Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-02 22:20
Sinds ze dat nieuwe reactiesysteem met die cijfers enz. opgezet hebben moet ik zeggen dat het een heel stuk rustiger geworden is met de reacties, eerst had je van dat .... sux & .... roelz enz en nu... meestal zeer goed onderbouwde en nuttige reactie ;)

*typisch* ???

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 16:32
Typisch, neu doel gewoon gehaald

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:34

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik hoor alleen wel telkens dat de humor verdwenen is (voor zover die er was, meestal ging het niet subtieler dan sux/rulez + smily).

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

zal toch wel meevallen,, misschien wel minder, maar in die andere threads op tweakers blijkt toch dat moderator's over het algemeen humor kunnen waarderen.
(Al zal er altijd wel zo'n droogkloot tussen zitten die een briljante opmerking een -2 geeft)
No offense ment :)

Voorstel:
close die andere thread over het reaktiesysteem en laten we hier verder gaan (martijn opperde al zoiets)
Ik snap toch dingen niet hoor, zo de faq weer lezen.
ik post een inzichtvolle reactie, score =1 , en toch wordt die op een niveau van -1 gezet.
(posting over harddisks harddisk shootout)
-1 voor de off topic
en het inzichtvolle voor dat ideetje om threads over 1 onderwerp aan mekaar te linken??

Nog 2 dingen:
-Zie opeens ook overal kleien tussendoor-polltjes komen==>LEUK :) :)
Waarom kan ik me eigen postings niet deleten in het forum, wilde het alleen wat netter maken.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• HighLander

HighLander

One day you will see

Voorstel:
close die andere thread over het reaktiesysteem en laten we hier verder gaan (martijn opperde al zoiets)

Ik snap toch dingen niet hoor, zo de faq weer lezen.
ik post een inzichtvolle reactie, score =1 , en toch wordt die op een niveau van -1 gezet.
(posting over harddisks harddisk shootout)
-1 voor de off topic
en het inzichtvolle voor dat ideetje om threads over 1 onderwerp aan mekaar te linken??

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het valt mij wel op dat er sinds de invoering van het nieuwe systeem veel meer lange verhalen met veel diepgang gepost worden. Iedereen wil blijkbaar snel van dat Newbie/Trainee af :)

• HighLander

HighLander

One day you will see

Yeah, kan niet echt zeggen dat ik het flatterend vind staan. Kom toch al vrij lang hiero. Maar ach, posting jong, das het enige wat helpt, vraag maar aan Cyberjunk86
:) :)

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Ik vind het op zich wel jammer dat er nu veel van die "slimme" verhaaltjes over een onderwerp komen. Ik zie een heleboel copy-paste stukjes die als reaktie geplaatst worden, alleen met het doel om snel veel punten te krijgen.

Ook vind ik het moeilijk om te zien of een reactie al gemodereerd is, vooral als iemand al op een standaard niveau reageert.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik vind het dom weg irritant. Ik kicked altijd op M$,linux en Intel, AMD en Q3, UT discussies echt jammer. Dit vernagelt het fun gedeelte van het lezen van de replies.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 11:56
Eerder noemde Femme al dat een score van een reactie op een eerdere post, ook het niveau van de eerdere post automatisch (zonder score bijvoeging) werd opgehoogt....dat heb ik echter nog niet zien gebeuren...

Ook zat ik net bij Slashdot te kijken en zo'n thread systeem wat ze daar hebben is wel veel overzichtelijker. Dan is het veel duidelijker om aan te geven wat een reactie is op iets en wat iets nieuws is. Nu ik er zo over nadenk vraag ik me af waarom dat hier nooit geintroduceerd is eigenlijk...

Je maakt de reacties er een heel stuk duidelijker mee, dus ik zou heel blij zijn als dat hier ook kon...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ralph inderdaad en je brengt me op een idee, waarom kan er niet een klein teken bij de reaktie staan die aangeeft of er al een moderator naar gekeken heeft? Ik bedoel, als er een overzicht is voor de moderators welke reakties nog beoordeelt moeten worden kan die variabele toch ook aangeroepen worden bij de reaktie zelf?? Ik heb geen verstand van de database koppeling die hier is gebruikt (wel verstand van coldfusion database koppelingen) maar volgens mij zijn dit soort dingen behoorlijk standaard dus dat zou moeten kunnen. Femme??

