Ik kom er niet uit: Canon of HP

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ik print weinig. Als ik print wil ik wel kwaliteit, maar ook voor een goede prijs. Ik print weinig kleur en het meeste zwart zit. Verder gebruik ik een printer dus ook niet voor photo's.
Canon is goedkoop, maar heeft een vaste printkop dus als die verstopt raakt dan zijn je prints verneukt. En canon heeft als je weinig print last van inkt laden dus veel inktgebruik als gevolg van verloren gegane inkt.
Hp heeft printkop per cartridge en levert dus altijd goede kwaliteit, maar is erg duur. Ook de printer zelf is duurder, print langzamer en geeft minder goede resultaten in zwart wit.

Ik heb nu een epson stylus color 400, en die is altijd verstopt en dat inkt laden daar word ik gek van, dus daar heb ik niet meer zo'n zin in. Maakt ook een tyfus herrie dat ding. Dus epson wil ik helemaal niet meer.

Iemand ervaring met canon en/of hp?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 01:54
ligt er wel aan welke canon je neemt, bv de 6000 is wel leuk,

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik heb al een tijdje een canon S450 en ben tevreden.
De losse inkttanks zijn ideaal en bespaart heel wat kosten.
Nu kan je tenminste eens wat in kleur printer zonder dat je gelijk je cartridge weg kan gooien omdat 1 kleur op is.
Voor onder de 300 gulden heb je hem al.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Op T.Net staat net een review van printers. De Canon S500 komt er erg goed uit de test.

Verwijderd

Heb zelf de Canon BJC6000 en ben er erg tevreden over geweest want hij is defect. Wat ik minder vind van HP is de tekst in het zwart. De canon heeft scherpere lettertypen, maar de rest is beter van HP. Als je bijv een geel kader in een artikel print op de canon zie je stippeltjes terwijl de hp mooi egaal print.

Maar foto's zijn op special paper erg mooi bij de canon.
Mijn iedee is dat de HP op normaal papier met bijv artikelen en plaatjes beter print dan de canon, maar met foto's (lees CD hoesjes voor eigen backup :-) ) weet ik niet hoe de HP print.

Ik zoek dus ook een nieuwe printer en twijfel erg tussen de HP940 en de canon. Print ook veel dingen uit met tekst en plaatjes en dan vind ik persoonlijk toch de HP mooier uitkomen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
HP 845 zal goed zat voor je zijn. Niet duur in aanschaf, toch een goede kwaliteit (photoret II mocht je ooit een fototje willen printen) en uiteraard geen gelazer met verstopte koppen. Who needs more..... :P

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:37 schreef _bas_ het volgende:
......
De losse inkttanks zijn ideaal en bespaart heel wat kosten.
Nu kan je tenminste eens wat in kleur printer zonder dat je gelijk je cartridge weg kan gooien omdat 1 kleur op is.
.......
ik wil nog even toevoegen dat dit bijna niks uit maakt. Ik werk al 3 jaar met gescheiden tanks en ze zijn bijna gelijk op. Ik print foto's, tekst, alles van internet (Dus ook de banners zitten erbij) en ik heb nog nooit gehad dat er een kleur helemaal op was en de andere nog half vol. Vaak gooi ik maar een klein beetje weg als ik kijk naar de hoeveelheid die over blijf en die ik zou weggooien als het een cartridge zou zijn. Dus hier zou ik het niet voor doen/laten.

Cheers

Verwijderd

... koop een HP 840/845. heb hem zelf ook en deze print superscherp. alleen de inktpatronen zijn vrij duur. maar ben tevreden. ik had hem gekocht voor 199 gulden, er was een actie bij mycom een tijdje geleden geweest....

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op papier vind ik HP altijd al het beste wat er te krijgen is.
- zwart idd. vlekkerig, maarja koop dat een Laserjet 1xxx-serie als je persé mooie ronde en pigment zwarte afdrukken wil.
- Intpatronen HP zijn idd duurder, maar kunnen langer mee. Bovendien drogen ze niet zo snel uit.
- Printers van HP hebben een solide en stevig design. Die dingen van Canon/epson komen zeer gammel op me over.

