle herondekte kaarten aan toe die het systeem weer vind.

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 17:04
Hey ik heb winXP met 512mb geheugen en ik kan ook niet hibernaten. Dat komt doordat ik een RAID-config draai, misschien is dat ook bij jullie het geval (ik krijg een blauw scherm bij hibernaten)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vaak is Nero de schuldige. Staat hier ook ergens op het forum. Ff zoeken dus.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 00:39 schreef NiBoR het volgende:
Slaapstand met 384mb is geen pretje hoor zekers niet met een langzame hardeschijf.
Probeer eens om ACPI opnieuw te installeren met alle herondekte kaarten aan toe die het systeem weer vind.
lijkt me verstandiger om de acpi helemaal uit te zetten... heb dit probleem met win2k gehad, en nadat ik de acpi in de bios uitgeschakeld had, was het probleem verholpen

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 09:26

Trek Y11

Eat my shorts

Heb hetzelfde mobo en raid het probleem is de driver van de promise raid controller.

Ik weet het niet zeker of dit bij XP werkt maar bij Windows ME kon je een bestand vinden (nohiber.txt) hierin stond de driver die het probleem veroorzaakte.

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 21:22 schreef TrekY11 het volgende:
Heb hetzelfde mobo en raid het probleem is de driver van de promise raid controller.

Ik weet het niet zeker of dit bij XP werkt maar bij Windows ME kon je een bestand vinden (nohiber.txt) hierin stond de driver die het probleem veroorzaakte.
Niet bij w2k :'(

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 09:26

Trek Y11

Eat my shorts

Bij het msi mb K7T266Pro2RU is dit een mogelijke oplossing voor het hibernate probleem:

Ik heb nu de nieuwe driver voor de promise en bij mij werkt hibernation weer goed. Hieronder de link naar deze driver.

http://www.promise.com/support/file/FT_Series_Driver_200B18.EXE

Indien er een ander device een probleem veroorzaakt krijg je een melding met verwijzing naar de niet goed werkende driver (bij mij een pctv kaart).

What if this weren't a hypothetical question?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Meteen na een schone installatie zonder extra software geinstalleerd hibernate ie ook niet?
Ben er zo achter gekomen dat ik toch een ander bios moest hebben..lag gelukkig niet aan een driverprobleem.
Probeer anders toch een schone installatie. Dan stap voor stap dingen installeren. Elke keer erna proberen te hibernaten..tijdrovend: maar hopelijk vind je zo wel het probleem?
succes!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1