Online Hardware kopen. Hoe doen jullie dat?

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom kopen veel mensen hun hardware in de winkel en niet via Internet?

Ik vraag me nu af waarom duur kopen bij een winkel in de buurt als je goedkoper kan via Tweakers Pricewatch

Ik doe TI in Groningen en ik kom er achter dat bijna iedereen in mijn klas en de andere TI klas al hun hardware koopt in één winkel in Groningen, naam van de winkel begint met een N

Ik snap het gewoon niet ik koop om de 12 maand een nieuwe Pc en gebruik altijd de Tweakers Pricewatch en kijk welke winkel het goedkoopste is en kijk in de shopsurvey of de winkel wel pluis is.

Ik koop dus bijna al mij hardware online omdat meestal goedkoper is en je kan alles krijgen, als je alles bij één winkel koopt zit je vast aan de hardware die hun verkopen, en het is makkelijk (geen wacht rij enzo en geen klote bus reis die je hoeft te maken)

Het is bij mij nooit fout gegaan (en ik heb al voor heel wat duizend gelden aan hardware gekocht) ook niet met garantie ofzo, ik heb één keer mijn SCSI controller kapot gehad (binnen 3 maand) gewoon opgestuurd verzekerd tot 1000 piek voor 15,- en had zo weer een nieuwe. En je krijgt bijna altijd je bestelling binnen 2 dagen.

Hoe doen jullie tweakers dat eigenlijk :?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik oen nooit :P

maar ff serieus,

tja ik denk dat mensen bang zijn dat het fout gaat met online kopen. Wat trouwens ook wel is gebeurd hoor afentoe. Denk maar aan die zaak in Schiedam (weet de naam er niet meer van, die toen failliet ging :( ) Het kost dus ook meer tijd om je er in te verdiepen welke zaken betrouwbaar zijn en welke niet.
Garantie speelt denk ik ook een grote rol. Veel mensen hebben maar weinig verstand van pc's en kopen daarom bij V#$@% :r omdat ze dan denken een goeie garantie te hebben en een goede pc. En kopen via internet is natuurlijk alleen voor de "experts/nurds" denken ze dan ofzoiets, en veel te moeilijk voor de normale mens.

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 22:03 schreef Master_Egg het volgende:
ik oen nooit :P
Foutje bedankt (doen jullie dat?)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik koop ook gewoon bij die winkel met een N,
is net zo makkelijk als er wat is en ik krijg korting dus *D !
Maar goed als je veel koopt zoals jij dan maakt het inderdaad veel uit op jaarbasis!

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 22:07 schreef Ruben_Pruim het volgende:
ik koop ook gewoon bij die winkel met een N,
is net zo makkelijk als er wat is en ik krijg korting dus *D !
Maar goed als je veel koopt zoals jij dan maakt het inderdaad veel uit op jaarbasis!
Moet altijd bij hun 30 min in de rij wachten :( of langer en ze hebben meestal nooit wat ik moet hebben.
Heb deze week een nieuwe Plex 24/10/40 gekocht bij hun omdat ik hem direct nodig had, en gelukkig hadden ze die :) maar ik moest wel weer lang wachten.

En Ruben wanneer krijg ik mijn neon light :( Ik wil een blauwe

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 22:21 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]
En Ruben wanneer krijg ik mijn neon light :( Ik wil een blauwe
je wil (en hebt al) zoveel!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als ik meerdere spullen of iets duurs koop haal ik het meestal bij een zaak in de buurt (oa. de winkel in Groningen beginnent met een N :P ) Vooral omdat het bij online aankopen lastig is om even terug te gaan als iets niet werkt. En omdat je niet kunt 'zien' wat je koopt vind ik het gewoon iets riskants hebben..

Dingen als videokaarten koop ik wel es online.. maar dan moet het wel veel goedkoper zijn dan bij winkels in de buurt (incl verzendkosten). Het laatste wat ik online heb gekocht is mn geforce 2pro, omdat ie hier in de buurt nergens voor <450 piek te koop was. Bij Gistron kostte hij me totaal 350 piek :)

Maar mijn ervaring is dat hardware via internet over het algemeen niet 'veel goedkoper' is.. meestal is het verschil een paar tientjes, waar weer verzendkosten overheen komen zodat je uiteindelijke winst maar klein is.. ik koop alleen iets online als het echt niet in mijn omgeving voor een gelijkwaardige prijs te krijgen is.

Verwijderd

nou de laatste tijd steeds meer online aankopen en waarom;ik woon in zuid-oost brabant en probeer maar eens een epox mobo hier aan te komen.Juist lukt gewoon niet.
Dus mijn laatste upgrade gewoon in het noorden van het land besteld.Ik moet zeggen bevalt me prima.

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik zoek niet altijd de goedkoopste uit, want de service vind ik ook belangrijk. Bestellen doe ik daarom meestal bij CTW, goeie ervaring mee qua service en redelijke prijzen.

• Artcore
  • Niet online
Ik bestel ook 80% online idd :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik koop niks meer in de winkel, ik weet de goede online winkels voortaan wel te vinden.. Leg de Pricewatch naast de Shop Survey en je hebt de grootste kans op een goede en goedkope online shop-experience :P

Bij Informatique zijn de verzendkosten lekker laag (9,50) dus daar bestel ik weleens wat kleinere dingen.. Bij Eynstein hebben ze super service en echt heel veel verstand van zaken dus daar koop ik wat grotere dingen of gewoon als ik iets interessants zie.. Bij Gistron koop ik af en toe, omdat je daar niet altijd zeker bent van een foutloze levering en als er iets fout gaat moet je soms lang zeuren..

Zo heeft iedereen wel zijn eigen ervaringen denk ik, maar het online kopen is zo gewoon geworden dat ik niet anders meer doe..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik woon ook in Groningen, maar haal dus nagenoeg niks bij die shop die met een 'N' begint. Het gros bestel ik via internet a) omdat het goedkoper is, b) omdat ik dan kan krijgen wat ik wil. Ik ben erg zinnig wat betreft merken en type's hardware, en dat is meestal hier niet in de stad te krijgen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Gewoon bij de compusjop op de hoek kopen. Misschien ietsje duurder maar je hebt meteen je spul en al naargelang de winkel natuurlijk een directe service. Geen gezeur met opsturen, wachten en andere bull....

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik bestel regelmatig wat online. Omdat je dan niet vast zit aan de producten van die winkel. Zowiezo zit hier in buurt geen computer winkel :( .

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
ik woon dus ook in Groningen en ik haal zelden of nooit iets bij die winkel (die met N begint)
ik ga liever naar de winkel die met A of met F begint >:)
en als ik iets heel graag wil kopen wat ik daar niet kan krijgen of als het gewoon veel goedkoper is doe ik het online

zoals bijv m'n nieuwe mobo heb ik online besteld, omdat ik die hier niet kon krijgen :(
ik heb intussen goede ervaringen met oa dvc comp, europc (ja echt, ok ik moest wel ff 2week wachten)
het enige nadeel is inderdaad het gedoe als het spul niet werkt

• Freak187
  • Laatst online: 15:54

Freak187

geen

Ik haal bijna alles via webwinkels. Ik heb erg goede ervaringen hiermee, vooral als je onder rembours betaald, als ze nooit komen opdagen ben je je geld niet kwijt.
Het enige wat wel eens tegen kan vallen is de wachtijd en de tijd dat het duurt voordat je een mailtje beantwoord krijgt, maar dat neem ik voor lief als je sommige spullen voor 150,-- piek goedkoper kan krijgen.

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1