/dev/null

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 13:10 schreef I_Stealth_I het volgende:
- Printers van HP hebben een solide en stevig design. Die dingen van Canon/epson komen zeer gammel op me over.
Ik heb zelf de Canon S630...en die is Ckur niet gammel

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 22:40

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

het is heel simpel.

- hp
Hierbij koop je een inktvulling met printkop. daardoor is de prijs heel hoog.
als je nu heel weinig print, <1 keer in de 14 dagen , dan is hp heel goed voor je.

- Canon
Hier koop je een invulling met verwisselbare printkop.
Als je nu veel print, hoef je alleen maar een losse inktvulling te kopen.

zelf een nagevulde, van euro 5,- , want de kwaliteit wordt toch bepaald door de printkop.

maar
om de 6 navullingen moet je een nieuwe printkop kopen.

( kijk even op www.hardwareinfo.net ,hier staat een test in, met prijs per afdruk, wel even euro calculator bij de hand, want de test is van oktober 2001)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 13:57

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Waar ik werk kan je een HP LaserJet 4 kopen voor 125 gulden, weet niet precies in euro's, een een laserjet 5 voor 250 piek(ze zijn wel 2e hands, komen retour van KPN, postbank ed). Die dingen printen prachtig scherp, en de inkt kan niet opdrogen zoals bij inkjets, dat krijg je als je niet veel print.
Mail me als je interesse hebt.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Ik heb mijn S630 voor 217 euro gekocht op de beurs. Normale prijs is volgens mij 240 euro. Hij is erg snel (17 pag. per minuut max.). Alleen het is wel een klote werk om dat ding goed uit te lijnen.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

HP:

HP cartridge is inderdaad prijzig in de aanschaf, maar bevat 3x zoveel inkt als die van Canon, dus de prijzen zijn gelijk. Inkt kost ongeveer € 1500,- per liter, dus reken maar uit hoe duur inkt in het algemeen is.
De zwarte HP 45 cartridge, die in de 710, 720, 900 serie zit, gaat ongeveer 500 a 600 pagina's mee in zwart.
Prachtige fotokwaliteit en je papier krult niet door de inkt van HP. Hier had ik zelf nog wel eens last van met mijn Canon BJC-6200. Met mijn HP 980cxi helemaal niet meer.
Geen gezeik dat ie geen papier kan opnemen... Canon laadt vanaf bovenin en laat daardoor nog wel eens een papiertje staan.

Canon:

Zijn goede printers en zijn dus goedkoop met cartridges omdat er minder inkt in zit. Als je 3 a 4 keer de cartridge hebt vervangen moet je een nieuwe kop kopen. En die zijn enorm duur. Bij de nieuwste modellen is dit vervangen door een vaste printkop wat dus als gevolg heeft dat ie kan uitdrogen en dat kost je een hoop werk dat weer goed schoon te krijgen.
Verder heb ik geen goede woorden over voor Canon. Ik verkoop die dingen wel als mensen er echt om vragen, maar anders raad ik ze echt gegarandeerd af.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Ik heb vernomen dat HP de techniek van Canon heeft opgekocht, dus is die techniek origineel van Canon.
Canon heeft die techniek ook verbeterd en Canon printers zijn veelal goedkoper dan HP printers. Het geval met gescheiden inkttanks maakt niet veel uit als je foto's afdrukt. Cartridges zijn wel goedkoper.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
HP 9xx series snel, mooi, en redelijk betaalbaar

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ff een opmerking over weeraanmelden met de patronen voor dat ik mijn verhaal vertel. in de HP patronen zitten ook meer inkt in dan bij canon...

k mijn verhaal nu :)
de HP 940, 959, 960, 980
hebben allemaal de zelfde kwaliteit met afdrukken.
alleen de 1ne is wat sneller... heeft bv een 10*15 papier lade... en de 980 heeft een oogje waarmee hij kijkt welke papier je gebruikt

canon. 300
deze is tevergelijken met een hp 800 serie. mooie kwaliteit maar is meer voor mensen die vooral letter tikken en af en toe een plaatje er bij...

canon 450x (niet 450), 500,600,630,800
de 450x is een laag model printer die nog slechter print dan dan de 450 (niet nemen)... de 500 en hoger is het zelfde tevergelijken als met de nieuwe hp 9xx serie (niet de hp 930)

