Toon posts:

TV-Out in Windows XP (Viper II)

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor, daar is die weer.. de bekende Viper II...

moet voor iemand wat tests doen met Windows XP..

het gaat voornamelijk om de 2d en de tv-out

de 2d is wel lekker, en de 3d is opzich ook goed (haal tegen de 3500 puntjes in 3dmark 2000 en spellen lopen ook prima, met af en toe kleine texture fouten)..

maar de tv-out werkt voor geen meter. heeft iemand daar een oplossing voor? het is overigens een conexant tv-out..

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Geeft ie helemaal geen beeld of slecht beeld ?? Iets meer info please ?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft zowel op de s-video als composite geen beeld, tv krijg helemaal niks door.. blijft zwart

• Ibbelz
En je hebt wel de juiste drivers geinstaleerd en je weet zeker dat alle kabeltjes goed zitten enzow ... :) ..

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Het is een bekend probleem met de viper II
je moet naar www.hastec.nl gaan en je viper flaashen en dan zal hij het perfect doen

Verwijderd

w0000000t!!

kan je spellen doen of 3d mark draaien met een viper2 onder windows xp??!?! welke driver?? een maat van mij heeft een viper2 en hij mist counterstrike heel erg, geen een opengl of direct3d applicatie doet het bij hem.

ondertussen heeft hij al vele drivers geprobeerd van savagenews of _jgc_ maar geen een doet het :(

• Ibbelz
Op donderdag 13 december 2001 23:26 schreef Prikkeldraad het volgende:
w0000000t!!

kan je spellen doen of 3d mark draaien met een viper2 onder windows xp??!?! welke driver?? een maat van mij heeft een viper2 en hij mist counterstrike heel erg, geen een opengl of direct3d applicatie doet het bij hem.

ondertussen heeft hij al vele drivers geprobeerd van savagenews of _jgc_ maar geen een doet het :(
Uhm ik heb ook een Viper2 gehad en daar kan je gewoon 3dmark gewoon mee draaien hoor en games gaan ok wel aardig ?? ik geloof dat voor de ViperII de detenator 6 drivers het beste zijn :), Kweet niet wat die maat van jou met zijn viperII heeft gedaan maar veel goeds IIG niet :+

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 23:29 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Uhm ik heb ook een Viper2 gehad en daar kan je gewoon 3dmark gewoon mee draaien hoor en games gaan ok wel aardig ?? ik geloof dat voor de ViperII de detenator 6 drivers het beste zijn :), Kweet niet wat die maat van jou met zijn viperII heeft gedaan maar veel goeds IIG niet :+
Detonator 6 drivers ?
waar kun je die dan downloaden ?

ALvast Bedankt !!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Detonator drivers?? :? Als oud gebruiker van de Viper2 heb ik nog nooit gehoord dat een Nvidia driver ook op een S3graphics videokaart werkt... Bedoel je niet toevallig de Viper770?? daar werkt de detonator driver wel mee...

Hier staat tekst

• Ibbelz
Mischien bij Nvidea ?? hier staan ze ook, maar bij mij deed die download het niet meer . Maarjah logisch als je bedenkt dat Nvidea inmiddels al in de detenator 21.xx drivers zit :) ..

• Ibbelz
Op vrijdag 14 december 2001 10:55 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
Detonator drivers?? :? Als oud gebruiker van de Viper2 heb ik nog nooit gehoord dat een Nvidia driver ook op een S3graphics videokaart werkt... Bedoel je niet toevallig de Viper770?? daar werkt de detonator driver wel mee...
YEp die bedoel ik waar hebben we het hier over dan ?? Diamond Viper 770 met TNT 2 chipset noemen ze ook wel Viper 2 door die TNT 2 chipset ??

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op vrijdag 14 december 2001 11:02 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

YEp die bedoel ik waar hebben we het hier over dan ?? Diamond Viper 770 met TNT 2 chipset noemen ze ook wel Viper 2 door die TNT 2 chipset ??
Uhm... da's toch wel een hele grote onzin wat je hier staat te verkondigen. :)

De Viper II heeft de Savage2000 chipset van S3.
De Viper 770 heeft de TNT2 chipset van nVidia.

Dus alleen als je de Viper 770 hebt kun je de Detonators van nVidia installeren. De Viper II is geen nVidia kaart, dus kun je er de nVidia-drivers er niet voor gebruiken. De ViperII heeft geen Detonator-drivers (of je moet de drivers van JGC als detonator-driver beschouwen).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[..]

nee joh (gekkie :) ) de Viper2 is een videokaart die van een S3 savage 2000 chipset is voorzien. Deze videokaart heeft helemaal niets met Nvidia of de Viper770 te maken... dus die detonator drivers zullen echt niet werken op een viper2.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
viper II is idd de kaart met de Savage 2000 chipset.. en die heeft dus leuke drivers... geen drivers.. :)

de XP drivers komen van de site van onze vriend: JGC :)

verder zitten alle kabeltjes goed, en onder windows 98/ME werkt het wel.. maar het moet juist onder windows XP werken.. en dat doet het dus niet... vandaar het probleem..

