[freebsd] ps probleem

Pagina: 1
Acties:

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Topicstarter
ik draai nu al een paar maandjes met genoegen freebsd op mijn server
maar na de laatste reboot is er volgens mij iets aardig mis gegaan
code:
1
2
Logic# ps
ps: bad namelist

er is nog een command wat de zelfde output geeft ...
ik zou niet weten wat ik hier aan kan doen
weet iemand hier een oplossing voor?

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29

table of processes

ga niet te hard op je toetsen meppen want top is niet echt top :)

Verwijderd

Je userland is out of sync met je kernel, oftwel je hebt je kernel naar een nieuwe versie geupgrade en je userland (binaries/libs uit /bin, /sbin, /usr/bin etc) niet. Ga terug naar je vorige kernel of upgrade je userland ook.
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/cutting-edge.html
voor meer informatie.

Als je je kernel niet geupgrade hebt, heb je mogelijk een verkeerde versie van ps geinstalleerd of zijn de binaries beschadigt, of je hardware is brak.

(wat betreft top, heb je de bsd top weleens vergeleken met de linux top wat betreft cpu usage? :) )

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 00:35 schreef -alm- het volgende:
Je userland is out of sync met je kernel, oftwel je hebt je kernel naar een nieuwe versie geupgrade en je userland (binaries/libs uit /bin, /sbin, /usr/bin etc) niet. Ga terug naar je vorige kernel of upgrade je userland ook.
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/cutting-edge.html
voor meer informatie.

Als je je kernel niet geupgrade hebt, heb je mogelijk een verkeerde versie van ps geinstalleerd of zijn de binaries beschadigt, of je hardware is brak.

(wat betreft top, heb je de bsd top weleens vergeleken met de linux top wat betreft cpu usage? :) )
kernel draait al 3 maanden dus dat is het niet :)
andere versie van ps heb ik ook niet geinstalleerd
en hardware ... die is verrekte nieuw ...
ik zal eens kijken als ik thuis ben (zit nu op school in een les)
maar bedankt voor de tips

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.