HP heeft een nieuwe soort techniek gebruikt waardoor de inkt al voor dat het op papier komt al gemend is... (was de generatie daar voor al (930,950,970)
en canon heeft dat nu pas in de laaste generatie
dus HP loopt hier op voorop

nu heeft canon weer losse patronen... wat handig kan zijn... of juist niet... je heb niet elke keer de zelfde kwaliteit zo als je toen hem gekocht want ...want een nedelander is zuinig en vervangt dan ook niet de print kop... zo als weeraanmelden ook melde moet je het om de 6 patronen doen (half jaar max). ik merk soms in de winkel dat mensen na 1,5 jaar komen dat hij helemaal geen fuck meer doet. en dus niet wisten dat de print kop ook vervangen moet worden. stel je eens voor je rood is op van de canon printer je gaat nieuwe rood halen. komt thuis je gaat printen.. fok fok fok geel op.. beste kan je dan ook alle 3(4) de kleuren halen. want als de 1 op is heb je gauw kans dat de andere ook snel op zijn.
tja met HP heb je dus .. alleen kleur en alleen zwart patronen (2 patronen dus). dus het is duur elke keer een patroon aanschaffen. maar het voordeel hier mee is dat je elke keer een nieuwe print kop krijg waardoor je elke keer dat effect heb dat je de zelfde kwaliteit krijg zo als je hem gekocht had.

nu maak het zelf niet zo veel meer uit voor welk merk je kies
maar mijn eigen voor keur gaat toch naar de HP
omdat die bij mij zelf nooit kapot zijn gegaan (heb de HP600 al meer dan 5 jaar)
en canon zie ik nog wel is terug komen op me werk dat ze het niet doen en hp 1 a 2 keer per jaar.
btw als je canon neem... neem dan de extra garantie van conon zelf van 3 jaar kost FL 79,- en dan heb je 3 jaar service aan huis (niet winkel)... en als hij kapot zijn dan zou je eventuweel een bruikleen kunnen krijgen als het lang zou gaan duren

tering wat een text
hoop dat je er wat aan heb

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 18:40

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Het zal wel overbodig zijn maar ik zou voor Canon gaan, heb HP gehad en nu ben ik met mijn 3e Canon bezig en dit niet omdat ze stuk gingen maar echter alleen om beter te kunnen printen door de verbeteringen die er om de paar jaar zijn.
1e Canon een BJC 600 met een vaste kop en losse inkt patronen.
2e Canon BJC 7000 met losse kop en losse patronen.
3e Canon BJC S600 deze heeft ook een vaste kop en losse patronen.
Ik heb hiermee goede print ervaringen en heb nog nooit bij de BJC 600 en de BJC S 600 de kop moeten vervangen want dat is echt niet nodig bij normaal gebruik en daarnaast geeft Canon dit ook niet aan. Bij de BJC 7000 serie wast dit wel het geval maar zo is deze printer ook verkocht dat wist je dat je naar een aantal patroon wisselingen dit moest vervangen.
Conclusie van mij kant Canon goede printer goede afdruk en goedkoop in inkt en gebruik. ( en ik print behoorlijk veel zowel tekst als grafisch werk en foto's op diverse soorten papier,

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 21:18 schreef Kev0867 het volgende:
HP 9xx series snel, mooi, en redelijk betaalbaar
da's waar

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

vraagje: waarom geen Lexmark bijvoorbeeld?

Verwijderd

HP is goed en goedkoop...
HP 610C is al perfect met z/w en die dingen kosten misschien nog 75 euro ofzo....
als je echt kwaliteit wilt, en toch alleen maar zwart wilt printen, is een goedkope laser printer al ideaal, maarja, goedkope laser --> 250 euro ofzo, is denk ik ook niet echt wat je bedoeld...?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 12:23 schreef uVo het volgende:
vraagje: waarom geen Lexmark bijvoorbeeld?
Lexmark printers zijn in kwaliteit zeker geen goede printers en ze zijn nog langzaam ook.
De prijs vind ik daarvoor ook te hoog.
Ik heb er ook eens een gehad, dat was echt rotzooi ik heb hem later vervangen door een HP.
Pagina: 1