Verwijderd

[..]

viper 550 -> nvidia tnt1
viper 770 -> nvidia tnt2
viper 2 -> s3 savage 2000

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 12:45 schreef limp_bizkit het volgende:
viper II is idd de kaart met de Savage 2000 chipset.. en die heeft dus leuke drivers... geen drivers.. :)

de XP drivers komen van de site van onze vriend: JGC :)

verder zitten alle kabeltjes goed, en onder windows 98/ME werkt het wel.. maar het moet juist onder windows XP werken.. en dat doet het dus niet... vandaar het probleem..
iemand wel link naar een werkende driver voor viper2 onder windows xp?? ik heb al heeel wat geprobeerd :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Je gebruitk die driver van LZ1SKY die je op mn site kan downloaden?
Ik zal es ff kijken of ik de TV tools van dat ding uit de ProSavage kan rippen, die werken nml ineens wel met mijn Savage4 :)

* _JGC_ dacht dat Prosavage drivers ook zouden kunnen werken op een savage4, no go :(

• Ibbelz
Hmm oke foutje d8 dat het de viper 770 ?? was sorry ?? :? Zeker te veel gedronken |:(

• _JGC_
Nog ff aan het modden geweest, heb het niet getest, want ik heb nu de Savage2000 onder een bult rommel liggen :(

Hier issie dan:
JGC's Tweaked WinXP Savage2000 driver 1.0

Wel de oude driver eerst uninstallen, of iig de tools, anders krijg je vreemde dingen:

Afbeeldingslocatie: http://jgc.homeip.net/images/s4xp/weird.gif

• _JGC_
Allemaal schreeuwen om Viper2 drivers voor XP, maar niemand die ze ff wil testen?

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

HEb ze gedowned, zien er gelikt uit. Even kijken of XP er bij het booten ook blij mee is... Wel relaxed dat de TV out weer beschikbaar is!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• _JGC_
Ik kan gerust zeggen dat dit de eerste non-win9x driver is met TV-Out. De standaardtool, S3Switch3, werkt nml niet met W2K en XP (toch durven ze het nog in de ProSavage drivers te stoppen bij S3).

S3 is gewoon heel erg slecht bezig met hun drivers. Ik heb de hele 8.20.* driver serie al een irritante bug gehad bij schone windozen: BSOD na het installeren van de Savage4 drivers. Heb de bug gemeld, is nooit wat aan gedaan. Zo zie je dus dat ze hun eigen drivers nooit testen. Dat ik nog nooit mn eigen drivers op een Savage3D heb zien lopen is tot daar aan toe, maar S3, de producent van videokaarten die z'n drivers niet eerst installeert voordat ie ze uitbrengt :?

Verwijderd

ziet er inderdaad uitgebreid uit, echter na de installatie
zie ik alleen het S3gamma tabblad als extra bij mij.
de rest zijn de standaard tabbladen :?
na de installatie heb ik dus een mapje met savage2k-xp
met als inhoud maar 15 files.
bij de LZ1SKY had ik er 44.
Mis ik iets ?

Verwijderd

even de ramenlapper gebruikt en ja hoor
daar is de teevee weer :9~
hij doeg ut

• _JGC_
LZ1SKY houdt van grote files geloof ik :)
Ik heb de helpfiles gestript, die nemen veel ruimte (vooral als je 10 talen ondersteunt voor elke uitbreiding)

Verder heb ik als basis de XP Twister drivers genomen, terwijl hij een W2K Savage2000 driver heeft genomen, maakt ook verschil.

Verwijderd

Grumpf, ja er zit daar een heel talenpakket bij.
Die savage had onder XP zijn nukken maar goed je moet toch wat als je er al een stuk of 6 hebt uitgeprobeerd. In ieder geval heb je mij en de overige Viper II gebruikers al een mooi kerstgeschenk gegeven.
Bedankt voor al je inzet.

• _JGC_
Nog een kerstgeschenk: 1.10 versie die ook op win2k werkt. Met OpenGL dit keer :)

http://www.jgc.homeip.net/news.php?newsid=147

* _JGC_ was vergeten een file te kopieren in z'n 1.0 versie |:(

Verwijderd

voor XP de 1.0 versie vervangen door deze 1.1 ?
of zeg jij dat het weinig verschil geeft ?

• _JGC_
Deze werkt ook in W2K omdat ik de core vervangen heb door 9.21.01B.
Verder kopieert ie nu ook NDL.DLL, zodat OpenGL ook weer werkt. Wel aan te raden dus.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
Uhmm JGC ik heb jouw drivers geinstaleerd, versie 1,10 maar ik heb nu geen tv -out. Wat moet ik nu nog veranderen onder xp daarvoor? Verder hartstikke tof dat er nog iemand is die s3 alive hooudt

http://specs.tweak.to/6635

Pagina: 1