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Neelix: automatische ophoging van een reaktie waarop gepost wordt, dat heb ik nooit gezegd. Wel dat je in dat geval die reakties op hetzelfde niveau moet houden (handmatig).

Zo'n threaded systeempje is wel leuk, maar maakt het allemaal wel erg complex om te moderaten. Je ziet nl niet meteen wat er nieuw is aangezien alles door elkaar staat.

Op dit moment zijn er meestal niet meer dan 30 reakties, dat is best nog wel uit elkaar te houden in een platte layout.

Een knopje om te zien of iets nog niet gemodereerd is kan wel gemaakt worden.

• Ralph
Femme, dat laatste zou heel erg handig zijn ja.

Over Slashdot: ik vind het daar helemaal niet duidelijk. Bij niet al te lange threads (>100 of zo) vind ik 'ons' systeem veel ovezichtelijker en mooier.

Verwijderd

Ik opperde nog wat tussen de reactie op Tweakers zelf, maar ik ben bang dat het in het reactiegeweld verlorern is gegaan. Zo niet, sorry voor het feit dat ik dingen herhaal :)

Als je een user profile opvraagt is de scrollbar verdwenen, maar die heb je wel vaak nodig om wat verder te kunnen lezen.

Ook vraag ik me af waarom mijn postings op GoT nergens in mijn profile staan? Volgens mijn Tweakers profile heb ik nul forum postings, volgens GoT een stuk of 30, rara hoe kan dat???

Dank trouwens voor die pull-down box waarmee je je postings kan herwaarderen als ze minder nuttig zijn. Nu nog een edit/delete functie voor je postings en het is helemaal af...

Martijn

Verwijderd

Zo'n knop of er wel of niet een Moderator mee bezig is geweest zou ideaal zijn ja , vaak modereer ik alleen nieuwe berichten omdat ik niet kan zien of er al iemand mee bezig is geweest .

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Scrollbar is terug. scrolling=auto blijkt niet de kunnen als je via javascript een window opnet.

T.net en GoT zijn nog steeds onafhankelijk, dus als je hier iets post is dat niet in je t.net profile te zien.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Is er al een moderator langs geweest bij die kenwood review? Zo ja dan is et daar weer heel vreemd gedoe. Burat copy paste de review, vertaald een beetje in het nederlands en krijgt een +1. Ik heb dit vaker zien gebeuren bij Burat dus ik vraag me af hoe hij 65 karma krijgt uit 43 reaktie totaalscore bij een totaal aantal reakties van 47!! Als je op die manier karma kunt verdienen dan hoeft et voor mij helemaal niet! Lees je op niveau 1 krijg je de review gecopied paste te zien en beetje vertaald..
naja et zal wel

Mooi trouwens dat ik nu als tweakeroid op level 0 post. Ik maakte me al druk om moeite te gaan doen. Ik vind dat reakties geven wel een bepaalde spontaniteit moet blijven en ik zag op tegen tweakeroid worden omdat dan mijn reakties standaard +1 zouden worden.. (totdat ze eventueel omlaag gemoderate worden) fjew, nu kan ik gewoon lekker mezelf blijven en mensen dingen uitleggen of reakties geven met een simpele mind! Als er direct een gewicht +1 aan je reaktie wordt gehangen bedenk je je wel om effe wat simpele kost neer te kwakken!

Verwijderd

Cyberdeck : Gelukkig kan je kiezen of je op 0 of 1 post. Sterker nog, het schijnt afgestraft te worden als 'misbruik van status' als je onterecht op 1 post.
Dus als je ongeveer 50/50 nuttig en gewoon lollig post, kan je ook 50/50 op 0 en 1 posten hoor (gelukkig wel...)

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Dat was voordat je kon kiezen of je op 1/0 wilde posten... Ik heb regelmatig dat ik even een loze opmerking wil plaatsen of dat het over een onderwerp gaat waar niets nuttigs over te zeggen is, Tsja! ik kan er ook niets aan doen dat ik dan +1 krijg..

Nu is er gelukkig het 0/1 systeem enzo, ik heb vandaag ook een aantal keer op 0 gepost..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik zal ook hier ff posten wat ik in de poll heb gepost.. Ter reactie op Cyberdeck en anderen

Jongens, het spijt me zeer dat ik per ongeluk standaard op 1 postte.. Gelukkig is er nu een systeem waardoor ik ervoor kan kiezen om lager te posten!

