Toon posts:

gunzip + mysql tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een server geen plaats om een mysql backup uit te pakken, maar wil hem wel in de mysql dbase hebben. Hoe doe ik dat?

gunzip -c mijnbackup.gz | mysql -u ikke -p geheim -h mysql.server.com tabel

geeft: de help van mysql

mysql -u ikke -p geheim -h mysql.server.com tabel < gunzip -c mijnbackup.gz

geeft: bash: gunzip: No such file or directory

Verwijderd

mysql -u ikke -p geheim -h mysql.server.com tabel < `gunzip -c mijnbackup.gz`

Probeer dat eens... (let op de backquotes om het gunzip stukje)
Als je "< blah" gebruikt dan neemt ie bestand blah als invoer, maar als je "< `blah`" gebruikt neemt ie de uitvoer van commado blah als invoer...

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
met '-jes:

bash: gunzip -c backup.gz: No such file or directory

met `-jes

bash: Ø: Ambiguous redirect

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft niemand een idee?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

gunzip pakt files uit, maar gooit ze niet naar de stdoud of stderr, dus kan je de bestanden die gunzip uitpakt niet meteen pipen. Dus dat het NIET werkt is mij duidelijk :) Heb alleen geen idee hoe je het WEL kan laten werken..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 13:29 schreef Creepy het volgende:
gunzip pakt files uit, maar gooit ze niet naar de stdoud of stderr, dus kan je de bestanden die gunzip uitpakt niet meteen pipen.
Als de invoer uit een bestand komt gaat de uitvoer daar ook heen. Maar als de invoer van STDIN komt, gaat de uitvoer naar STDOUT.

Dus, niet "gunzip mijnbackup.gz | blabla", maar "cat mijnbackup.gz | gunzip | blabla".

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt ook niet, maakt volgens mij ook niet echt verschil met "gunzip -c mijnbackup.gz", want "gunzip -h" geeft oa:
-c --stdout write on standard output, keep original files unchanged
Dus dan wordt de zooi al naar de standaard output gezet. Alleen voor mysql werkt dat niet, denk ik, want als je een bestand al uitgepakt hebt, moet je dat doen met:
mysql [opties] dbase < uitgepaktebackup.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 15:32 schreef Tikker het volgende:
als je een bestand al uitgepakt hebt, moet je dat doen met:
mysql [opties] dbase < uitgepaktebackup.
Tja. Voor MySQL is er echt geen verschil tussen "gunzip blabla | mysql blabla" of "mysql blabla < gegunzipte_bestand".

Dus zijn je commandline opties voor MySQL gewoon niet goed, dat hij je die help laat zien heeft ongetwijfeld een betekenis. :)

Je gebruikt bijvoorbeeld "-p password", moet dat niet "-ppassword" zijn? (zonder spatie)

Verwijderd

Topicstarter
Het was idd die stomme spatie tussen -p en het password.. tnx

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Ooit van zcat gehoord? Gebruik ik om de docs van debian mee te lezen (ze hebben ruimte bespaard door alles te gzippen, dus zcat sendmail.gz geeft me dus de unzipped sendmail doc :) )
Pagina: 1