Sjongejonge. maak je toch niet zo druk daarover. Ik post net zo als voor 'die Wendung', misschien iets vaker omdat het nu interessanter is hiero op het nieuwsforum.

Cyberdeck: Als ik herhaal wat er gezegd wordt dan verdien ik een 0, absoluut. Meestal voeg ik er alleen iets aan toe. Ik vind het altijd prettig als iemand begint te lullen dat je weet waar ie het over heeft.

Dat in de Geforce draad kwam doordat m'n instelling op > 1 stond, waardoor ik andere messages niet zag. Beetje brak dus.

Sorry Cyber*.*, ik zal zo doorgaan met posten. Als jullie nou nog even lekker doorzeuren zijn jullie zo moderator enzo, en dan kan je me heeerlijk naar -3
moderaten. Heb ik geen enkel probleem mee, want kennlijk zijn m'n reply's zodanig dat het niveau gemiddeld 1 is (anders had ik dat niet standaard toch???).

Oh, ik heb deze ff op 0 gezet.. Tevreden?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

quote:

>>Sorry Cyber*.*, ik zal zo doorgaan met posten. Als jullie nou nog even lekker doorzeuren zijn jullie zo moderator enzo, en dan kan je me heeerlijk naar -3
moderaten. Heb ik geen enkel probleem mee, want kennlijk zijn m'n reply's zodanig dat het niveau gemiddeld 1 is (anders had ik dat niet standaard toch???). <<

Burat jongen, ik heb absoluut geen moeite met je en je hebt inderdaad hier en daar goede reakties.
Het gaat me er gewoon om om kritische naar dit nieuwe systeem te kijken en daar zonodig commentaar op te geven. Dat kan allemaal bijdragen aan een goed werkend systeem!
En ik moet toegeven dat het met de dag beter wordt!! klasse moderators!
Dus begrijp me niet verkeerd, ik zeur niet omdat ik kwaad ben of omdat ik mensen niet zou mogen ofzo. Ik signaleer alleen maar..

Mocht ik OOIT moderator worden (weet niet of ik dat wel zou willen..) dan zou ik nooit iemand -1 of -2 geven omdat ZIJN/HAAR naam boven het stukje staat! En ik neem aan dat alle moderators zo werken, hoop ik!

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

ehm vraagje, hoe kun je dan kiezen of je op 1 of op 0 post?? Ik ben tweakeroid en ik "zou" dus op 1 kunnen posten (niet dat ik dat persee zou willen) en ik hoor jullie allemaal praten over kunnen kiezen enzo, ik zie niets waar ik kan kiezen..
??? voutje?

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Cyberdeck: Van mijn kant ook niets naars naar jou toe hoor! De rest zegt er niet eens iets over, jij denkt tenminste mee.. :)

In het begin interesseerde het niveau me eigenlijk nix. Toen was ik na 3/4 dagen newbee ineens tweakeroid ja. Ik weet nog steeds niet was mij de eer verschaft mezelf met tweakeroid te mogen betitelen. Toen poste ik standaard op niveau 1. Ik kon het niet instellen, per definitie 1. Sinds gisteren (als ik me niet vergis) kan ik kiezen of ik op 1 of 0 wil posten. Erg handig dus als je af en toe ff gewoon en korte opmerking wil maken.

Verwijderd

Cyberdeck: Het Tweakeroid zijn bepaald niet of je 0 of 1 mag posten hoor! Ik mocht dat ook al toen ik nog Trainee was (ben pas sinds vandaag Tweakeroid geloof ik, niet echt op gelet). Als meer dan de helft van je posts op +1 wordt gewaardeerd of zo mag je standaard +1 posten en als je karma rond de 25 ligt ben je Tweakeroid. Vaak gaat dat ongeveer samen, maar dat hoeft helemaal niet, het is onafhankelijk. De exacte getallen kan Femme je uiteraard geven, die heeft het geprogrammeerd, ik schat de getallen alleen maar aan de hand van mijn eigen ervaringen.

Verwijderd

Ik wil er trouwens aan toevoegen dat het hebben van +0 of +1 me eigenlijk niet zo heel veel interesseert. Die +1 is zoals Femme aangeeft om de interessante dingen te benadrukken. Maar wat is interessant? Da's per persoon verschillend. Kennelijk vindt men mijn postings interessant, maar ik zou bijvoorbeeld Onno regelmatig een +2 gegeven hebben terwijl hij meestal op +0 blijft... Beetje flauw. Zie bijvoorbeeld het stuk over netwerk os'en.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

ach ja, dan niet.. Voor kort antwoord geven op vragen van mensen krijg je meestal geen +1 ofzo en af en toe wat lichtere kost schrijven ook niet dus daar haal je die 50% +1 niet nee (kzit op 30%). En ik ga geen moeite doen om geleerd over te komen, dus lang leve posten op 0!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hij berekend het gemiddelde van je totaalscore/totaalpostings. Als dat >0,5 is dan mag je op 1 en 0 posten.

De statussen moet nog steeds bedacht worden.

Verwijderd

Cyberdeck: Dat is nou precies het flauwe: Als je veel post, is de 0,5 verhouding naar mijn idee niet goed. Hij moet tot 5 posts op 0,8 staan omdat je anders direct na je eerste post al +1 kan zijn, en dat is natuurlijk vreemd. Tot 20 posts op 0,5 en daarna naar 0,3 of nog lager wat mij betreft. Desnoods gebonden aan je karma anders.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Ik vind nou net dat mensen die blijk geven er helemaal niets van te snappen en met een beetje vreemde vraag komen er profijt van kunnen hebben als iemand ze uitlegt wat er aan de hand is ofzo. Dus als ik me 100% op het topic smijt en interessante dingen post en niet reageer op mensen die iets vragen wat indirect wel met het topic te maken heeft dan kan ik die 50% wel halen. Maar waar gaat het op de site nu eigenlijk om? Om alleen maar interessant te zijn of dat we allemaal wat van elkaar leren? Ik dacht toch het laatste dus moet er ook aandacht besteed worden aan de wat simpelere vragen. En aangezien het lezen van de site en reageren mijn ontspanning is (tussen het leren door) is wat simpelere kost ook af en toe lekker.
Op zich vind ik het systeem elke dag beter werken en raakt het karma punten verdienen gelukkig weer een beetje op de achtergrond. Aan elk systeem zitten nadelen en ik moet zeggen dat de voordelen opwegen tegen de na's. De eerste dagen had ik zo mijn bedenkingen want bij het lezen van de reakties kwam het op mij over alsof iedereen nu opeens hoogst interessant begon te doen. gelukkig houd niemand dat vol op de lange duur dus de Poll spreekt behoorlijk de waarheid:

de tijd zal het leren

En ik denk dat het wel goed komt. Ik post toch het liefst op 0 en ik vind het daarna veel leuker om te zien of een moderator er een +1 van gemaakt heeft dan dat ik er zelf al een +1 zet. Niet voor de karmapunten maar dat iemand bij het lezen van m'n reaktie misschien wat opsteekt. Zo heb ik ook hele nieuwe interessante dingen gelezen sinds ik op de site kom (vandaag precies een week).
Verslavend is het zeker!

• Ralph
Ik vraag me af of het geheel niet gemakkelijker was geweest als er alleen negatieve scores kunnen worden toegekend.
Dan filter je in totaal de crap-reacties eruit (dat was het doel dacht ik) en je voorkomt een hoop statuspoespas.

Verwijderd

Ralph: Het idee van Femme was om goede postings te benadrukken en te promoten. Maar je zou het systeem natuurlijk zo kunnen maken dat je nooit +1 punt kan krijgen maar wel +1 kleurtje. Dus je kan wel negatief scoren, maar nooit positief. Toch heb je dan de kleurtjes nog om postings te onderscheiden als je wilt. Een +1 score en een +1 posting zijn immers onafhankelijk. Misschien een ideetje???

• Ralph
Mmm martijn, hier voel ik wel iets voor.
Dan is dat statusgezeur afgelopen en je kunt toch zien of je met nuttige info te maken hebt. Crap postings worden dan via de negatieve score (zoals nu) weggewerkt.
Femme, ideetje?

• HighLander

HighLander

One day you will see

Even iets controleren:
kan het ook kloppen dat score: o een toevoeging krijgt.
(Grappig, inzichtvol, informatief en whatsoever)
Maar dat de reactie wel op het 0-niveau blijft staan?

Pagina: 1